ponedeljak, 03.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 16.06.2020. u 13:01

Kriza avio-saobraćaja pritiskaće tražnju za naftom do 2022.

(Фото Пиксабеј)

LONDON – Potražnja za naftom se ove godine oporavlja od najvećeg pada u svojoj istoriji, ali redukcija avio-saobraćaja zbog straha od koronavirusa znači da se globalna tražnja za „crnim zlatom” neće pre 2022. vratiti na nivo pre pandemije, ocenjuje Međunarodna agencija za energetiku (IEA).

„Naša prva prognoza za celu 2021. godinu pokazuje da će tražnja porasti za 5,7 miliona barela dnevno, na 97,4 miliona, što će biti za 2,4 miliona barela ispod nivoa u 2019. godini”, navodi IEA u svom mesečnom izveštaju, prenosi Rojters.

„Smanjene isporuke mlaznog goriva i kerozina uticaće na ukupnu tražnju za naftom barem do 2022. godine... vazduhoplovna industrija se suočava sa egzistencijalnom krizom”, ističe ova organizacija sa sedištem u Parizu.

(Foto Piksabej)

IEA je dodala da je sredinom maja počeo blagi rast putničkog avio-saobraćaja i da se oporavak ubrzao u junu, kada se krenulo sa ublažavanjem vanrednih mera usmerenih na zaustavljanje širenja virusa, ali da je on i dalje za više od 70 procenata manji u odnosu na nivo iz 2019. godine, prenosi Tanjug.

IEA je podigla prognozu tražnje za naftom za 2020. godinu za gotovo 500.000 barela dnevno, zbog većeg uvoza u Aziji nego što se očekivalo.

„Snažni izlazak Kine iz mera ograničenja kretanja podigao je potražnju u aprilu skoro na nivo iz prethodne godine. Takođe smo u Indiji imali snažan oporavak u maju, iako je tražnja tamo ostala znatno ispod nivoa od pre godinu dana”, napominje se u izveštaju.

IEA podseća da su Organizacija zemalja izvoznica nafte i njeni saveznici, uključujući Rusiju - grupa poznata kao OPEK +, smanjili proizvodnju za 9,4 miliona barela dnevno, i da je pumpanje u zemljama izvan sporazuma OPEK + opalo za 4,5 miliona barela dnevno od početka godine.

Američka proizvodnja nafte bi, prema oceni IEA, trebalo da padne za 900.000 barela dnevno 2020. godine i za još 300.000 barela sledeće godine, osim ukoliko rast cene ne podstakne nova ulaganja u proizvodnju iz škriljaca.

„Ako se održe trendovi u proizvodnji i potražnja oporavi, tržište će biti na stabilnijim temeljima do kraja drugog polugodišta. Međutim, ne treba potceniti ogromne neizvesnosti”, poručuju iz IEA.

Komentari1
28501
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Божа
Собзиром да је у САД-у, Н.Р.Кини, Голфу, Вијетнаму, ... учесталост летова много мање опала него у осталим деловима света, компаније које лете са мањком путника ће имати барем кроз цену керозина мање губитка.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja