Beskonačni bunar sa igrom svetla i ogledala, kolor soba i zidne optičke iluzije na kojima, između ostalih, i Tesla motri na posetioce neke su od novih „mozgalica” koje su se uselile u Muzej iluzija u Nušićevoj ulici. Ova ustanova juče je ponovo, posle vanrednog stanja uvedenog zbog kovida 19, otvorila svoja vrata za posetioce, ali u obnovljenom ruhu.
Radoznalce i sve one koji žele da se na edukativno-zabavan način upuste u istraživačku avanturu očekuje uzbudljivo putovanje u čarobni svet iluzija, poručuju iz ove muzejske kuće koja je obeležila svoj drugi rođendan. U goste joj je došla publika različitih generacija, poštujući naložene mere opreza zbog pandemije. Zaposleni su nosili maske i rukavice koje su preporučene i za one koji obilaze postavku, a u preuređenim izložbenim prostorijama ugrađena je savremena ventilacija koja prečišćava vazduh.
Posebnu pažnju mladih privlačile su razigrane boje – zelena, crna i plava. Udarajući u zid one su se stapale u belu boju, a kada im neki objekat preseče snop dobijaju se jarke senke poput narandžaste.
– Pamtim da su mi ranije posete bile nalik čaroliji. Imala sam utisak da u nekim hodnicima lebdim, a nestrpljivo sam čekala da prođem kroz sve lavirinte – kaže Ksenija Ostojić, studentkinja matematike.
Njoj i njenom kolegi Damjanu Pešakoviću ovo je bio prvi izlazak u grad posle izolacije pa su izabrali mesto gde mogu da se relaksiraju, ali i uposle vijuge.
– Ovo nije samo izložba koja se posmatra, to je enigma koja te tera da razmišljaš i kad dođeš kući – ocenjuje Petra Ignjatić, geograf.
Bračni par Tamara i Vladislav Stojković došli su sa dvanaestogodišnjim sinom Ilijom, računajući da je ovo najbolji porodični provod posle višesedmičnog boravka u kući zbog korona virusa. Oni su ovde prvi put i smatraju da je za upoznavanje svih eksponata potrebno izdvojiti dosta vremena. Za svakoga je bilo po nešto, samo je valjalo uposliti maštu i prepustiti se neverovatnom ugođaju.
U fokusu su se našla i tri nova holograma koja, kako kažu iluzionisti, daju potpuno realističnu sliku. Muzejski tim sa Jelenom Simić, direktorkom marketinga, ističe da svaki eksponat ima određenu vezu sa naukom pa oni koji žele da provere znanje ili nauče nešto novo to mogu ovde na zabavan način jer šetnja kroz svet iluzija čula ne ostavlja ravnodušnim.
Multimedijalni događaji koji se organizuju u saradnji sa stručnjacima iz različitih oblasti zanimaju i odrasle đake, a za njih su osmišljeni i programi koji im pomažu u boljem razumevanju školskog gradiva.