ponedeljak, 28.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 21.07.2020. u 19:57 Snežana Kovačević

Radovi na brzoj pruzi Beograd–Budimpešta stigli do Novog Sada

Vozovi će iz pravca Sremskih Karlovaca ulaziti u Novi Sad paralelno uz stari karlovački drum
На по­те­су За­нош већ је из­гра­ђен над­во­жњак у об­ли­ку огром­ног ла­ти­нич­ног сло­ва „с”. Он ће слу­жи­ти да, уз две но­ве са­о­бра­ћај­ни­це, „пре­ве­де” из­над пру­ге ауто­мо­би­ле, би­ци­кле и пе­ша­ке до оба­ле Ду­на­ва, хо­те­ла и ре­сто­ра­на (Фото С. К.)

Novi Sad – Polako se i Novom Sadu, iz pravca Srema, primiču pojedini radovi na izgradnji pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte. Građevinske mašine su ovog vikenda u Petrovaradinu srušile stari podvožnjak kod novog Žeželjevog mosta. Njime se inače prolazilo do peskare i bunara gradskog vodovoda, a usput i do divlje Oficirske plaže na Dunavu, gde se rashlađuju mnogi Novosađani.

Prilaz je sada moguć preko nasipa i utabanog prolaza. Ljudi su zbunjeni, gledaju gde je nestao prolaz do plaže, a onda preguraju preko nasipa bicikl ili automobil. Novosađanin Jovica K., koji je jedan od redovnih na Oficircu, kaže da ga mnogi zovu i raspituju se mogu li uopšte da prođu do reke.

„Dobro je da su napravili prolaz dok ne izgrade novi podvožnjak. Peške doći do plaže nije problem, možeš okolo k’o gospodin čovek, ali ljude buni kad vide da je podvožnjak srušen, pa me zovu i raspituju se kako da dođu kolima“, priča.

Nedaleko odatle, ispred bivše fabrike „Pobeda“, takođe se nalazi gradilište sa istom „ličnom kartom“ modernizacije i izgradnje dvokolosečne otvorene pruge na trasi Stara Pazova – Novi Sad. Radovi su na ovoj petrovaradinskoj lokaciji odmakli, a vozači i biciklisti provlače se kraj gradilišta.

Brza pruga će iz pravca Sremskih Karlovaca ulaziti u Novi Sad paralelno uz stari karlovački drum. Na potesu Zanoš već je izgrađen nadvožnjak u obliku ogromnog latiničnog slova „s”. On će služiti da, uz dve nove saobraćajnice, „prevede“ iznad pruge automobile, bicikle i pešake do obale Dunava, hotela i restorana. Naime, na celoj trasi više neće biti direktnog ukrštanja, pa se ukida i pružni prelaz u ulici kojom i brojni turisti idu iz centra ovog istorijskog mestašca ka reci. Tu će biti pothodnik.

Ovakvih objekata, mostova, galerija, vijadukta, nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika i propusta biće 62 na trasi od Stare Pazove do Novog Sada.

„Do sada su završeni radovi na sedam objekata, među kojima je i drumsko-pešački podvožnjak u Inđiji, pušten u saobraćaj 20. juna. U toku je izgradnja 43 novih objekata, a pripremni radovi su na još 12 objekata“, navodi za naš list Nenad Stanisavljević, pi-ar JP „Infrastruktura železnice Srbije“.

On objašnjava da se trenutno izvode radovi na izradi nasipa na deonici od Inđije do Novog Sada, kao i na zaštiti od buke između Inđije i Petrovaradina. Grade se i dva vijadukta između Beške i Čortanovaca, zatim propusti, mostovi i pothodnik između Beške i Petrovaradina, kao i most i nadvožnjak nadomak Novog Sada. Pored toga, u toku je i regulacija potoka Selište, kao i demontaža koloseka i šinskih polja na deonici Inđija–Beška–Čortanovci.

Na području Sremskih Karlovaca, u toku su radovi na izgradnji trase nove pruge i pratećih objekata: propusta, mosta preko Stražilovačkog potoka, pešačko-biciklističkog pothodnika i pešačkog pothodnika u staničnom području. Grubi radovi su završeni, napominje, a preostaju oni na arhitektonskom oblikovanju i opremanju – lift rampe za pristup osobama sa ograničenom pokretljivošću.

Železničke stanice u Sremskim Karlovcima i Petrovaradinu biće zadržane i rekonstruisane, kao i ona u Inđiji, dok je u Beškoj projektovana na novoj lokaciji. A poznata ukrsnica Karlovački Vinogradi, kako smo čuli, rekonstruiše se i uz dogradnju još jednog koloseka ostaje kao veza industrijske zone „Prosjanice”.

Na novosadskoj strani za sada su u toku pripremni radovi – čišćenje terena, sečenje drveća i izmeštanje postojećih instalacija, za izgradnju nasipa dvokolosečne pruge, kao i izgradnju objekata – nadvožnjaka u ulicama Venizelosova, Temerinska i pothodnika u ulicama Radoja Domanovića i Đorđa Zličića.

„I u uslovima pandemije, uključujući i period vanrednog stanja, radovi na izgradnji pruge Stara Pazova – Novi Sad odvijaju se bez zastoja. Na gradilištu je svakodnevno između 800 i 900 radnika“, kaže Stanisavljević.

Prema njegovim rečima, investitor „Infrastruktura železnice Srbije“ i izvođač, ruski „RŽD internešenel”, postupaju u skladu sa preporukama državnog vrha da se nastave najznačajniji infrastrukturni projekti u Srbiji, a radovi se odvijaju uz mere zaštite čiji je cilj suzbijanje kovida 19.

„Radnici koji su angažovani uglavnom su neprekidno u blizini gradilišta, bez širih socijalnih kontakata, što sve uz primenu zaštitnih mera doprinosi visokom stepenu njihove zdravstvene bezbednosti“, kaže.

Kako smo čuli, pandemija trenutno utiče na nabavku materijala i opreme koja se uvozi iz inostranstva, a koja je sada usporena i otežana. Međutim, postoji uverenje da to neće uticati na to da deonica brze pruge Stara Pazova – Novi Sad bude izgrađena u roku, do kraja 2021.

Do sada je završeno oko 58 odsto ukupno ugovorenih radova, a do sada je na ovoj deonici izgrađeno i oko 31,5 kilometara pruge za velike brzine. Pored toga, na izgradnji tunela i vijadukta „Čortanovci“ (4,2 kilometara) do sada je završeno oko 92 odsto radova.

Vrednost ugovorenih radova na izgradnji otvorene pruge Stara Pazova – Novi Sad iznosi 247,9 miliona dolara, a uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“ ukupno 585,5 miliona dolara.

Komentari12
7e90f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Драган Марковић
Колосално прање пара
Zorana
100% - nepotreban viadukt od Čortanovaca do Sremskih Karlovaca kao i ova gradjevibna na slici u oblikzu slova "S" umesto toga mogao je biti izgradjen jednostavan nadvožnjak. Čudo do čuda , sad sam videla glavnu železničku stanicu i plato ispred nje, čudo.Sve suprotno onome što smo imali u zadnjih 100 godina. ja bih tu napravila Gar D Lion stanicu sa 8-10 koloseka pa pravo preko r.Save za Zagreb.
Habsburg
Krajnje je vreme bilo, pa u moje vreme su tuda vozovi išli brže nego danas.
Sremac
Ovo čudo od građevine na slici u obliku slova "S" ko će tuda prolaziti nije mi jasno?
Zorica
Da li će biti i voz na staroj trasi Čortanovci-Sremski Karlovci (bez vijadukta),ja patim od anksioznosti! Da li se može izaći iz voza na vijaduktu, i sa vijadukta kako ću dole? Da li se zna koja je visina vijadukta ja ne želim da putujem vozom kroz oblake!
Desko
50 km pruge za 830 miliona dolara? Ovo nije normalno u svetskim razmerama. Lepe li i pozlatu na šine za tolike pare? Koliko će onda da košta preostalih 150 km do Mađarske?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja