sreda, 21.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 18.05.2020. u 21:00 Dejan Aleksić

Bicikl kao mera opreza i distanciranja

(Фотографије Мики Величковић)

Godinama grad najavljuje da će prestonica dobiti brojne povezane biciklističke staze u više centralnih opština. Malo-pomalo staze se i grade, ali za sada je sve to prilično nepovezano, a i dosta je kritika biciklističkih udruženja na račun urađenih staza. Deo kritika odnosi se na uzdignute ivičnjake, drugi deo na staze koje „nikuda ne vode” odnosno iznenada se prekidaju, a zamera se i što su trase iscrtanih staza prilično čudne.

Ali, poslednjih dana, čini se, i pored svih ovih manjkavosti, brojni ljubitelji ovog dvotočkaša rešili su da gradom krstare isključivo na njemu. Zvuk biciklističkog zvonceta danima se čuje u gradskim bulevarima, na kejovima, mostovima...

Isprobavaju biciklisti uveliko i novu, isključivo njima namenjenu, stazu od Brankovog mosta do kraja Beton hale. Za sada tim delom ipak ne mogu potpuno opušteno da voze jer se na potezu od mosta do početka hale odvijaju radovi na ostalom delu Savskog keja. Ali, čini se, i majstori na gradilištu i pešaci i biciklisti jednako jedni za druge imaju razumevanja. Nema preteranog gunđanja.

Vidljivo veći broj biciklista u poslednje vreme po svemu sudeći nije slučajan. Na bicikl kao prevozno sredstvo u vreme dok je bio ukinut redovan gradski prevoz odlučili su se pojedini građani koji su morali na posao, a nemaju automobil niti su uspeli da obezbede markicu za prevoz. Onda kada je prevoz vraćen i u njemu su zaživele nove mere, deo građana je odlučio da se ipak ne vraća u javna vozila, nego da iskoristi lepo vreme i nastavi da biciklira po gradskim saobraćajnicama.

Komentari5
33edc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vladimir
Vlast vec ima uvezban tekst "120km staza u naredne 2 godine" i to se ponavlja svaki put kad ih mediji pitaju nešto na tu temu. Ako pogledamo nove staze u Ruzveltovoj, Takovskoj ili Ljubinoj, videćemo da je staza shvaćena kao neko nužno zlo, tek da se odradi, a vidimo i da nova staza u Nemanjinoj je isto samo nacrtana traka 70cm od ivičnjaka, kao i ona staza do Trošarine. Ljudi se tuda ne voze jer je dokazano da staza privlači bicikliste tek ako se osećaju sigurno, dakle, barijera između.
Milos
Pa dobro, da li će gradska vlast konačno shvatiti koliko je važno da po celom BG razvije povezanu mrežu biciklističkih staza? Opterećenje GSB-a bi znatno opalo, ljudi bi bili zdraviji, vazduh će biti manje zagađen ... Takođe, potrebno je uvesti nove punktove za držanje, tj. vezivanje bicikala, ukinuti autobuse koji voze na naftu i ostaviti samo trolejbuse i one koji su na punjive baterije, tamo gde nema mogućnosti za izgradnju bicilističnih staza, staze treba napraviti na kolovozu itd.
Станиша Младеновић
Преко пута МУП-а??? у Кнеза Милоша од паркирних аутомобила немогућ је пролаз бициклистима али и пешацима.
Nikola
Bicikl je odlican za rekreaciju, ali i kao prevozno sredstvo. Za rekreaciju moze da se vozi stazom do kraja, pa nazad i tako zeljeni broj puta, ali kada se koristi kao prevozno sredstvo, jako je bitno da staze budu logicno povezane i da uopste budu povezane. Staze koje su deo kolovoza nisu bezbedne iz vise razloga. Kod nas se one koriste za parking automobila. Gde je trotoar bio uzak, sad je taman trotoar + staza (Primer Bulevara oslobodjenja).
Dante
Za mene, a cenim i za mnogo drugih biciklista koji značajnije koriste potencijal bicikla, vožnja po kolovozu je jedino rešenje. Tzv. staze koje su obeležene van kolovoza nisu prilagođene biciklima osim eventualno brdskim biciklima sa robusnim točkovima i amortizerima te za vrlo sporo - rekreativno kretanje gradskih bicikala. Usprkos tome što je i izvođenje i održavanje kolovoznih površina, a posebno šahtova i slivnih rešetki, kod nas na nezavidnom nivou, kolovozi se ipak donekle održavaju.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja