subota, 19.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 17.07.2020. u 15:00

I „Britiš ervejz” se oprašta od „boinga 747”

(Фликер)

Avioprevoznik „Britiš ervejz” zbog pada prometa u vazdušnom saobraćaju šalje u „penziju” sve svoje avione tipa „boing 747”, javlja Bi-bi-si. Ova kompanija ima najviše „džambo vetova”, čak 31 avion ovog tipa.

– Sa velikom tugom mogu potvrditi da predlažemo povlačenje iz upotrebe cele naše flote „boinga 747” i to odmah – izjavio je portparol „Britiš ervejza”.

Kao što je poznato, pandemija koronavirusa je izuzetno loše uticala na sve avioprevoznike.

Britanska kompanija je inače planirala da „džambo džetove” povuče iz upotrebe tek 2024. godine, ali je pandemija ubrzala tu odluku.

Kako su objasnili, umesto njih koristiće ekonomičnije avione kao što su „erbas A350” i „boing 787 drimlajner”.

„Boing”, kako je objavljeno, prestaće da proizvodi model „747” nakon što proizvede poslednjih 16 naručenih primeraka. Poslednji od njih trebalo bi da izađe iz fabrike za dve godine.

Ipak, pre nego što prestane proizvodnja, „boing 747”, poznat i kao „kraljica neba”, proslaviće pedeset godina upotrebe u vazdušnom saobraćaju.
 

Komentari6
d6c50
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Божа
Да је то најбољи авион потврђује и чињеница да је B-747 авион председника САД-а. - Тито је користио DC-6 као председнички авион у исто време као и тадашњи председник САД-а.
Божа
Баш ми је жао, био ми је најмилији авион. - Тај авион је такођер популаран и у карго верзији. - Собзиром да су 4 мотора безбеднија од 2 мотора, поготово за интерконтиненталне летове, смешна је чињеница да се карго роба често шаље тим типом авиона карго верзије, док данас путници на истим или сличним релацијама лете на авионима који имају само два мотора. Неко би по томе закључио да било какав пакет сигурније лети преко океана него путник коме је тај исти пакет намењен.
ВлаДо
Мени је познат као џамбо џет,млазни слон,а не као краљица неба.
Vesa D
....svojevremeno dilemma JAT-a da li dc-10 ili ovaj i b 747..i posle muke izabran je dc 10 koji je u startu bio na panjevima 2 godine I leteo petnesetak godina sa velikim problemima..747 je avinoncina...
Божа
Типична лоша одлука онога времена. Можда и зато што се римује Dc-10, као десеторо деце. Па су тадашњи партијци масаовно посадили своју децу и ближње у ЈАТ без обзира на њихове способности.
dragan dragan
Nije bila dilema. 747 je bio prevelik i za JAT, bila je opcija samo 747 SP kratka verzija. Neosporni su problemi sa DC 10, ali drige alternative osim Tristara nije bilo. Slazem se 747 je klasa i bez konkurencije prvi. E sto je sad dovoljno samo dva motora to je druga stvar.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja