petak, 27.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 04.05.2020. u 15:51 Dejan Aleksić

U prevoz samo sa mesečnim kartama za zaposlene i dnevnim

Za sada je nejasno šta će biti sa brojnim sugrađanima koji rade, ali im gazde ne uplaćuju za mesečnu kartu
(Фото Д. Алексић)

I pre nego što su putnici dobili priliku da uđu u prve autobuse, tramvaje i trolejbuse, koji se od 8. maja konačno vraćaju na redovne trase, jasno je da će javni prevoz izgledati drastično drugačije. Novina je što javna vozila do daljeg neće moći da koriste svi, već isključivo zaposleni. Pa čak i među njima ne svi, već samo oni kojima poslodavci uplaćuju novac za mesečnu kartu ili radnici koji su kupili jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu. Dopunjena „busplus” karta sa oznakom A1 biće signal redarima, koji će takođe biti novina u prevozu, da tu osobu puste u vozilo.

Danima nije bilo jasno da li će zaposleni uz uplaćenu mesečnu i jednodnevnu, trodnevnu i petodnevnu kartu morati da imaju radni nalog da bi ušli u javna vozila. Nedoumicu je, koliko-toliko, čini se, konačno uklonio Jovica Vasiljević, sekretar za javni prevoz. On je ukazao da će dnevni radni nalozi biti traženi samo onima koji budu overavali dnevne karte.

Za sada je ipak nejasno šta će biti sa nemalim brojem radnika koji sa jednog na drugi kraj grada svakodnevno idu na posao, ali im poslodavac, nažalost, ne uplaćuje ništa za prevoz? Javna je tajna da mnogi butici, prodavnice, pekare, ali i znatno veća preduzeća zaposlenima daju plate na ruke, ali ne i trošak za prevoz. Zbog toga su se mnogi među više hiljada neprijavljenih radnika do sada snalazili tako što su uplaćivali nepersonalizovane karte ili su uz potvrdu o nezaposlenosti vadili jeftinije mesečne karte. Ali, problem je što one zasad, očigledno, neće biti validno sredstvo za prevoz.

Kada smo posle uvođenja privremenih, koridorskih linija nadležne u gradu pitali kako da na posao stignu radnici kojima poslodavci ne uplaćuju mesečne karte, gradski oci su nam rekli „ako su im radnici zaista potrebni, neka lepo uplate karte. Deo poslodavaca se, čini se, zaista disciplinovao i počeo da uplaćuje mesečne karte, ali mnogi ni u vanrednom stanju praksu neplaćanja prevoza zaposlenima nisu promenili. To, nažalost, ukazuje da će posledice odluke nadležnih da se u prevozu od 8. maja priznaju samo pojedine karte, a ne sve, pre svega trpeti radnici. Kako kažu pojedini građani koji godinama rade neprijavljeni, oni se boje da će biti stavljeni pred svršen čin – da će gazde koje vešto vrdaju sa uplatama za prevoz od radnika tražiti da se sami snađu za prevoz.

I zaista, teško je zamisliti da može lako da se „snađe za prevoz” neko ko radi u centralnom delu prestonice, a na posao dolazi iz Resnika, Krnjače, sa Ledina ili Batajnice.

Ono što je sada poznato jeste da će po povratku redovnih linija javnog prevoza na ulicama grada biti oko 1.100 vozila i da će se njihov broj, barem kako nadležni uveravaju, povećavati po potrebi. Sama vozila i stajališta, u međuvremenu, uveliko se pripremaju za vraćanje redovnog javnog prevoza. Na stanicama je iscrtana crvena horizontalna signalizacija koja označava razmak među putnicima i pravac njihovog kretanja. Na sličan način uređuju se i vozila u kojima će obavezan razmak biti i među putnicima koji sede i među onima koji stoje. U vozilima će redari kontrolisati da li svi nose maske i rukavice, da li su validirane karte, ali i koliko je u svakom trenutku putnika u vozilu. Od toga će zavisiti i koliko će novih putnika da uđe u autobus. Naravno, ubuduće samo na prednja vrata, dok će ostala služiti kao izlaz.

Sve ovo svojevrsna je i najava gužvi na stajalištima, pogotovu u vreme kada većina ljudi ide na posao i vraća se. Nadležni ne smatraju da će tako zaista i biti, verujući da će redari efikasno i brzo da rade svoj posao. Ali, gužve očekuju putnici koji svakodnevno koriste prevoz, kao i pojedini stručnjaci. Tako je pre nekoliko dana na pitanje novinara da oceni predstojeće mere u prevozu, prof. dr Branimir Nestorović, pulmolog, istakao da će sada mnogi ljudi morati na posao i da će ovakva organizacija prevoza zbog toga biti teško izvodljiva.

Od danas BAS i železnica

Od danas kreće železnički putnički saobraćaj u zemlji, a prvi polasci, kako se može videti na sajtu „Beogradske autobuske stanice”, kreću i sa nje. Kako su naveli na sajtu BAS-a, polasci će se ažurirati kako ih prevoznici budu prijavljivali. Do daljeg i železnički putnički i međugradski autobuski saobraćaj biće prilagođen policijskom času, odnosno otpočinjaće i završavaće se kada ovaj čas ne važi. Na snazi će i na železnici i na BAS-u, ali i u svim autobusima i vozovima, biti aktuelne mere opreza, distanciranja i higijene.

Komentari15
3f7a9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beovoz ex
Zeleznica povezuje tri kraja Beograda i Srbije ! Pancevo- Batajnica -Resnik...za 20 min do centra grada. Sve dobro su upropastili ,putuj Evropo !
Goran Đurić
Šta se dešava sa hroničnim bolesnicima koji moraju na lekarsku kontrolu, a nemaju kovid-19?
yk
Moraće da idu peške ili taksijem.
Samir
Na ovaj način se diskriminiše veliki broj građana i gradske vlasti bi trebale da shvate da gradski prevoz nije luksuz već potreba. Jasno je da para u gradskoj kasi nema i da je ovo jedini način da se smanje izdvajanja za GSP i da se poslodavcima i radnicima još jednom otme novac, lošom i preskupom uslugom.
milan
Gledam autobuse kako prolaze ... Ni u jednom nisam video vise od 3 putnika.
PeraKojot
Зашто не пишете колико шта кошта!? Кога штитите? Зашто су укинуте нормалне појединачне карте од 90рсд?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja