Ruski trgovinski lanac „Mere” planira da otvori više od sto diskonta u Srbiji i konkuriše nižim cenama najvećim maloprodajnim lancima, objavio je portal „Ritejl Srbija”.
Ko je trgovac iz Rusije, koji je inače u grupi diskont marketa, i u Evropi se trudi da uz slogan „Samo najniže cene svakog dana” parira „Aldiju”, „Lidlu” i drugim igračima na tržištu maloprodaje.
„Mere” je deo ruske „Torgservis” grupe i tamo posluje kroz brend „Svetofor”. Prve korake izvan Rusije je napravio 2017, dok je u matičnoj zemlji svrstan u prvih deset najvećih prodavaca prehrambenih proizvoda.
Osim Srbije, po pisanju ovog portala, planiraju da osvoje i tržište Grčke. Praktično usred pandemije, u junu ove godine, otvorili su i svoju prvu prvu radnju u Litvaniji i to u jednom od najvećih gradova u toj zemlji. Pre toga, od diskont-marketa je u ovu zemlju ušao još samo „Lidl” i to 2016, koji se već izborio za visoki udeo u maloprodaji pa konkurentu iz Rusije ni tamo neće biti lako.
Krajem jula nastavili su širenje i otvorili prvu prodavnicu u Poljskoj.
Kompanija „Torgservis”, sa sedištem u sibirskom gradu Krasnojarsku, inače je odlično pozicionirana u Rusiji i treća je po veličini iza kompanija „Iks pet” i „Magnit”. Ima prodavnice u Belorusiji, Kazahstanu, Azerbejdžanu, a, po pisanju medija, planira širenje u Istočnoj Evropi.
U Rumuniji rade od 2018. dok su u Nemačkoj počeli da posluju u Lajpcigu, od januara 2019. Prema medijskim izveštajima, tamo im je takođe, kao i u Srbiji, cilj bio – sto radnji. Portal „Frešplaza” objavio je tada mišljenje nemačkih stručnjaka da će ruskom trgovcu biti teško da se probije u konkurenciji moćnih diskont-marketa u Nemačkoj i da su to mnogi ranije pokušavali bez previše uspeha. U aprilu ove godine otvorili su treću radnju u gradu Hale.
U prodavnicama je zastupljeno uglavnom 70 odsto hrane koja je i do 20 odsto jeftinija od konkurencije. Koncept je takav da se u radnjama (u proseku od 800 do 1.200 kvadrata) umesto na policama roba izlaže na paletama. Za Srbiju su, kako je preneo portal, najavili da će raditi direktno s proizvođačima, uz strogu kontrolu kvaliteta i nisku trgovačku maržu.
Specijalizovani sajt „Ritejlditejl”objavio je nedavno da je sve veći broj kupaca zbog zdravstvene krize u težoj ekonomskoj situaciji. Kupovna moć opada što bi diskont-marketima, poput ovog ruskog, mogao da bude dodatni podsticaj za razvoj.
Međutim, dodaje se da je pandemija ionako pojačala konkurenciju među ovim trgovcima koji se niskim cenama bore za potrošače.
Vlasnici „Torgservisa” ne ulažu mnogo u marketing, i do sada su bez velike medijske pompe započinjali posao na svim tržištima.