ponedeljak, 10.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 09.07.2020. u 15:00 Dejan Aleksić

Letnji red vožnje i zbunjivanje građana

Otkako je posle ukidanja vanrednog stanja vraćen javni prevoz, makar zvanično, na snazi je ovaj plan, ali na ulicama nije svakodnevno i identičan broj vozila
(Фото А. Васиљевић)

Ukoliko bi se sprovela anketa među korisnicima javnog prevoza o tome da li znaju koji red vožnje je na snazi od 8. maja, kada je zvanično vraćen, verovatno da većina ne bi umela da da precizan odgovor. Sa razlogom. Jer, od tada do danas nadležni su sa redom vožnje i brojem vozila na ulicama gotovo svakodnevno pravili razne akrobacije. Poput dečje igre sa lego kockama, dodavali su, pa onda oduzimali, pa opet dodavali vozila. Poslednja promena dogodila se ovih dana kada je na pet linija ubačeno devet autobusa. Zvaničan razlog je „svakodnevno praćenje i snimanje popunjenosti vozila”. Nezvanični, verovatno to što su donosioci odluka u javnom prevozu shvatili da je nedavno smanjenje broja vozila za dvestotinak (na gradskim linijama), bio svojevrsni gaf u trenutnim okolnostima. Ovo leto nije kao prethodna, sada su mnogi ostali u prestonici, nisu otputovali na uobičajena letovanja i znatno više koriste prevoz.

A, otkako je posle ukidanja vanrednog stanja vraćen javni prevoz, makar zvanično, na snazi je letnji red vožnje. Ali, u istom tom periodu na ulicama nije svakodnevno i identičan broj vozila.

Kada je prevoz uspostavljen početkom maja, nadležni u prvom momentu nisu bili najprecizniji koji red će važiti. Onda su prevoznici nezvanično potvrdili da su dobili nalog da voze prema letnjem redu (manje polazaka u odnosu na zimski koji u uobičajenim okolnostima stupa na snagu krajem juna). Ovakav manevar, odnosno red vožnje sa proređenim polascima, nadležni su povukli jer su očekivali da će manje putnika u doba epidemije koristiti prevoz. Ali, prevarili su se. Veoma brzo, kada su ljudi koji nemaju drugi izbor osim autobusa, tramvaja i trolejbusa, počeli da ih koriste masovnije, nadležni su uočili da se stvaraju gužve i počeli su da povećavaju broj vozila. Ta mera primenjivala se u više navrata u maju i junu da bi na vrhuncu (krajem juna), posle svih naknadnih ubacivanja vozila bilo za dvestotinak više autobusa, tramvaja i trolejbusa u odnosu na njihov broj početkom maja.

I pored ovih dodatnih vozila, krajem juna gužve u prevozu su postale uobičajena slika od jutra do večeri. Nadležni su tvrdili da i dalje prate situaciju na terenu, ali to ih nije sprečilo da krajem prošlog meseca izađu sa vrlo čudnom vešću – da od 1. jula stupa na snagu letnji red vožnje. U prevodu, ono što je svakako i do tada važilo. Ubrzo su za naš list upućeni u prevoz nezvanično pojasnili da ta vest nadležnih u gradu znači da će sa trasa biti povučeno svih onih dvestotinak vozila koja su od 8. maja do kraja juna bila naknadno ubacivana. Koji dan kasnije to su nam, istina drugačije sročeno, potvrdili i u Sekretarijatu za javni prevoz.

Ali, tek što je na snagu „stupio” novi-stari letnji red vožnje, sa smanjenim brojem vozila, nadležni se ponovo oglašavaju najavljujući da će 16 linija biti pojačani dodatnim autobusima. Opet je navedeno da se to čini zbog „praćenja situacije na terenu”. Nije samo jasno, zašto se, ako se svakodnevno prati ta situacija, smanjivao broj vozila u jeku najava da se stanje sa virusom korona ponovo pogoršava i da je distanca, naročito u prevozu, preko potrebna.

Kada se sve sabere, opravdane su kritike putnika u javnom prevozu koji su u prethodnih desetak dana ocenili kao vrlo loš potez naizmenično povećavanje i smanjivanje broja vozila. Sa pravom su, naročito u vreme virusa korone, i kritike građana koje se odnose na vrstu vozila, odnosno na to što su nadležni rešili da na više linija koje godinama opslužuju zglobna vozila ubace solo autobuse.  

Komеntari2
e5667
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Киза
У време кад је БГ имао скоро милион становника мање, на улицама града је било око 1500 аутобуса, око 300 трамваја, 50-так трола, плус "Ласта" на приградским линијама и опет смо кукали на гужве "у шпицу", мањак возила... Према садашњем броју становника БГ би морао имати минимум 2500 аутобуса, око 500 трамваја и 100-нак трола, лети умањено за 30-так %! Само кажем...
сена
Ваљда постоји сајт са редом вожње свих линија.Потребно је да се ажурира при свакој промени.Тада путници лако могу да провере.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja