subota, 16.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 21.05.2020. u 10:58

Nemačka ulazi u vlasništvo Lufthanze s udelom od 20 odsto

(Фото EPA-EFE/LUKAS BARTH-TUTTAS)

BERLIN – Lufthanza je blizu postizanja sporazuma s nemačkom vladom o državnoj pomoći od 9 milijardi evra prema kojem bi država stekla 20 odsto udela u najvećoj nacionalnoj avio-kompaniji, u nastojanju da spasi vazduhoplovnu industriju od posledica korona krize.

Nemački avio-prevoznik je saopštio danas da će prema sporazumu vlada dobiti dva mesta u nadzornom odboru kompanije, ali uz pravo glasa samo u izuzetnim okolnostima, kao što je, na primer, sprečavanje preuzimanja firme, prenosi Tanjug.

Lufthanza već nedeljama pregovara s Berlinom o državnoj finansijskoj podršci koja bi joj pomogla da izađe na kraj s predviđenim dugotrajnim padom putovanja, a kamen spoticanja u pregovorima je pitanje koliku kontrolu država treba da dobije u kompaniji u zamenu za tu podršku.

Izvori uključeni u pregovore navode da državni fond za ekonomsku stabilizaciju još nije izneo konačnu ponudu i da bi to trebalo da učini danas.

Iz Lufthanse su rekli da očekuju da će uslovi sporazuma uključiti obustavu budućih isplata dividendi i ograničenje plata menadžmenta, dodajući da paket mora da odobri Evropska komisija.

Program podrške uključuje kredit od tri milijarde evra od državne banke KfW i konvertibilnu obveznicu, uz mogućnost njene prodaje za dodatnih pet odsto državnog udela plus jednu akciju u slučaju javne ponude za preuzimanjem od treće strane.

U nemačkoj avio-kompaniji se nadaju da će sporazum biti brzo zaključen čime bi se dugoročno obezbedila njena solventnost.

Nemački mediji su kasno sinoć izvestili da je dogovor postignut, a kancelarka Angela Merkel je izjavila da uskoro očekuje sporazum o paketu pomoći Lufthanzi, ali nije iznela nikakve detalje.

Komеntari10
3aaba
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
Дошло је до прекида преговора између ДЛХ и владе, на столу стоје две варијанте. ДЛХ је акционарско друштво, прво мора да се састане надзорни одбор који ће предложити примање или не, онда долази до састанка акционера са правом гласа, без њиховог пристанка ће такорећи бити немогуће донети одлуку о прихватање понуде немачке државе. Ово ће изгледа потрајати још који " дан ".
Леон Давидович
Пад економије у време кризе због епидемије показао је да би лакше функционисала привреда у државном власништву због лакших могућност да држава солидарно помаже делове више угрожене привреде.Ово је добар пример, држава улаже новац и преизима део власништва. Дакле држава може бити власник предузећа или делова предузећа.
Beogradjanin - Schwabenländle
Нисте хтели да објавите мој први осврт јутрос. Не боли ме глава због тога, знам с киме имам посла. Сада је управо стигла вест, синоћ као ни данас пре подне није било још никаквог договора, Немачка држава преузима 25 % акција од приватне фирме Deutsche Lufthansa AG.
f
Хаххаха, а сетите се како су нама причали да морамо све да приватизујемо. Смешно. Могла би Политика да уради неку анализу и напише чланак о том тешком лицемерству. Мало да људи читају како су нас лагали и како су нам о вечни непријатељи.
Горан
Толико о либералном капитализму...
tja
(Поглед са стране) Rec kapitalizam je suvise sirok pojam da bi se razumelo sta se stvarno desava. Treba reci: Nije liberalni kapitalizam nego neo-liberalizam. Liberalni kapitalizam doneo je veliki ekonomski u ljudski uspeh u drzavama koje su ga imale i dok je trajao. Problemi su poceli kad se deformisao u neo-liberalizam, koga su uveli Regan i Tacer. Radnici su obespravljeni, sindikati ukinuti, profit jedina mera uspeha, zdravstveno osiguranje i penzije bacanje para. To je samo pocetak.
Marko Mišić
Komentari o uskakanju države ako privreda nije efikasnija su besmisleni. Jer avioni koji ne lete ne mogu da budu efikasni. LH ima trenutno 97% flote na zemlji. Pa time i 80miliona evra gubitke dnevno. Pre pandemije je firma solidno poslovala.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja