nedelja, 29.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 17.05.2020. u 19:00 Dejan Aleksić

Otvaranje ostružničkog mosta blizanca do kraja proleća

U toku je zavarivanje ivičnih nosača i ograda, antikorozivni radovi, montaža staze revizionih kolica, montaža stubova rasvete, hidroizolacija i prva faza asfaltiranja
(Фото „Путеви Србије”)

Novi ostružnički most preko Save, „blizanac” onom postojećem, svojevrsni je građevinski „maler”. Više puta je bio oročen kraj radova na njemu, ali taman kada bi se učinilo da prepreka više nema neka nova, nepredviđena bi nanovo pomerila završetak izgradnje i puštanje u saobraćaj. Na tom putu poslednji se isprečio virus korona. Najave kažu – puštanje ovog mosta u saobraćaj očekuje se do kraja proleća.

Kako ukazuju u „Putevima Srbije”, obsvljaju se završni radovi na čeličnoj konstrukciji mosta preko reke.

– U toku je zavarivanje ivičnih nosača i ograda, antikorozivni radovi, montaža staze revizionih kolica, montaža stubova rasvete, hidroizolacija i prva faza asfaltiranja. Preostali radovi, pre puštanja u saobraćaj, podrazumevaju završetak hidroizolacije i antikorozivnih radova, asfaltiranje, montažu revizionih kolica i cevovoda za odvodnjavanje, montažu elasto-odbojnih ograda. Trebalo bi da se i ispita most probnim opterećenjem, kao i da se postavi horizontalna i vertikalna saobraćajna signalizacija – preciziraju u „Putevima Srbije”.

U ovom preduzeću naglašavaju da su radove usporili vanredno stanje, skraćeno radno vreme i delimično smanjen broj radnika.

– Poslednji segment novog ostružničkog mosta ugrađen je krajem decembra. Zavarivanjem spoja iznad rečnog stuba S4 početkom marta konstrukcija je prošla sve faze montaže i postala projektovani kontinualni nosač na 5 polja – ističu u „Putevima”.

Kada je prošlog leta, u pratnji medija i resorne ministarke Zorane Mihajlović, svečano obeleženo podizanje jednog od poslednjih čeličnih segmenata mosta, ukazano je da bi svi radovi trebalo da budu okončani do kraja novembra. Već tada se znalo da oni kasne zbog oštećenja usidrenog dela mostovske konstrukcije u Savi u koji je udario plovni objekat u julu 2019. izazvavši oštećenja koja su morala da se saniraju pre konačne montaže.

Završetak gradnje mosta u međuvremenu je odložilo i nepredviđeno „štelovanje” konstrukcije i ležišta mosta.

– Oni su bili posledica vrlo kompleksnog i tehnički zahtevnog podizanja poslednjeg segmenta konstrukcije. Nakon ovih nepredviđenih radova, završetak hidroizolacije, antikorozivne zaštite i asfaltiranja nisu mogli biti izvođeni tokom zimskih meseci – napominju u „Putevima Srbije”.

Izgradnja drugog ostružničkog mosta krenula je krajem 2016. i prvobitno je trebalo da bude okončana za 26 meseci, odnosno u toku 2018. Novi most gradi „Štrabag”, a njegovu izgradnju finansirala je Evropska investiciona banka.

Završetak nove konstrukcije, pa sanacija stare

Posle završetka novog ostružničkog mosta uslediće sređivanje starog koji se proteže tik uz novi. U „Putevima Srbije” kažu da je planirano prebacivanje kompletnog saobraćaja na novu konstrukciju, posle čega će uslediti sanacija betonske kolovozne ploče na prilaznim konstrukcijama i čelične ortoploče na glavnoj konstrukciji mosta.

– U planu je takođe i izrada nove hidroizolacije i kolovoza od asfalt betona na celoj dužini mosta – preciziraju u „Putevima Srbije”.

Ranije otvaranje dela obilaznice pod znakom pitanja

Na obilaznici oko Beograda, čiji će deo biti i novi ostružnički most, trenutno se izvode radovi na deonici B, odnosno na potezu od Ostružnice do Bubanj potoka. Ova deonica podeljena je na nekoliko sektora, a trenutno se radi na sektorima 4, 5 i 6. Uređuje se trasa budućeg kolovoza ovog dela saobraćajnog prstena oko prestonice, a istovremeno se rade i mostovi, petlje, tuneli… Kako navode u „Putevima Srbije”, ugovoreni rok da se završe svi radovi na sektoru 4 (deonica od Ostružnice do Orlovače) je 2021, ali shodno dobroj dinamici izvođenja radova (pre izbijanja krize zbog virusa korona i vanrednog stanja) postojala je mogućnost da se oni završe do kraja 2020. Ipak, to je zbog minule situacije pod znakom pitanja.

Da bi obilaznica bila kompletna, osim dovršavanja deonice B, potrebno je da se izgradi i deonica C od Bubanj potoka do Pančeva.

Komentari5
5b68d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan lala
Stari Pancevacki most je jedan uzasna krsina . Vreme je da se taj most potpuno renovira / ucini novim ako je moguce , ili porusi pa napravi na istom mestu potpuno novi most.
Južna obilaznica
Obilaznica oko Beograda mora ići sa JUŽNE strane Avale i južno od Vrčinske petlje , da se u Vrčinu ne zaustavlja CEO saobraćaj iz Niša prema Novom Sadu !
bule
Ovo nije novi most, obzirom da smo imali polu most. Sada se završava druga polovina istog uz velika kašnjenja.
dzordz
cepidlacis. jeste novi most, nije pre postojao. fizicki je odvojen od `starog` . imli smo do sada ceo most. a kako su se trake koristile? pa kako je moralo i moglo
Surova Istina
Svuda prave lepe nove mostove. a pancevacki cekaju da padne sam da izgine narod. Uzas

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja