ponedeljak, 25.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 11.06.2020. u 20:00
ISHRANA

Manje bakterija – zdravije desni

Izgladnite loše bakterije tako što ćete iz ishrane da izbacite šećer i rafinisane ugljene hidrate
(Фото Пиксабеј)

Procenjuje se da svaki drugi stanovnik Srbije ima neki oblik bolesti desni. Ako shvatite na vreme da imate ovaj problem, možete zaustaviti progresiju i sačuvati vaš osmeh. Oralna higijena samo je jedan od pozitivnih načina smanjenja rizika od bolesti desni, ali ishrana je ipak na prvom mestu.

Ako ne dobijate prave hranjive sastojke za podršku snažnog imunološkog sistema, i pored odlične oralne higijene i dalje možete da imate bolesti desni. Baš kao što je Hipokrat rekao, hranu treba smatrati lekom i njen uticaj na bolesti zuba i desni nije izuzetak.

Ključ je u hrani koja održava vaš oralni mikrobiom. Da biste bili sigurni da imate odgovarajuće hranjive sastojke u svojoj ishrani, cilj je da jedete hranu koja sadrži:

Koenzim Q10 – antioksidans koji se nalazi u telu i potreban je za pravilno funkcionisanje ćelija. Istraživanja su otkrila da kod ljudi sa dovoljno ovog koenzima postoji manja verovatnoća od bolesti desni.

Kolagen – Ako imate bolest desni, telo se bori protiv toga, ali kao nuspojava nastaje razgradnja kolagena. Da biste nadoknadili taj manjak, trebalo bi da jedete hranu sa puno kolagena.

Katehini – fenoli i antioksidanti koji se bore protiv bolesti. Katehini su se pokazali efikasni u lečenju bolesti desni, tako što inhibiraju štetne bakterije i sprečavaju upalu desni.

Vitamin Ce – Istraživanjima se došlo do zaključka da su bolesti desni povezane sa niskim sadržajem vitamina Ce u telu. Većim unosom vitamina Ce možete da poboljšate imuni sistem kako bi mogao da se bori protiv bolesti koja uzrokuje bakterije i pomogne u regeneraciji desni.

Beta-karoten – Istraživanja potrvrđuju da ishrana sa visokim sadržajem beta-karotena pomaže onima koji imaju bolesti desni. Beta karoten je provitamin koji vaše telo pretvara u vitamin A koji smanjuje upalu.

Omega-3 masne kiseline poznate su po svojim protivupalnim svojstvima i našem telu su potrebne za zdrav imunološki sistem. Jedno istraživanje otkrilo je da je unos omega-3 obrnuto proporcionalan sa bolestima desni.

Da biste se izborii sa bolesti desni morate da povećate unos svakog od ovih važnih hranljivih materija i da eliminišete one namirnice koje su štetne. Izgladnite loše bakterije tako što ćete iz ishrane da izbacite šećer i rafinisane ugljene hidrate. Manje bakterija – zdravije desni.

Čime se hraniti kod bolesti desni?

Orašasti plodovi i semenke bogate sa omega-3: u ishranu ubacite orašaste plodove – makadamije, pistaće, susamovo seme. Omega-3 su neophodne za uravnoteženu nutritivno vrednu ishranu jer deluju protivupalno.

Losos ili druga masna riba poput haringe i skuše sjajni su izvori hranljivih sastojaka i imaju veliku količinu omega-3.

Domaća junetina hranjena travom sadrži kolagen koji je odličan za borbu protiv bolesti desni.

Piletina sadrži koenzim Q10 i kolagen, koji su odlični u borbi protiv tih bolesti. Ako je pile domaće, iz slobodnog uzgoja, koristite i kožu, jer je prepuna kolagena.

Kuvajte domaću supu od kostiju. Ona takođe sadrži dosta kolagena i to je prost i ukusan način da dobijemo više hranljivih sastojaka koji nam nedostaju u savremenoj ishrani.

Šitaki pečurke sadrže lentinan, polisaharid koji napada bakterije izazivače bolesti desni, dok ostale zdrave bakterije ne dira.

Brokoli i crvene paprike sadrže dosta vitamina Ce koji deluje kao antioksidant u telu.

Biber pojačava delovanje vitamina Ce, pa je dobar začin za zdravlje desni.

Batat, slatki krompir odličan je izvor mnogih hranljivih materija, a prvenstveno beta-karotena.

Zeleni čaj sadrži veliku količinu katehina, jednog od glavnih hranljivih sastojaka koji se bore protiv bolesti desni.

Kakao takođe sadrži dosta katehina koji pomažu u zaustavljanju bolesti desni.

Hrana koja sadrži probiotike kefir i probiotski jogurt podržavaju dobre bakterije u ustima i smanjuju gingivitis i nakupljanje plaka.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari0
b6556
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja