četvrtak, 28.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 15.05.2020. u 15:05 M. G.

Novi život oklopnog transportera M-80A (FOTO)

(Фотографије Министарство одбране)

U Vojnotehničkom institutu je predstavljen rezultat modernizacije borbenog vozila pešadije BVP M-80A, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.

Prema rečima pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenada Miloradovića, reč je o jednom od najznačajnijih projekata razvoja i modernizacije za potrebe kopnene vojske.



- Posle inicijalnog testiranja unapređenog hodnog dela i oklopnog tela vozila, Vojska Srbije iskazala je zahtev za određenim preuređenjem. Ugrađena su hidraulički pokretna vrata, potpuno je preuređen unutrašnji prostor da bi se omogućili veći komfor posade i smeštaj dodatne količine borbenih resursa – izjavio je Miloradović i dodao da su prikazani i novi elementi optoelektronskog sistema za vizuelizaciju bojišta i sistem za noćnu vožnju.

Komandant Druge brigade brigadni general Željko Kuzmanović je rukovodilac tima za realizaciju projekta „Modernizacija borbenog vozila pešadije BVP M-80A”.



- Kada je reč o konfiguraciji borbenog vozila pešadije i njegovoj pokretljivosti na terenu, hodni deo je znatno stabilniji i bolji, što daje stabilnost borbenom vozilu prilikom kretanja i stabilnost i komfor posadi unutar vozila. Hidraulična rampa, koja je ugrađena upravo na predlog tima, u značajnoj meri skraćuje vreme ulaska i izlaska mehanizovanog odeljenja. Takođe, uverili smo se u to da su balističke karakteristike bolje u odnosu na osnovnu verziju borbenog vozila pešadije – rekao je general Kuzmanović izrazivši očekivanje da će da će se ta vozila uskoro naći u jedinicama Vojske Srbije.  



Vodnik Branislav Đurović, zamenik komandira mehanizovanog odeljenja iz sastava Druge brigade rekao je da se vozilo pokazalo odlično u odnosu na prethodnu proveru kada je položaj sedišta bio drugačiji i da je time olakšano ukrcavanje i iskrcavanje iz vozila.

Komentari15
ecf0a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Boža
Hidraulika i udobnost su gluposti. Vojna tehnika mora biti pouzdana. Rusi su imali tenkove sa polugama a Nemci hidrauliku koja je otkazivala. Konsultujte ljude koji imaju iskustva i to šaljite negde gde se ratuje radi probe.
Milance
Ljudi, pa 12,7 mm busi ovo. Sklanjajte to iz vojska i nabavite nesto u upola cene od Belorusa
Petar
12,7 ne buši ovo i ima zaštitu od 30mm sa prednje strane,što znači da je glupo uvoziti nešto što sam može jeftinije da napraviš i pare ostaju kod nas.
Gavro
Neznam volio bi da je ovo napredak ali meni ovo lici na skalameriju.
Ajd ne lupaj
Naravno da je napredak. Da ne nabrajam sta je sve modernizovano, spomenucu samo top. Top na M-80 spada u najmocnije topove na svetu u tom kalibru. To sto je za vas ovo 'skalamerija' to dovoljno govori o vama i vasem (ne)znanju.
srx
Kako sam imao nesrecu da u tavorim u M-80 dok su drugi pokusavali da me upucaju, mogu samo sa uzasom da gledam kako sa i dan danas politicari igraju tudjim zivotima i forsiuraju ovu kantu. Vi sto govorite da postoji alternativni izlaz u slucaju kvara hidraulike - ta vrata su dio platforme koju drzi hidraulika koja je potpuno izlozena vatri neprijatelja. Ko je iskusio borbu zna kako izgleda vozilo nakon susreta i sa najmanjom granatom/mecima. Hidraulicni klipovi ce biti izbuseni za 5 minuta.
Petar
Ovo je pokazni prototip,podrazumjeva se da će se mjenjati dosta toga izmedju ostalog položaj kidraulike,bitno je da koncept funkcioniše i da je bolji od starog rešenja sa vratima.
slamkamenac
Cestitam i sa srecom...nema previse podataka o nivou zastite, rasporedu ljudstva unutra i vatrenoj moci, da ne govorimo o elektronici, pa nam ostaje samo da zelimo srecu! Pitam se da li je ova modernizacija s ciljem da se na bace postojeca vozila, ili mi posedujemo tehnolosku dokumentaciju da pravimo nova ovakva vozila i mozda izvozimo? Ako ne zasto ne?
Siniša
mozda nema Srbija kapacitete da proizvodi nova vozila pesadije, ali treba sve uraditi da ima kapacitete, nekada nismo mogli praviti fiat 500l pa ga sad pravimo
slamkamenac
Steta ako nema kapaciteta, mada ne razumem zasto, to sto je radila cela Juga to je bilo po kljucu a ne zato sto nije moglo, ono sto nedostaje je tehnicka dokumentacija, ali delovi po nacrtu se mogu poruciti i od drugih zemalja , Rusija, Belorusija, Kina...
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja