petak, 26.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 04.07.2020. u 18:00 Aleksandra Isakov

Pri kraju radovi na pruzi Subotica–Senta

Planirani troškovi od 2,5 milijardi dinara nisu uvećani, iako su radovi trajali nešto duže od planiranih
Железничка станица у насељу Ором (Фото Никола Тумбас)

Subotica – Radovi na pruzi Subotica–Senta su pri kraju, i radnici upravo nasipaju kamenom deo pruge kod Sente. Prema prvim planovima, radovi na obnovi ove preko sto godina stare pruge trebalo je da budu završeni krajem prošle godine, a novi rok je bio kraj juna. Ipak i pored probijanja rokova, u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u odgovorima  prosleđenim „Politici” kažu da planirani troškovi od 2,5 milijardi dinara neće biti prmašeni u ovoj investiciji.

„Radovi na pruzi Subotica–Senta su pri kraju u celoj dužini deonice od 38,5 kilometara. Radovi na rekonstrukciji pruge Senta–Subotica traju malo duže zbog vanrednih okolnosti prouzrokovanih pandemijom virusa kovid 19”, stoji u odgovoru ministarstva.

Radovi na obnovi pruge Subotica–Senta započeli su prošlog aprila i moglo bi se reći da je to bio i krajnji momenat za ovu investiciju, jer je reč o pruzi izgrađenoj 1889. godine, i poslednji put obnovljenoj dvadesetih godina prošlog veka. Punih sto godina u ovu prugu nije ulagano, te je ona po železničkim merilima četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek koji traje od 25 do 30 godina.

To se jasno osetilo i pri svakom putovanju ovom deonicom, jer su se vozovi kretali brzinom od 10 kilometara na sat. Nakon obnove, pruga je predviđena za brzine od 80 kilometara na sat i za osovinsko opterećenje od 22,5 tona umesto dosadašnjih 16 tona.

Na pružni pravac između Subotice i Sente polažu se šine koje se vade prilikom rekonstrukcije pruge Beograd – Novi Sad.

„Šine su kompletno položene, a za rekonstrukciju ove deonice korišćeni su velikim delom pragovi i šine sa deonice Beograd – Novi Sad, brze pruge Beograd–Budimpešta koja je u fazi rekonstrukcije i modernizacije. Operativna brzina vozova na rekonstruisanoj pruzi biće 80 kilometara na čas, a za teretne vozove 60 kilometara na čas. Osovinski pritisak je 22,5 tone,  čime je omogućena maksimalna iskorišćenost u kargo saobraćaju”, stoji u odgovoru ministarstva.

Ova pruga ima veliki značaj za stanovništvo severne Bačke i Banata i prvi put su zbog ove pruge lokalne samouprave – Subotica, Senta, Kikinda, Kanjiža i Čoka – potpisale ugovor o sufinansiranju prevoza na ovoj relaciji.

„Ovo je za sada jedinstven i jedini sporazum ovakve vrste u Republici Srbiji. Završetkom rekonstrukcije pruge stvaraju se uslovi za, po potrebi, povećanim brojem polazaka i boljim opsluživanjem građana koji su zainteresovani za ovaj vid prevoza. Svakako, u kreiranju reda vožnje u razgovorima sa predstavnicima lokalnih samouprava će se pokrenuti obnavljanje ugovora o sufinansiranju ove vrste prevoza”, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Na ovoj deonici obnovljena je i železnička stanica u naselju Orom u opštini Kanjiža. To je za sada jedina železnička stanica koja je obnovljena u okviru obnove pruge. Reč je o tipičnoj staničnoj zgradi sa početka 20 veka. Robert Leko, predsednik Saveta mesne zajednice Orom, kaže nam da je zgrada bila u veoma lošem stanju. Sa radovima na pruzi, na objektu je zamenjen krov, urađena njegova sanacija i krečenje kako bi železnička stanica zadržala svoj prvobitan izgled.

Komеntari2
33f50
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vagar
Prugu je dakle izgradila Austougarska još 1889 g.Na planu infrastrukture Marija Terezija je uradila više u Vojvodini nego sve naše vlasti od 1918 do danas.Napr.Begej je "ručno"iskopan za 20 godina,a sve vlasti za poslednjih 100 godina nisu u stanju ni da ga izmuljaju i očiste sve do danas.
Djerdj Juhas
A kada ce poceti obnavljanje pruge Senta _ Novi Sad preko Starog Beceja ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja