četvrtak, 24.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 18.08.2020. u 21:21 Milenija Simić-Miladinović

Za celodnevnu nastavu potreban veliki prostor

Kad bi se svako odeljenje delilo u dve grupe do 15 đaka, za četiri odeljenja prvog i drugog razreda u zemunskoj osmoletki „Lazar Savatić” bilo bi potrebno 16 učionica
(Фото М. С. Миладиновић)

Inicijalno anketiranje roditelja učenika o tome da li nameravaju da decu pošalju u škole od septembra tek se zahuktava, a škole neće moći da osmisle raspored i organizuju rad dok se ne bude znalo okvirno koliko đaka bi mogli da očekuju u klupama, jer biće i onih koji će od početka pratiti nastavu samo onlajn. Tek kad se završi anketiranje roditelja škole će moći da pripreme organizacioni plan rada, a najkasnije do 27. avgusta trebalo bi da o izabranim modelima nastave obaveste nadležne školske uprave.

Škole su dobile uputstva, roditelji izbor. Nije lako ni jednima ni drugima, čak ni u osmoletkama u kojima se inače u optimalnim uslovima praktikuje jednosmenski rad i koje bi po proceni prosvetnog vrha trebalo da se najlakše snađu dok traje epidemiološka neizvesnost, podelom đaka i posla u dve smene. Međutim, pravljenje rasporeda i u ovim školama biće moguće tek kad se završi anketiranje roditelja. Direktori ukazuju da je celodnevnu nastavu lakše organizovati, ali ne osporavaju da u školama sa više učenika to može biti poteškoća. Tako, na primer, za po četiri odeljenja učenika prvog i drugog razreda, za koje osim celodnevne nastave drugog izbora i nema u zemunskoj osmoletki „Lazar Savatić”, potrebno je 16 učionica kad bi se svako odeljenje delilo u dve grupe do 15 đaka.

Zadatak svake osmoletke je da izabere najbolji kriterijum podele odeljenja na grupe koje će dolaziti istovremeno u terminu utvrđenom za početak celodnevne nastave, a takođe i odlaziti iz škole u isto vreme, s tim da početak i kraj boravka đaka u školi utvrđuje rukovodstvo uvažavajući mišljenje roditelja učenika.

Svesni da nedostatak prostora za rad u manjim grupama može biti ozbiljna prepreka za atipičan rad uslovljen epidemiološkom slikom Srbije, u mnogim školama se nadaju lepom vremenu, da bi učitelji sa đacima mogli što više da borave napolju, u učionicama na otvorenom. Od nadležnih imaju zeleno svetlo da za nastavu iskoriste sve za to raspoložive školske odaje: manje sale, svečane dvorane, medijateke, bibliotečke čitaonice...

Za produženi boravak škole uglavnom imaju posebno namenjen prostor, ne znači i dovoljan da na propisanoj distanci obuhvati svu decu za koju je ovaj oblik rada potreban. Posao dodatno otežava zahtev da tu u manjim grupama borave deca iz istog odeljenja, kako uputstvo nalaže – samo izuzetno u mešovitim grupama koje će činiti mlađi osnovci različitih odeljenja i razreda.

– Većina osnovnih škola radi u dve smene, u prepodnevnoj su deca prvo na nastavi pa ostaju u produženom boravku do pet popodne, ili obrnuto, ako su druga smena pre podne provode u boravku a časove imaju popodne. Sada će, po uputstvima, svi mlađi osnovci nastavu imati samo pre podne. Prva grupa učenika istog odeljenja od osam sati ujutru imaće najviše četiri časa u prvom nastavnom bloku do pola jedanaest, a onda idu u boravak. A šta ćemo sa onom drugom grupom učenika tog istog odeljenja, kojima nastava počinje u drugom bloku, od 11 sati? Ko će da ih dovodi tada, usred roditeljskog radnog vremena i ko će da bude sa njima pre časova? Da li će za njih boravak počinjati od osam ujutru? Da li će posle nastave kao odvojena grupa ostajati u boravku do popodneva i do koliko je to tačno sati – predočava Dragana Soćanin, članica Upravnog odbora udruženja „Roditelj” pitanja na koja odgovore još nemaju majke i očevi širom Srbije.

Nepoznanice, kako kaže, otežavaju roditeljima da odluče da decu pošalju u škole, pa mnogi biraju da sačuvaju godišnji odmor do prvog septembra, da budu kod kuće sa decom prvih petnaestak dana nove školske godine, ali šta će posle? Odluka jeste ostavljena roditeljima ali ne i prilika da se predomišljaju na dnevnom nivou, jer od broja učenika u učionici zavisi organizacija nastave.

Predboravak, nastava, pa produženi boravak

Upitnik u kome se od roditelja u susret novoj školskoj godini očekuje da odgovore da li će deca pohađati klasičnu nastavu u školi ili na daljinu, pomoću TV časova i digitalnih platformi, kao i da se opredele do kada bi im, u skladu sa poslovnim obavezama, odgovaralo da deca ostanu u školskom krilu juče je poslat roditeljima učenika OŠ „Lazar Savatić”, potvrđuje nam Goran Petrović, direktor te osmoletke. Ovde nema dileme oko organizacije celodnevne nastave. Časovi će počinjati u osam ujutru i trajaće do 10.15 sati, prvi blok, a od 10.45 do 13.05 časova drugi blok. Svakom odeljenju, kao i inače, predavaće dva učitelja, jedan jednu grupu predmeta, drugi drugu a posle pauze između prvog i drugog bloka nastave ti učitelji će se rotirati po grupama istog odeljenja.

– Jedino je još nejasno do kada ćemo i kako organizovati ostajanje, takoreći čuvanje dece. Čekamo da se roditelji izjasne, da li bi mogli da preuzmu decu do 14, 15 ili 16 sati. U trećem i četvrtom razredu imamo produženi boravak, a realan je problem što za decu istog odeljenja koja ostaju u boravku nastava ne počinje u isto vreme. Ipak, na nivou naše škole pokušaćemo da omogućimo da i deca koja na časove dolaze kasnije mogu od osam ujutru da budu u školi i da dok čekaju svoju nastavu budu u nekoj vrsti predboravka – objašnjava direktor Petrović.

Komentari4
9f896
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Пантелија
На почетку епидемије смо се са правом окренули према заштити старих и немоћних. Пошто се епидемија одужила дошао је тренутак да се донесе коначна одлука. Избор између старости и прошлости или младости и будућности не би требало да буде тежак. Срећом, овај вирус је благонаклон према деци и зато их пустимо да се нормално физички, психички и духовно развијају у друштву својих вршњака и без маски које им ускраћују кисеоник. Да се образују и напредују, јер су управо та деца будућност земље Србије.
сена
Прваци,ученици 5.разреда основне школе и 1.разреда средње треба да похађају наставу у потпуности,са једном или две групе.Уколико би се пријавило више ђака и били подељени у групе,за остале да се комбинује настава-од три часа недељно,на пример за српски језик, два да буду у школи,један онлајн.Ликовно,музико,физичко онлајн.Осмаци да имају у школи све часове из матурских предмета,остало комбиновано или само онлајн.Код матураната средње школе да се стави тежиште на предмете за пријемни испит.
Bene
Koliko nam je poznato osmogodišnje školovanje je i zakonom obavezno.
Леон Давидович
Корона је загорчала живот и деци и одраслим.Нико не може поуздано знати како ће све то у школама функционисати и како ће се догађаји даље одвијати.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja