ponedeljak, 28.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 06.05.2020. u 12:51 Dejan Aleksić
„POLITIKA” SAZNAJE

Van špiceva autobusi na po pola sata

– Ozbiljno se razmatra da u početku na snazi bude takozvani redukovani letnji red vožnje – Od petka kreću i tramvaji, kao i „BG voz” sa redukovanim brojem polazaka
(Фотографије Д. Алексић)

Za dva dana na ulicama Beograda počeće postepeno normalizovanje javnog prevoza, ali kako „Politika” saznaje, postoji mogućnost da polasci van špiceva, u periodima između 10 i 14 sati i od 20 časova do ponoći, budu organizovani na svakih pola sata. Prema našim saznanjima, okvirno je dogovoreno da na snazi bude takozvani redukovani letnji red vožnje, odnosno manje vozila nego leti kada je i inače smanjen broj vozila na ulicama.

Svrha takve odluke, kako su ukazali naši izvori, trebalo bi da bude da se demotivišu svi oni koji ne moraju da koriste prevoz da ga ni ne koriste u prvo vreme. Ovo, kako nam je rečeno, još nije definitivno, ali je vrlo ozbiljno u igri kao rešenje za predstojeći period.

Nadležni za sada i dalje tvrde potpuno suprotno – da će na ulicama biti 1.290 vozila, odnosno više nego što ih je u toku leta. Uveravaju da je dovoljan broj vozila pripremljen i da će, ako na nekoj liniji bude više putnika, na trase izlaziti dodatna vozila.

Onima kojima je propao deo uplate prevoza za mart novac neće biti vraćen. Honorarci i ugovorci moći će da izvade mesečne karte za zaposlene

Pravu sliku o svemu ovome, kako nam je nezvanično ukazano, nadležni za saobraćaj imaće tek od ponedeljka, utorka, kada se očekuje veći priliv zaposlenih u javnom prevozu i kada se budu videle kritične tačke.

Strahovanja građana da neće biti dovoljno autobusa, trolejbusa i tramvaja su na mestu, pogotovu ako se zna da će do daljeg u vozilima svako drugo mesto za sedenje biti ukinuto, a biće manje i mesta za stajanje. Na ovo nadležni odgovaraju time da velikih gužvi ne bi trebalo da bude jer će u prvo vreme samo zaposleni da koriste vozila.

Povodom vraćanja javnog prevoza, u pogonu GSP-a na Novom Beogradu juče je održana konferencija za medije. Na njoj su epidemiolozi i nadležni za prevoz u gradu još jednom predstavili predstojeće mere u prevozu. Novina nije bilo, već je uglavnom ponovljeno sve što se zna – obavezno nošenje maski i rukavica, izolacija vozača, razmak između sedišta i mesta za stajanje, redari koji će sve kontrolisati.

Konferencija je bila i prilika da novinari dobiju detaljnije odgovore na nedoumice građana u vezi sa novim merama u prevozu, ali na mnoga pitanja odgovori su bili prilično uopšteni.

Na naše pitanje zašto će uz radne naloge biti dozvoljene prilično skupe dnevne (turističke) karte, ali ne i nepersonalizovane na dopunu, Jovica Vasiljević, sekretar za javni prevoz, odgovorio je da je time ostavljena mogućnost onim zaposlenima koji rade tek od osmog da premoste vožnju za prvi deo meseca.

– Nismo mogli da biramo kada će prevoz moći da se uspostavi. Stvorili su se uslovi da to bude od 8. maja. Zato će zaposleni imati priliku da uplate personalizovanu za drugi deo maja, a da se u ovih nekoliko dana prve polovine meseca voze uz pomoć dnevnih karata – ukazao je Vasiljević i dodao da, ako zaposleni jedan deo meseca ne radi, poslodavac može da uplati i restriktivnu kartu za zaposlenog, odnosno da se uplati samo za onoliko koliko radi.

Ali, na osnovu odgovora sekretara moglo se zaključiti da u vodu padaju i nade više zaposlenih da će im biti vraćen novac za propali deo uplaćene mesečne karte za mart. Na refundiranje neće moći da računa neko ko uplati markicu za ceo maj.

– Neke stvari kao ove vanredne okolnosti jednostavno ne mogu da se planiraju. A ne postoji mogućnost vraćanja novca za tako nešto – dodao je Vasiljević.

Na insistiranje novinara da se objasni zašto nepersonalizovana na dopunu ipak trenutno neće biti moguća, sekretar je ocenio da je znatno povoljnije izvaditi i dopuniti mesečnu, nego overavati nepersonalizovanu. A mesečnu za zaposlene, samo uz ličnu kartu, kakao je kazao, moći će da izvade i mnogi koji rade, ali nisu stalno zaposleni – ugovorci i honorarci. Ipak, mnogim građanima koji su nam se javljali i dalje nije jasno zašto se zaposleni na ovakav način uslovljavaju i zašto je do daljeg ukinuta kartica na dopunu, ako se zna da mnogi među njima u toku meseca naizmenično koriste i javni prevoz, ali i druge vrste prevoza.

Do sada nije razjašnjeno ni koliko će tačno koje vrste vozila biti na ulicama od petka jer ni tu nadležni nisu bili precizni. Jedino je izvesno da će ponovo voziti tramvaji, a na gradskoj železnici i „BG voz”, sa redukovanim polascima.

Kada je reč o najavljenim redarima u prevozu koji će kontrolisati nošenje zaštitne opreme, razmak između putnika, njihov broj i validiranje, nadležni su odgovorili da oni neće biti angažovani o trošku grada, nego da je dogovor sa prevoznicima da oni sami organizuju osoblje za tako nešto. Kako smo, ipak nezvanično saznali, nadležni su prevoznicima koji imaju višak osoblja sugerisali da za redare odrede one zaposlene koji trenutno nemaju zaduženja, dok je svim ostalim prevoznicima dato da odluče koji njihovi zaposleni će se time baviti. Ukoliko „redarisanje” bude zadatak vozača za volanima, to će značiti da oni moraju, kada prime putnike, da osmotre da li svi nose opremu i da li je dovoljan razmak. Ovo će i te kako biti dodatni pritisak za šofere, ali kako je juče rekao Jovica Vasiljević, vozači će, ako nešto ne bude u skladu sa propisima, moći da zaustave vozilo i da obaveste Operativno-kontrolni centar sekretarijata. On će potom pozvati komunalnu miliciju koja će biti na više punktova.

Komentari2
be295
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vesna
Odlican text, dobili smo sve informacije. Pohvale za novinara Dejana.
Nidža
Луууда кућа.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja