ponedeljak, 30.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 15.05.2020. u 20:00 Aleksandar Todorović
TEHNOLOGIJA

NASA objavila planove za naseljavanje Meseca

Prva baza primiće četiri astronauta koji će imati uslove da nedeljama borave u njoj
(Фото НАСА)

Program Artemis misija je tokom koje će ljudi uspostaviti prvu bazu na Mesecu. Planirano je da bude sprovedena 2024. godine. Tim povodom NASA je objavila izveštaj na 13 strana u kom je detaljno opisano koji su ciljevi buduće misije.

U ovom izveštaju NASA je predstavila svoje ciljeve i opravdanost misije, ali i dugoročne planove o formiranju baze na Zemljinom satelitu.

Posle dvadeset godina života u niskoj orbiti Zemlje (na Međunarodnoj svemirskoj stanici), naš sledeći cilj jeste početak eksploatacije svemira i formiranje okruženja pogodnog za život ljudi na Mesecu, istakao je administrator NASE Džim Bridenštajn.

U narednim godinama misija Artemis služiće nam kao zvezda vodilja koja će nam pokazati koji su ključni koraci koje moramo da preduzmemo kako bi se ljudi ponovo, ali na duže vreme, vratili na Mesec, objasnio je Bridenštajn.

Tokom misije Artemis biće formirana baza na Mesecu, verovatno kod kratera Šeklton na južnom polu Meseca.

U objavljenom dokumentu stoji da će baza biti opremljena tako da može da ugosti četiri astronauta koji će moći u njoj da borave nedeljama.

Dugoročni cilj jeste da baza ima sektor za komunikaciju, kao i postrojenja za proizvodnju struje i odlaganje otpada. Plan je i izgradnja štita od radijacije i mesta za sletanje.

Baza će biti pogodna za testiranje razvoja novih tehnologija, ali i proučavanje lunarne prašine koje na površini Meseca ima u izobilju i koja može dosta da ometa astronaute prilikom kretanja. Veoma će biti vredna istraživanja hladnih lunarnih noći, ali i proučavanje mogućnosti da se materijali sa Mesečeve površine iskoriste kao resursi.

Artemis kamp biće opremljen sa dva mobilna sistema, i to lunarnim vozilom koje će olakšati kretanje astronauta i mobilnom platformom zahvaljujući kojoj će moći da se organizuju istraživanja van teritorije baze u trajanju do 45 dana. Isti sistem razvija se i za misije koje će biti organizovane kada ljudi budu sleteli na Mars.

U izveštaju stoji da će mobilnost biti glavna odlika Artemis baze, prenosi sajt Spejs. Mobilnost će biti preko potrebna kako bi mogla kvalitetno da se istraži površina Meseca.

Osim toga, niska orbita Meseca biće iskorišćena za postavljanje orbitalne stanice koja će orbitirati oko njega i biti tačka od koje će kretati buduće misije ka Marsu. Bitan plan jeste da će na orbitalnoj stanici biti organizovane misije uvežbavanja leta ka Marsu u kojima će ekipa od četiri astronauta simulirati uslove i vreme potrebno da se doputuje do Marsa. Ove misije predstavljaće najduže misije putovanja čoveka u duboki svemir i biće test spremnosti ljudi na duga putovanja i izolovanost. To pokazuje koliko je ozbiljna i važna organizacija i sprovođenje misije Artemis, jer će njenom uspešnim realizacijom doći do naglog razvoja svemirske tehnologije i bržeg i lakšeg prodora u duboki svemir i buduće eksploatacije površine Marsa.

Kamp Artemis biće razvijan tokom godina, dok će tehnologija biti postavljana u svakom kutku njegove površine. Očekivanja naučnika su da će rude koje budu pronašli moći da se iskoriste za razvoj kampa i snabdevanje potrebnim energentima i resursima. Osim toga, biće izvodljivo postavljanje radio teleskopa na daljoj strani Meseca kojim će se upravljati direktno iz baze Artemis.

27a8f

Петар Петровић
Срећан им пут. И останак!
Simonida
Bolje prvo sredite život na zemlji, postanite miroljubivi, dobronamerni, otkrijte smisao života i ljubavi, popravite život milionima ljudi koji žive u siromaštvu i zaboravu, ulepšajte život na zemlji! Čemu odlazak na Mesec, ostavite Mesec na miru!
Веслач
Ваљда би прво требало направити план да се човек први пут искрца на Месец, да се види како тамо изгледа па доста касније да се размотри потенцијално насељавање.
Apollo 11
Tačno, Amerikanci već šest puta nisu bili na Mesecu. Njihovih dvanaest astronauta nisu ostavili nikakve tragove na Zemljinom trabantu, niti u Beogradu postoji kamenčići koje su oni doneli sa putovanja, a predsednik Nikson poklonio maršalu.
Beogradjanin - Schwabenländle
Човек се одавно први пута спустио на месец, још давне 1969 године и касније још неколико пута.
Aspalathos