sreda, 30.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 14.07.2020. u 12:06

Fejsbuk razmatra zabranu političkog oglašavanja uoči izbora

(Фото EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO)

Kompanija Fejsbuk razmatra da zabrani političko oglašavanje na svojoj društvenoj mreži uoči izbora za predsednika SAD u novembru, tvrde ljudi upućeni sa prilikama u toj kompaniju, prenosi Rojters.

Kako je navedeno, o usvajanju odluke o zabrani političkog oglašavanja još se samo diskutuje, rekli su ljudi koji su tražili da ne budu imenovani.

„Zabrana političkog oglašavanja bi mogla doprineti zaustavljanju širenja lažnih vesti koji se odnose na izbore, sa jedne strane, dok sa druge strane postoji zabrinutost da bi zabrana političkog oglašavanja na Fejsbuku oštetila kompaniju, a istovremeno bi ograničila sposobnost kandidatima za reagovanje na široko rasprostranjene vesti i nove informacije”, prenosi agencija.

Ukazuje se da bi to bila velika promena za Fejsbuk, koji se do sada držao politike neproveravanja činjenica iznetih od strane političara ili tokom njihove kampanje, prenosi Tanjug.

Fejsbuk predstavlja važnu platformu za političare, posebno u vreme kada mnogi ljudi ostaju kod kuće, a klasične kampanje i okupljanja predstavljaju potencijalni rizik za zdravlje zbog pandemije kovid-19.

Jedan od bivših direktora Fejsbuka Aleksa Stamos, ocenio je da bi zabrana političkog oglašavanja na toj društvenoj mreži uoči izbora u SAD mogla biti korisna za aktuelnog predsednika Donalda Trampa.

„Eliminisanje političkog oglašavanja na mrežama će imati korist samo za one koje imaju novac i mogućnost za medijsko reklamiranje”, naveo je Stamos na svom tviter nalogu i dodao „Na koga to liči?”.

Predstavnici demokrata i Rob Flaerti, direktor za digitalnu kampanju predsedničkog kandidata Džozefa Bajdena, kritikovali su ideju o privremenoj zabrani za političko oglašavanje na Fejsbuku.

Kako je kazao, to nije dovoljno i pravo rešenje za borbu protiv lažnih vesti.

Političko oglašavanje čini vrlo mali deo poslovanja kompanije Fejsbuk.

U prethodnih 90 dana Tramp i Bajden su potrošili ukupno 29,2 miliona dolara na oglašavanje na društvenim mrežama, dok je Fejsbuk u poslednjem kvartalu ostvario promet veći od 17 milijarde dolara.

Komentari0
35a6a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja