nedelja, 20.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 14.08.2020. u 13:21 D. Mučibabić – D. Aleksić

Deo BAS-a seli se u Blok 42 krajem godine

Plan grada je da aneks, topla veza buduće autobuske i novobeogradske železničke stanice, bude privremena stanična zgrada. – Do samo pre tri meseca takve najave bile su nerealne jer je BAS sve vreme tvrdio da će se seliti sa sadašnje lokacije tek kada novi kompleks bude sledeće godine u potpunosti završen
Темељ будуће станичне зграде (Фотографије А. Васиљевић)

Oko 50 odsto putničkog saobraćaja sa glavne Autobuske stanice u Savskom amfiteatru krajem godine trebalo bi da bude preseljeno u Blok 42 gde se podiže nova stanica. Za prihvat tih autobusa poslužiće takozvani aneks, odnosno objekat koji je sagradio grad, predviđen kao topla veza buduće železničke i autobuske stanične zgrade u Novom Beogradu. On će praktično biti privremena stanična zgrada dok ona ne bude sledeće godine sagrađena. Ovaj plan sa postepenim preseljenjem BAS-a motivisan je time što grad želi da rastereti saobraćaj u Savskom amfiteatru, kaže Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda. Do samo pre tri meseca takve najave bile su nerealne jer je BAS, koji finansira izgradnju novog staničnog kompleksa, sve vreme tvrdio da će se seliti sa sadašnje lokacije tek kada kompleks u Bloku 42 bude sagrađen u potpunosti. Upitan da li aneks može da posluži kao privremena stanica, Miodrag Conić, direktor investicija BAS-a, kazao je da je to inicijativa grada i pitanje za njih.

– Aneks je veći i bolji od sadašnje stanične zgrade u starom delu grada. Njega ćemo izdati BAS-u dok on ne podigne zgradu u Bloku 42 za koju je postavio temelje. Putnici će imati mnogo bolje veze iz Novog Beograda nego što ih sada imaju sa Glavne autobuske stanice. BAS želi da bude operater železničke stanice u Novom Beogradu, što po zakonu ima pravo, tako da bi ta stanica mogla da preuzme funkciju glavne železničke stanice po broju putnika – kaže Vesić.

Ni predstavnici BAS-a ne isključuju mogućnost da bi aneks mogao da posluži kao privremeno rešenje tim pre što će plato i peronski prostor biti završeni do kraja godine. Ali za izgradnju objekata iznad zemlje – gradnju stanične zgrade, parkinga za turističke autobuse i proširenje dela predviđenog za čišćenje, pranje i parkiranje autobusa prevoznika neophodno je da se promeni plan detaljne regulacije (PDR) za taj novobeogradski blok.

Njegove izmene još nisu završene, potvrđeno nam je u gradu.

Taj planski dokument usvojen 2016. godine na osnovu pobedničkog konkursnog rešenja za Blok 42 autorskog tima Milana i Vladimira Lojanice. Izmenama se ne bi pristupilo da je dok je trajala izrada plana bilo komunikacije između BAS-a i grada, kao što nije, kako je svojevremeno tvrdio Conić za naš list. Važeći PDR predviđa staničnu zgradu za trostruko manje radnika BAS-a nego što odgovara njihovim potrebama, a BAS je zahtevao i parking za turističke autobuse. Na sve to potrošeno je dosta vremena što je dovelo do pomeranja rokova završetka kompleksa u Bloku 42.

Da bi novi BAS bio potpuno funkcionalan, neophodno je i da se završi rekonstrukcija i proširenje saobraćajnica u njegovoj neposrednoj okolini, odnosno ulica Jurija Gagarina, Antifašističke borbe i Marka Hristića. Kako su za naš list u pisanim odgovorima naveli u Direkciji za građevinsko zemljište, ugovor je zaključen sa „RAS inženjeringom” koji je uveden u posao početkom juna. Vrednost ugovorenih radova je 269.000.000 dinara neto, a rok za izvođenje je 270 dana. To znači da bi radovi koji su počeli u junu kompletno trebalo da budu okončani u toku marta 2021.

– Ulica Jurija Gagarina se rekonstruiše od izlazne rampe Mosta na Adi prema blokovima u dužini od oko 600 metara. Postojeći kolovoz sa desne strane proširuje se za jednu saobraćajnu traku, a na preostale tri trake menja se kompletan završni sloj. Tri trake će, kao i do sada, voditi saobraćaj ka blokovima, dok će krajnja desna traka biti namenjena za javni prevoz i vozila koja skreću desno u Antifašističke borbe i Marka Hristića. Druga strana saobraćajnice Jurija Gagarina, posmatrano u smeru ka Mostu na Adi, zadržava se u postojećem stanju – pojašnjavaju u Direkciji.

Ulica Antifašističke borbe rekonstruiše se u delu od raskrsnice sa Jurija Gagarina do prilaza sadržajima novog BAS-a u dužini od oko 160 metara. Od raskrsnice sa Jurija Gagarina do ulaza u Otvoreni tržni centar i autobusku stanicu kolovoz se obostrano proširuje za još jednu saobraćajnu traku, dok će kolovoz u Marka Hristića biti rekonstruisan na delu od raskrsnice sa Jurija Gagarina do glavnog kolskog pristupa BAS-u, u dužini od oko 190 metara.

– Na ovom delu rekonstruiše se desna strana saobraćajnice ka kompleksu autobuske stanice i na ovoj strani će ulica biti proširena za još jednu saobraćajnu traku. Biciklističke staze su predviđene između dve raskrsnice u Jurija Gagarina, kao i u Antifašističke borbe i Marka Hristića. Na planiranim trasama podzemnih instalacija biće izgrađeno i rekonstruisano 1.150 metara vodovoda, 1.430 metara fekalne i atmosferske kanalizacije i postavljeno oko 50 stubova javne rasvete. U okviru ozelenjavanja, biće posađena nova stabla, a neka postojeća će biti izmeštena na novu poziciju. Po završetku radova, u sve tri ulice biće ukupno oko 150 stabala različitog drveća, 1.250 kvadratnih metara travnjaka i oko 7.000 komada zimzelenog šiblja i sezonskog cveća – navode u Direkciji.

Uređenje parkinga i perona

Do sada su u Marka Hristića postavljene vodovodne i kanalizacione cevi, javna rasveta, svetlosna signalizacija, urađena je zaštita gasovodnih instalacija, a preostalo je asfaltiranje saobraćajnice, popločavanje trotoara i povezivanje kišne kanalizacije. U Jurija Gagarina i Antifašističke borbe u toku je uklanjanje ivičnjaka, zastora na trotoarima, semafora, stubova javne rasvete, autobuskih nadstrešnica i formirana je radna jama za podbušivanje atmosferske kanalizacije ispod tramvajske baštice na raskrsnici ove dve ulice.

U leto 2017. otvaranje nove stanice najavljivano za 2019.

Priču o selidbi BAS-a u Blok 42 intenziviralo je pokretanje projekta „Beograd na vodi”. U julu 2017. kada je sa BAS-om potpisan, kako je tada ukazivano, poslednji neophodni dokument nadležni u gradu najavili su da će se sa nove stanice putnici prevoziti od 2019. Početkom 2018. prestonički čelnici najavili su da zvanično kreće gradnja BAS-a u Bloku 42. I 2019. nadležni u gradu su proizvoljno navodili rokove, dok se u BAS-u sve od 2017. nisu oglašavali kada je reč o datumima dinamike i završetka posla.

Komentari13
ba829
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milos
Ti Zorane (mojsije) ubacujete politiku u svaki komantar. Verovatno si ista osoba, posto je indentican i stav i sadrzaj komentara. Pricas o agitatorima politicara bez radnog iskustva i o Gradskoj upravi da je uvela totalni investitorski urbanizam!? Ocigledno da te ne interesuje sredjivanje Beograda i Srbije, vec bi malo da pljujes protiv vlasti i svega dobroga sto se radi po Srbiji? Da ne bi mozda da podrzis one koji kradu i usput nisu nista uradili za Srbiju za vreme svog mandata??
mojsije
Kad budu realizovani mini urbanistički planovi širom grada ali i Srbije ne usaglašeni sa globalnim urbanističkim planom koji ne postoji buduća pokoljenja će se naći u prašumi realizovanih lokalnih megalomanija. Miloš će biti dobar agitatator političara bez radnog iskustva
zoran
U Beogradu vise ne postoji urbanisticko planiranje. Gradska uprava je uvela totalni investitorski urbanizam, tj masovno zidanje voluminoznih gusto nacickanih zgradurina sa jedinim ciljem da se maksimizira profit investitora. A ostalih 2.000.000 beogradjana ko sisa, neka se guse i truju gasovima po guzvama ...
Milos
Pa nije tako. U Beogradu se nije nista radilo vise od pola veka, nikome nije palo na pamet da se uhvati u kostac ni sa jednim problemom i da proba da resi nagomilane projekte koji su zapoceti i tako ostavljeni da trunu i nabacano djubre ili sta vec. I to ti nije smetalo? Ako cemo iskreno, radi se dosta , Prokop, nova BAS i Zeleznicka na NBG-u. Ulozeno je u obnovu puteva i zeleznice sirom Srbje. Nabavljeni novi vozovi, radi se brza pruga, mostovi. Tvoj komentar je totalno zlurad i pun neistina.
Др дека
Пошто сам по несрећи корисник аутобуске станице морам да питам ко ће у ери продаје градског грађевинског земљишта неколико хектара скупог земљишта да претвори у аутобуски паркинг? Значај централне станице доказује пример железнице и питање где чекати воз за Вршац, а где за Крагујевац? Претварање новобеоградске стајалишта у "најпрометнију" станицу је потврда узалудности Прокопа станице између ничег и ништа.
Besm
Stiče se utisak da su u Beogradu i u zemlji poslednji put pravi stručnjaci planirali i gradili 1970ih. Nakon toga došle su generacije školovane u posleratnom režimu, bez stranog iskustva. Nagomilila su se loši fakulteti van Beograda i Zagreba. Posledice su vidljive u poslednjih preko 30 godina: sve što je smisleno i zaista urbano u ovom gradu sazidano je pre 1980. godine.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja