sreda, 28.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 25.06.2020. u 14:15 M. Ćurčić

Metar je bitan za bicikliste

Biciklistička udruženja traže izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja
(Фото: УГ „Улице за бициклисте”)

Obavezno bočno rastojanje od najmanje jednog metra kada automobili pretiču bicikliste, biciklističke ulice u kojima biciklisti imaju prednost i automobili ne smeju da ih pretiču, mogućnost da voze u oba smera u jednosmernim ulicama, kao i u žutoj traci – predlozi su biciklističkih udruženja koja su u okviru kampanje „Metar je bitan”, uz podršku Sekretarijata za saobraćaj, uputila Vladi Srbije i Ministarstvu unutrašnjih poslova kako bi ušli u izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju.

– Svi ovi modeli postoje u drugim pravnim sistemima i pokazali su se kao dobri. Zahtevi nisu veliki i podrazumevaju konzervativni pristup biciklističkom saobraćaju – istakao je Marko Trifković iz „Novosadske biciklističke inicijative” na jučerašnjoj konferenciji za medije.

Dva najveća problema u vezi sa biciklističkim saobraćajem, dodao je Dragan Jovanović iz „Vozi ulice” iz Šapca, jesu zakonski propisi, saobraćajna infrastruktura i to što biciklizam i dalje nije ravnopravan sa drugim vidovima saobraćaja.

– Cilj naše inicijative je da svako može da pusti svoje dete da vozi bicikl, a da se ne plaši za njegovu bezbednost u saobraćaju – naglasio je Jovanović i podsetio da zbog gužvi u saobraćaju sve više ljudi vozi bicikl. Rastojanje od jednog metra, kako je rekao, između njih i ostalih učesnika u saobraćaju je neophodno zato što biciklista tokom vožnje nailazi na blato, rupe, kamenje i druge prepreke.

Zoran Bukvić iz beogradskog udruženja „Ulice za bicikliste” pozvao je sve koji žele da podrže ovu kampanju, ali i da bicikliraju, da se u subotu, od 16.30 sati, na Trgu Nikole Pašića pridruže vožnji ljubitelja ovog prevoznog sredstva.

Komentari16
441c4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Кад посечемо сво дрвеће, биће места кол'ко 'оћеш!
Djura
Napraviti biciklisticke staze to je prioritet.Cujem zapadne zemlje uvode razmak od 1,5 m mislim da je 1m malo rastojanje
Драган Живановић
Некада су сви аутомобили били узани: Кец, Фића, Форд Ескорт, Мерцедеси, Фиат, Лада, Рено 4, 5, Пежо 504. Некада си могао да претекнеш бициклу у истој траци, тј. могли су да се мимоиђу по југословенским путевима два аута и две бицикле. Данас су аути широки, стабилни, гуме широке, волани имају серво или електропотпомогнути механизам за окретање точкова. Много пута на отвореном путу мораш да прикочиш како би претекао бициклу када ти долази ауто у сусрет. Тако је то данас. Треба ширити путеве.
Pedala
Neophodan je most sa pešačko-biciklističkom stazom što se vidi svakodnevno na Brankovom mostu, ali i sa ove strane prema Zemunu. Ne samo u blokovima kako su zamislili, posle uklanjanja Starog mosta.
odbovor Bambiju
Samim tim sto ste napisali da se biciklisti krecu 80km/h, rekli ste sve o sebi, svom poznavanju zakona fizike, logike, ZLE namere, i uopste mogucnosti ucesnika u saobracaju. Vas komentar ne zasluzuje odgovor sa obrazlozenjem.
bambi
Desna strana ka Zemunu mora biti samo pesacka a leva se mora prilagoditi za bicikliste. U suprotnom, postoji opasnost od pogibije ljudi i dece. Poslednji put vam kazem da je situacija alarmantna jer zivim tu i svakodnevnom rizikujem zivot pesaceci po mostu. Izivljavanje biciklista je nevidjeno. Cemu sluze kamere postavljene na mostu? Motociklisti prelaze most sa 200 km/h i to sa izivljavanjem i niko ne reaguje. Biciklisti sa 80 prelaze na 2 mm od dece na pesackom delu i niko ne reaguje? Dokle?
pera
pod hitno uvesti policajce na biciklama tako bi se resela dva problema odjednom, vozaci bi vise pazili na bicikliste a bickilisti bi bili kontrolisani pa bi morali da se pridrzavaju saobracajnih probisa bez obzira sto su biciklisti. za voznju po ulicama je bitna neka osnovna sabracajna obuka, prsluk i kaciga a ne ovako kao sad

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja