četvrtak, 09.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 26.05.2020. u 11:03 Dejan Aleksić
PRVE VEĆE GUŽVE U JAVNOM PREVOZU

Nedovoljno vozila i u špicevima i van njih

„Bilo bi dobro da se barem u narednih mesec dana na snagu vrati zimski red vožnje, odnosno za oko trećinu više vozila nego što je sada”, smatraju sagovornici uključeni u prestonički javni prevoz sa kojima smo razgovarali
Аутобуско стајалиште у Булевару деспота Стефана „Влада Дивљан” јуче око 11.30 сати (Фото Ј. С. Т.)

Nije se dugo čekalo. Jedva je prošlo nešto više od pola meseca otkako je u prestonici vraćen redovan javni prevoz, a na stajalištima i u autobusima ponovo se mogu videti gužve i tiskanje putnika – uobičajena slika pre uvođenja vanrednog stanja. I dok je prvih desetak dana otkako je prevoz vraćen povremenih gužvi bilo samo u jutarnjim i popodnevnim špicevima, sada su aktuelne i van špiceva.

I sagovornici uključeni u prestonički javni prevoz sa kojima smo razgovarali, ali koji su želeli da ostanu anonimni, potvrđuju da ocena naših reportera nije paušalna, već da je i te kako na mestu.

– Osetnije gužve počele su kada su javne ustanove i institucije, pre svega administracija, počele da vraćaju ljude na posao. Osim toga, u odnosu na prvih desetak dana od vraćanja prevoza, sada je u vozilima i više onih građana koji idu da traže posao. To što nema trenutno đaka i studenata nije mnogo uticalo na ukupan broj putnika – ukazuje jedan od sagovornika.

Prevoznici se žale da su trenutno naročito vozači u nezavidnoj situaciji. Kako kažu, šoferi i dalje moraju da poštuju pravilo otvaranja prednjih vrata za ulaz, pa tek onda srednjih i zadnjih za izlaz.

– Dok je bilo manje putnika to je i funkcionisalo, ali sada je drugačije. Kada autobus naiđe, a na stajalištu je gužva, svi hoće odmah da uđu. Pošto vozač sme za ulaz da otvori samo prednja vrata, samim tim stvori se red pa onda krenu da lupaju po srednjim i zadnjim vratima i oni koji hoće da izađu, ali i oni koji hoće što pre da uđu. A kad se otvore vrata za izlaz onda na njih nagrnu i oni koji bi da izađu i oni koji bi unutra – prepričavaju prevoznici iskustva vozača od prethodnih dana.

Kako naglašavaju, problem trenutno nisu samo radni dani. Gužve, napominju, sada su veće i vikendom.

– To je verovatno zato što ljudi koriste lepo vreme da malo konačno izađu, da odu do Ade, Košutnjaka, kejova... Nadležni u gradu jesu povećali broj vozila u špicevima, ali to nije mnogo uticalo na promenu slike sa stajališta i u vozilima. Jer, sada su gužve u toku celog dana. Samo zavisi u kom trenutku na kojoj liniji – ukazuju prevoznici.

Rešenje bi, prema njihovoj oceni, bilo da se u narednih mesec dana na snagu ipak vrati redovan zimski red vožnje. To bi značilo, kako dodaju, da građani mogu da računaju na za trećinu više vozila na ulicama. Podsetimo, otkako je prevoz vraćen, na snazi je letnji red vožnje, odnosno manje vozila na ulicama.

Ocena prevoznika, ali i naših reportera, jeste da ukoliko se barem privremeno ne vrati zimski red vožnje, mnoge preporučene mere za putnike i vozače mogu da padnu u vodu. Jer, u vozilima u kojima je gužva ne može da se napravi fizička distanca od dva metra, a ne može da ostane ni svako drugo sedište prazno. Još ako se na sve to uzme da je i pre pojave gužvi dobar deo putnika prestao da nosi zaštitnu opremu, jasno je da je rizik još veći.

Više vozila na 20 linija

Otkako je vraćen javni prevoz u prestonici, kako uveravaju u resornom sekretarijatu, prati se i snima popunjenost vozila. Povećanje broja vozila obavlja se na linijama na kojima se utvrdi popunjenost vozila već od 60 odsto. Od juče, kako je istaknuto, povećan je broj vozila na 20 gradskih linija (16, 17, 18, 23, 25, 35, 37, 45, 46, 59, 74, 77, 78, 88, 95, 309, 511, 531, 551 i 604) i na prigradskoj 4410 (Sopot – Đurinci – Mladenovac). Ali, ponavljaju prevoznici, to povećanje odnosi se samo na špic, a ne na ceo dan.

Komentari0
0d0e3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja