ponedeljak, 26.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 04.08.2020. u 13:36

Pregovori sa Kinezima za brzu prugu do Niša i Preševa

Зорана Михајловић обишла је радове од Мерошине до петље Ниш југ, на деоници дугој 5,6 км (Фото Танјуг)

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je danas da se već vode pregovori sa kineskom kompanijom CRBC o izgradnji brze pruge od Beograda do Niša i Preševa i da bi u naredna tri meseca trebalo da bude pripremljene predlog komercijalnog ugovora.

Ministarka očekuje da bi radovi, ako bude obezbeđen i preferencijalni kredit od Kine, mogli da počnu već sledeće godine.

Mihajlović je rekla novinarima da bi bila velika šteta da nemamo brzu prugu ka jugu zemlje podsetivši da se uveliko gradi brza pruga od Beograda do granice sa Mađarskom za brzinu vozova do 200 kilometara na sat, prenosi Tanjug.

„To je ogromno ulaganje od oko dve milijarde evra, a toliko nas košta i brza pruga do Subotice do Beograda. Ipak, to je ulaganje u budućnost. Mi smo se opredelili da radimo sa kineskom kompanijom CRBC. U narednih nekoliko meseci Infrastruktura železnice Srbije, koja već razgovara sa kineskom kompanijom, ima zadatak da pripremo predlog komercijalnog ugovora”.

Kaže, takođe, da su se već obratili kineskoj vladi za odobrenje prefrencijalnog kredita budući da je to ogromna investicija.

„Verujem da ćemo ispoštovati zajedničku dinamiku, a to je da u naredna tri meseca imamo predlog komercijalnog ugovora. Uporedo se rade projekti i uz odobrenje i finansiranje verujem da li bi mogli sledeće godine da počnu i radovi. To jeste nova moderna i drugačija Srbija koja nam treba za buduće generacije”.

Kaže da je vlada obezbedila kredit Svetske banke od 15 miliona evra u želji da još bolje uredimo putne prelaze i da će biti dodatno obezbeđeno još 58 kritičnih prelaza. Dodaje da će u septembru biti raspisan javni poziv za izbor izvođača radova.

(Foto A.V.)

Bezbednost saobraćaja nije ugrožena ni kada su rampe u kvaru

Predstavnici Infrastrukre železnice Srbije su istakli da uz primenu železničkih propisa na putnim prelazima u Nišu bezbednost saobraćaja nije ugrožena ni kada su su rampe u kvaru.

„I u situaciji kada rampe na putnim prelazima u Nišu ne rade, bezbednost saobraćaja nije ugrožena. U toj situaciji, primenjuju se železnički pravilnici i propisi i železničko osoblje postupa u skladu sa njima. To znači da se vozovi zaustavljaju pre putnog prelaza, i nakon zvučnog upozorenja vožnju preko putnog prelaza nastavljaju tek kada se uvere da nema nikoga na pruzi i da mogu da nastave dalje ne ugrožavajući učesnike u saobraćaju, tako da ne postoji mogućnost da se dogodi nesreća”, rekao je novinarima generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Nebojša Šurlan, povodom pisanja pojedinih medija o kvaru na putnom prelazu u niškom naselju Suvi Do.

Šurlan je istakao da na teritoriji Grada Niša postoji 65 putnih prelaza i da su svi na odgovarajući način obezbeđeni. Branicima i polubranicima obezbeđeno je 34 putnih prelaza u Nišu, dok su preostalih 31 obezbeđeni znakovima vertikalne drumske signalizacije „Stop” i „Andrejin krst”.

I dok je u Srbiji od 2.138 putnih prelaza rampama i savremenom opremom obezbeđeno njih 522, odnosno nešto manje od četvrtine, na teritoriji Grada Niša situacija je znatno povoljnija, jer je nešto vise od polovine putnih prelaza obezbeđeno rampama, dodao je on.

„Međutim, železnička infrastruktura i putni prelazi u Nišu decenijama nisu obnavljani i rekonstruisani. Niški železnički čvor, poput železnice u celoj Srbiji, bio je zaboravljen, zapostavljen i gotovo pred ukidanjem. Zato i ne treba nikoga da čudi što na godišnjem nivou u Nišu bude preko 600 kvarova na uređajima putnih prelaza. Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije” često i u izuzetno teškim uslovima nastoje i uspevaju da te kvarove u što kraćem roku poprave, pa je njihovo prosečno trajanje oko sto minuta, - objašnjava Šurlan.

Kako je rekao, zabrinjava činjenica da na godišnjem nivou u Nišu više od trećine kvarova nastane zbog nepropisnog i neodgovornog ponaša ostalih učesnika u saobraćaju, odnosno vozača drumskih vozila i pešaka, zatim krađa delova i opreme, ali i zbog železničkih prevoznika.

„U prethodne dve i po godine vozači drumskih vozila u Nišu svojom neodgovornom vožnjom oštetili su ili polomili 268 rampi na putnim prelazima i na taj način ne samo naneli direktnu materijalnu štetu Infrasrukturi železnice Srbije, već i ugrozili bezbednost saobraćaja”, upozorava Šurlan.

On podseća da su trenutno u Nišu u kvaru dva putna prelaza na pruzi Ćele Kula - Niška Banja od ukupno 34 koliko ih obezbeđeno rampama i signalno-sigurnosnom opremom. Reč je o putnim prelazima u naselju Suvi Do i kod fabrike „Zumtobel”, koji ne rade od 24. jula ove godine zbog neispravnih kablova, koji su nakvašeni podzemnim vodama usled velikih padavina.

Dijagnostikovanje i popravka kablova otežani su i zbog toga što se njihova trasa nalazi na tuđem, ograđenom zemljištu, koje nije železničko.

„Mi ćemo danas razgovarati sa vlasnikom tog poseda, kako bi se našim stručnim službama omogućilo da poprave kablove na njihovom posedu. Ukoliko nam to ne bude bilo omogućeno, bićemo prinuđeni da kopamo i položimo 250 metara novog kabla, delom i ispod ulice. U toj situaciji, kvarovi na ova dva putna prelaza u Nišu će duže potrajati, ali je bitno da su o njihovom kvaru svi obavešteni, da železničko osoblje postupa u skladu sa procedurama i propisima i da bezbednost saobraćaja u toj situaciji nije ugrožena”, dodao je Šurlan.

Ističe podatak da se u prethodne dve i po godine u Nišu nije dogodila ni jedna nesreća na putnim prelazima kada su rampe bile u kvaru i nisu radile, ali da su se zato dve nesreće u ovom gradu dogodile upravo na putnim prelazima gde su rampe bile ispravne i redovno radile, u Niškoj Banji i Trupalu, u kojima je nastradala jedna osoba.

„Sa izgradnjom železničke obilaznice i izmeštanjem železničkog saobraćaja iz centra grada, problem putnih prelaza u Nišu konačno će nakon više decenija biti rešen. Aktivnosti na realizaciji tog projekta redovno se odvijaju, a država je obezbedila sva potrebna sredstva i u toku je priprema tenderske dokumentacije. Do tada, apelujemo na sve učesnike u saobraćaju da se ponašaju odgovorno i poštuju propise i signalizaciju, jer se samo na taj način mogu sprečiti nesreće i sačuvati ljudski životi”, poručio je Šurlan.

Komentari2
1d44f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Filip, pensioner, Sid
200 km na sat je brza pruga u Srbiji dok je to u svetu obicna, normalna pruga.
stevan stefanovic
„Ми ћемо данас разговарати са власником тог поседа, како би се нашим стручним службама омогућило да поправе каблове на њиховом поседу. - МА БАШ ДАНАС, КОЈА СЛУЧАЈНОСТ...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja