utorak, 01.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 05.05.2020. u 16:10 Dejan Aleksić
U SUSRET POVRATKU GRADSKOG PREVOZA

Nova pravila i mnogo nedoumica

Beograđanima nije jasno zašto će uz mesečne legitimacije za zaposlene biti dozvoljene još samo paprene dnevne (turističke) karte, a ne i one povoljnije, nepersonalizovane. – Pitanje je hoće li biti jeftinija mesečna za maj jer prevoz kreće tek od osmog
(Фото: Д. Алексић)

Zašto mogu dnevne, a ne i nepersonalizovane karte, hoće li biti jeftinija mesečna karta za zaposlene jer se gradski prevoz uspostavlja tek 8. maja, ko će biti redari u vozilima, hoće li njih plaćati prevoznici ili mi iz našeg džepa... Ovo su samo neka od pitanja, tačnije nedoumice koje su se opravdano kod Beograđana pojavile pošto su nadležni izašli sa detaljima organizovanja redovnog javnog prevoza od 8. maja.

Većina žitelja glavnog grada ne spori odluku što će pravo na prevoz prvo imati zaposleni, pa tek onda đaci, studenti, turisti, penzioneri i ostali. Ali, mnogim Beograđanima nije jasno zašto će od svih karata nadležni do daljeg prihvatati samo personalizovane za zaposlene i jednodnevne, trodnevne i petodnevne, ali ne i znatno povoljnije nepersonalizovane na dopunu.

Ova zamerka putnika i te kako je na mestu. Da su nadležni rešili da dozvole ulazak u vozila samo sa personalizovanim dopunjenim mesečnim kartama za zaposlene, to bi donekle i moglo da se razume jer je ta karta svakako dokaz da je neko radnik i da mu je poslodavac uplatio prevoz. Ali, nije jasno zašto će od 8. maja u javnim gradskim vozilima „prolaz” imati dnevna karta, ali ne i plastificirana na dopunu. Jer, i jedna i druga vrsta ovih karata je nepersonalizovana. Pa kao što je doneta odluka da uz dnevnu kartu zaposleni mora da ima i radni nalog, taj princip mogao je da se primeni i za nepersonalizovanu koja se dopunjuje. To bi svakako olakšalo muku i radnicima koje poslodavci uporno ne prijavljuju.

Odlukom da su uz personalizovane legitimacije za zaposlene dozvoljene još samo dnevne karte (poznatije kao turističke jer njih uglavnom kupuju samo gosti Beograda), brojni neprijavljeni radnici tako su dovedeni u nezavidan položaj. Moraće za prevoz, ako žele da sačuvaju posao, da se dovijaju kako znaju. Jer, dnevne karte, kada se uporedi isplativost svih vrsta karata, spadaju među najnepovoljnije. Pogotovu za one koji idu na posao.
Računica kaže – većina ovih putnika koji se kreću u prve dve zone za odlazak na posao i povratak treba da izdvoje 178 dinara (kucanjem karte u oba smera). A, kupovinom dnevnih karata taj izdatak se znatno uvećava. Jer cena jednodnevne je 250, trodnevne 700, a petodnevne 1.000 dinara (cene su za prve dve zone, dok su dnevne karte za treću i četvrtu zonu još i skuplje).

Odluku zašto može dnevna, a ne i nepersonalizovana, nadležni još nisu pojasnili. Ali putnici sa kojima smo razgovarali smatraju da se grad na ovaj korak odlučio da bi se slilo više novca od naplate karata i da bi se disciplinovali poslodavci.

S razlogom, u susret vraćanju javnog prevoza, pitanje imaju i zaposleni kojima poslodavci uplaćuju prevoz. Oni pitaju i hoće li za maj biti umanjena cene karte, pošto se javni gradski saobraćaj vraća tek od 8. maja. To znači da više hiljada Beograđana koji idu na posao neće biti u prilici da koriste prevoz pun mesec.

Ni na ovu nedoumicu još nema odgovora.

Kada je reč o redarima, kako se moglo čuti prethodnih dana, njih će angažovati sami prevoznici, te oni ne bi trebalo da budu dodatni trošak za gradski budžet. Redari će, prema nezvaničnim saznanjima, biti vozači i drugo osoblje prevoznika koje u tom trenutku nema druge radne zadatke.

Pojašnjenja na sve ove nedoumice očekujemo od Sekretarijata za javni prevoz kome smo uputili mejl na ovu temu.

Otvaraju se pojedina prodajna mesta „Bus plusa”

Pojedina prodajna mesta ponovo počinju da rade od danas. Kako su saopštili iz ove kompanije, građanima će radnim danima među prvima na usluzi biti poslovnice „Luk oil” na Novom Beogradu (od 8 do 18 sati) i „Tempo” objekti u Bačvanskoj, na Adi i Kvantašu (svi ostali od 9 do 16 časova). Zaposleni koji će do daljeg jedini moći da koriste prevoz biće u prilici da lično izvade legitimacije, ali je preporuka da njih i dalje vade poslodavci.

Komentari4
795c0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Igor Negativac
Веома разводњен и ублажен текст у односу на претходни који се тиче исте тематике. Злочини над обесправљеном радничком класом не престају, као да је заштитницима нео - елите (либерали, што би народ рекао и понеки скоројевићи) стало да рачун за упражњени градски буџет испоставе искључиво ништим и убогим, онима на којима нео-газде не услишавају ни пензионе, а камо ли здравствене молбе. Црни радници, а не радници на црно, који постоје и постојаће докле год је корупције , плаћаће одлазак на робовање.
PeraKojot
Хвала што сте покренули ово питање. Грађане игноришу, али можда вас чују.
феликс1956
А шта је са пензионерским и инвалидским, персонализованим "бус плус" легитимацијама? Какав је став надлежног органа градске управе о овоме?
Silvestar
Pa odgovorio vam je Vesić: stav je da svi osim zaposlenih UOPŠTE I NE KORISTE JAVNI PREVOZ.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja