utorak, 26.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 07.05.2020. u 20:00
ISHRANA

Sportisti protiv korone

Uobičajenu rutinu prilagodite trenutnim uslovima, pijte dovoljno tečnosti i dajte sve od sebe da ostanete zdravi
(Фото Пиксабеј)

Ne postoji sfera društvenog života koja nije ozbiljno pogođena situacijom oko virusa korona. Na društvenim mrežama svi su podigli svoj glas: sportisti protiv korone, umetnici, profesori… Sportske organizacije širom sveta od lokalnih do nacionalnih i regionalnih otkazale su sva takmičenja i prolongirala ih za drugi deo godine. I Olimpijske igre u Japanu odložene su za 2021. godinu.

Sportisti u najboljem scenariju imaju svoju uobičajenu rutinu treninga bez publike.

Pasivna pauza u trajanju od mesec ili dva usled ove situacije mogla bi da bude izuzetno loša po karijere profesionalnih sportista, pa je savet da i u kućnim uslovima nastave sa treninzima na odgovarajući način.

Ostanite pribrani, pokušajte da prilagodite svoju svakodnevnu rutinu i dajte sve od sebe da ostanete zdravi. Takođe, sportisti protiv korone mogu da prilagode i svoju ishranu, jer je gotovo sigurno da će potrošiti znatno manje energije nego inače. Da bi ostali u energetskoj ravnoteži i sprečili gojenje, takođe treba da smanje unos hrane.

Pored prilagođavanja na novu potrošnju energije, proverite da i dalje imate dovoljno proteina u vašem tanjiru. Telo pamti da kada mišiće ne koristite, ono ih katabolizmom razgrađuje. Sportisti ne treba da gube na mišićnoj masi, pa održavanje ravnoteže proteina pravilnom ishranom može u određenoj meri da spreči gubitak mišićne mase. Zato, unesite dovoljne količine proteina, na primer riba, crveno meso, ali i neki dobar protein surutke kao smuti ili šejk sa voćem.

Jeste stresno, ali ne posežite za onim osećajem kad vas omiljeni sladoled drži u blaženom stanju pet minuta, a posle taj osećaj nestane. Ako nabacite višak kilograma dok ne trenirate, njih ćete morati prvo da se rešite kada ponovo krenete sa intezivnim treninzima, to jest kada korona najzad prestane da nas sve redom teroriše.

(Foto Peksels)

Svi znamo da redovna higijena ruku smanjuje rizik od infekcije. Druga stvar koju možete da učinite jeste da ojačate svoj imunološki sistem jedući zdravu nutritivno vrednu hranu.

Voće i povrće sadrže vitamin Ce koji uspešno smanjuje rizik od infekcije gornjih respiratornih puteva. Citrusno voće, nar, paprike, brokoli, borovnice, kupine, kivi, limun, sve je to bogato vitaminom Ce i brojnim mineralima. Svakako ako tome dodate i spanać, prokelj, boraniju, grašak, žitarice, jaja, ribu… činite svome telu dobro.

Nikako se ne preporučuje uzimanje vitamina Ce u ukupnim količinama preko 1000 mg/dan, bez obzira na način unosa (hrana i/ili suplementi).

Selen, cink, magnezijum, gvožđe i ostali minerali svakako se nalaze u nutritivno vrednim namirnicama, a oni povoljno utiču na imunitet.

Sunce takođe pomaže! Neka sunčevi zraci (ako nije mnogo hladno) obasjaju i pokrenu organizam da stvara vitamin De. Važno je da se ne krećete među narodom i učinite sve što je u vašoj moći da opaki virus nestane.

Od namirnica koje možete da jedete, vitamin De može da se nađe i u ribi (losos, haringa, sardine, itd.), kao i u šampinjonima, mleku, žitaricama itd.

Verovarno ste tokom treninga navikli organizam da unosi dovoljne količine vode i elektrolita. Ne bi bilo loše da tu naviku prekidate, ali naravno prilagodite i taj unos potrebama organizma. Bitan faktor za očuvanje celokupnog zdravlja jeste da budete hidrirani.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari1
46bba
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Namerno
Kupine na slici izgledaju buđoseni. Treba ih jesti buđoseni? Je li je fora u tome?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja