četvrtak, 28.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 09.07.2020. u 20:00
ISHRANA

Letnji ukusi za manju kilažu

S obzirom na to da su temperature napolju jako visoke, trudite se da vam jela budu brzo pripremljena, ali zdrava
(Фотографије Пиксабеј)

Gladovanje nije način da trajno izgubite kilograme i izgledate lepo u novom kupaćem kostimu. Ne. Umesto toga, razmišljajte o zdravoj, manje kaloričnoj, letnjoj hrani i potrudite se da svaki dan „sagorite” više kalorija od unetih kroz pojačanu fizičku aktivnost. To je suština, jer je u ovo vreme veoma lako napraviti pravu kombinaciju niskokaloričnih nutritivno vrednih namirnica.

Jaka jela koja su nas „grejala” u hladnijem delu godine i davala nam snagu sada ne izgledaju tako privlačno, što je odlična vest za vas koji želite da zdravo smršate. Izađite iz vrele kuhinje i pođite u prvu radnju, na pijacu ili hipermarket i pronađite te lagane, osvežavajuće namirnice i napravite nešto lepo, zdravo i lagano, u letenjem fazonu.

Sada je pravo vreme da istražujete ukuse, da učite i prilagođavate se sezoni i izgubite po koji kilogram. Pomorandže i jabuke su tu cele godine, pa jedite maline, lubenice, ribizle, kupine, šljive, zeleno povrće, paradajz, krastavac, paprike… S obzirom na to da su temperature napolju jako visoke, trudite se da vam jela budu brzo pripremljena, ali zdrava. Evo nekoliko zdravih, a brzih rešenja za osveženje:

1. Rashlađena čorba: skuvajte laganu povrtnu čorbu i pustite da se rashladi, umesto da je jedete vrelu. Na primer čorba sa krastavcima i mirođijom ili čorba od tikvica itd. Bilo kako bilo, čorba je zdrava, jer podstiče rad creva, dakle pomaže kod problema sa zatvorom, a oskudeva kalorijama.

2. Lubenica: idealna kombinacija slatkog, vodenog ukusa, po mogućnosti rashlađena. Sjajno hladi i osvežava.

3. Grilovano povrće: sad je idelno vreme da vaš roštilj „ugleda” nešto što nije meso. Probajte grilovani luk, paprike babure, šargarepe, plavi patlidžan, šparglu, tikvice, brokole… Možete grilovano povrće kombinovati sa raznim salatama i uživati u kompletnom obroku.

4. Salate: one su najbrži način da napravite obrok, a ni o kalorijama ne treba trošiti reči. Recepata ima koliko želite, a sve zavisi od ukusa koji preferirate. Uzmite povrće, operite i isecite, možete ubaciti i nemasni sir, nekoliko sečenih badema ili lešnika i neki preliv i začin i uživanje može da počne. Kao desert ili užinu probajte neku novu voćnu salatu, sad imate veliki izbor voća, pa napravite vaš miks.

5. Napici: u ovo vreme najbolje je da izbegavate industrijske napitke krcate šećerom i praznim kalorijama, kao i alkohol. Imate sokovnik ili multipraktik? Odlično, napunite ga voćem i pripremite voćne sokove ili smutije ili šejkove. Vodu unosite u većim količinama u odnosu na hladnije vreme.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari0
7ad88
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja