ponedeljak, 28.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 12.05.2020. u 15:20 Dejan Aleksić

Više putnika u prevozu, sve više starijih

Sugrađani koji ulaze u autobuse uglavnom se i dalje drže preporuka (maske, rukavice, propisno rastojanje). – Većina vozača ulazak dozvoljava isključivo na prednja vrata
(Фото: Д. Алексић)

Bojazan da petak nije dao pravu sliku o javnom gradskom prevozu i da to što u njemu nije bilo gužvi ništa ne znači i da će tek ponedeljak pokazati pravo stanje, ispostavilo se, bila je bez razloga. Na početku prve radne sedmice otkako je gradski prevoz vraćen on se odvijao bez većih problema i, što je i najvažnije, bez gužvi. Očekivalo se da će juče, zbog povratka većeg broja Beograđana na posao, u vozilima za razliku od petka biti znatno više ljudi, ali kao i tri dana ranije, iako važi letnji red vožnje, autobusi, trolejbusi i tramvaji bili su poluprazni. I mnoga stajališta u centralnom delu grada sa tek po nekoliko putnika između dva nailaska vozila.

Većina putnika je, kao i prvog dana kada se prevoz vratio, u vozila ulazila s maskama, malo manje njih sa rukavicama, ali ono što su svi i juče uglavnom poštovali bila je fizička distanca. Da li zbog lepšeg, gotovo letnjeg vremena, ali moglo se primetiti da je deo građana s maskama juče ovaj komad zaštitne opreme nosio kao ukras oko vrata, a ne tamo gde i treba da bude – preko nosa i usta. U propisanom ponašanju, čini se, trenutno stariji mogu da se ugledaju na mlađe jer su pre svega mlađi vodili računa da poštuju ranije date preporuke epidemiologa.

Juče je uočljivo bilo više najstarijih sugrađana u vozilima, iako nadležni, a pre svih dr Predrag Kon, i dalje svakodnevno uporno apeluju da oni za sada još bez preke potrebe ne koriste javni prevoz. Čini se, ipak, da deo njih ne haje mnogo za to. Dobar deo najstarijih se potpuno neodgovorno ponaša jer u vozila ulaze bez ikakve zaštitne opreme. To su naši reporteri uočili na više tačaka na Starom gradu, Vračaru, Zvezdari, Paliluli, u Zemunu i Novom Beogradu. Srećna okolnost je upravo to što i dalje u vozilima ima dovoljno mesta za sve koji uđu.

Da građane neprestano podseća na disciplinu svojski se trudi većina vozača gradskog prevoza. Dobar deo njih, i pored negodovanja pojedinih građana, ne odustaje od preporuke – da prvo puste na prednja vrata da uđu u vozilo novi putnici, pa tek onda otvaraju srednja i zadnja vrata za izlazak. Većina putnika se ne buni, ali jasno je da se navikavaju na ovakav režim.

Podsetimo, iako su nadležni iznenada krajem prošle nedelje odlučili da ipak svi mogu u prevoz, a ne samo zaposleni, čime je deo ranije najavljenih mera u prevozu obesmišljen, neke preporuke su i dalje na snazi. Za putnike je najvažnije da nose zaštitnu opremu, da ulaze na prednja vrata, a izlaze na zadnja, da drže distancu i da ne sede jedni do drugih. Za vozače i dalje važi da treba da budu izolovani, da prvo otvaraju vrata za ulazak pa tek ona za izlazak, ali i da ne uključuju klime u vozilima u kojima postoji mogućnost prirodnog provetravanja.

Izmene na linijama

Zbog izvođenja radova u Ulici 20. oktobra u Malom Mokrom Lugu, od danas do 24. maja vozila sa linije 310 saobraćaće ulicama Slobodana Lale Berberskog, Pavla Vasića, Narodnog fronta i dalje redovno, saopštio je Sekretarijat za javni prevoz.

A zbog radova na nadvožnjaku u Kirovljevoj ulici doći će i do izmene linija javnog prevoza u smeru ka Požeškoj. Autobusi 23, 37, 51, 52, 53, 58, 88 i 560E, kao i noćni 37N, 51N i 56N kretaće se trasom: Bulevar vojvode Mišića – petlja Radnička – petlja Hipodrom – Požeška i dalje uobičajeno. Autobus 85 voziće trasom: Jurija Gagarina – Most na Adi – petlja Radnička – petlja Hipodrom – Požeška i dalje redovno.

„Putevi Beograda” procenili su da je nadvožnjak u Kirovljevoj, koji spaja Radničku ulicu sa Banovim brdom, u lošem stanju, pa je predložilo meru ograničenja kretanja vozila težih od 12 tona. 

Komentari2
21663
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Дејан
Једино решење је увођење више возила на градским линијама, а на приградским ОБАВЕЗНО увести на свим линијама интервал полазака а не да на приградским линијама поласци саобрађају на свака два-три сата, онда кад путници дочекају тај фамозни полазак не могу да уђу у возило. Годинама говоримо надлежнима да је незамисливо да на линији 470 и 460 буде само пар полазака дневно, и како људи висе једни другима на леђима, а како ће тек бити гужве на јесен...
Gradjanin
Sve moze, blize se izbori...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja