subota, 27.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 17.07.2020. u 15:00

I „Britiš ervejz” se oprašta od „boinga 747”

(Фликер)

Avioprevoznik „Britiš ervejz” zbog pada prometa u vazdušnom saobraćaju šalje u „penziju” sve svoje avione tipa „boing 747”, javlja Bi-bi-si. Ova kompanija ima najviše „džambo vetova”, čak 31 avion ovog tipa.

– Sa velikom tugom mogu potvrditi da predlažemo povlačenje iz upotrebe cele naše flote „boinga 747” i to odmah – izjavio je portparol „Britiš ervejza”.

Kao što je poznato, pandemija koronavirusa je izuzetno loše uticala na sve avioprevoznike.

Britanska kompanija je inače planirala da „džambo džetove” povuče iz upotrebe tek 2024. godine, ali je pandemija ubrzala tu odluku.

Kako su objasnili, umesto njih koristiće ekonomičnije avione kao što su „erbas A350” i „boing 787 drimlajner”.

„Boing”, kako je objavljeno, prestaće da proizvodi model „747” nakon što proizvede poslednjih 16 naručenih primeraka. Poslednji od njih trebalo bi da izađe iz fabrike za dve godine.

Ipak, pre nego što prestane proizvodnja, „boing 747”, poznat i kao „kraljica neba”, proslaviće pedeset godina upotrebe u vazdušnom saobraćaju.
 

Komеntari6
e7500
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божа
Да је то најбољи авион потврђује и чињеница да је B-747 авион председника САД-а. - Тито је користио DC-6 као председнички авион у исто време као и тадашњи председник САД-а.
Божа
Баш ми је жао, био ми је најмилији авион. - Тај авион је такођер популаран и у карго верзији. - Собзиром да су 4 мотора безбеднија од 2 мотора, поготово за интерконтиненталне летове, смешна је чињеница да се карго роба често шаље тим типом авиона карго верзије, док данас путници на истим или сличним релацијама лете на авионима који имају само два мотора. Неко би по томе закључио да било какав пакет сигурније лети преко океана него путник коме је тај исти пакет намењен.
ВлаДо
Мени је познат као џамбо џет,млазни слон,а не као краљица неба.
Vesa D
....svojevremeno dilemma JAT-a da li dc-10 ili ovaj i b 747..i posle muke izabran je dc 10 koji je u startu bio na panjevima 2 godine I leteo petnesetak godina sa velikim problemima..747 je avinoncina...
Божа
Типична лоша одлука онога времена. Можда и зато што се римује Dc-10, као десеторо деце. Па су тадашњи партијци масаовно посадили своју децу и ближње у ЈАТ без обзира на њихове способности.
dragan dragan
Nije bila dilema. 747 je bio prevelik i za JAT, bila je opcija samo 747 SP kratka verzija. Neosporni su problemi sa DC 10, ali drige alternative osim Tristara nije bilo. Slazem se 747 je klasa i bez konkurencije prvi. E sto je sad dovoljno samo dva motora to je druga stvar.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja