subota, 27.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 21.08.2020. u 20:15 Borka Golubović-Trebješanin
INTERVJU: Jug Radivojević, direktor BDP

Teatri će tek biti inspirisani ovom pričom

Letnja scena „BDP arena” biće otvorena 3. septembra i tokom celog meseca igraćemo redovni repertoar naših najpopularnijih predstava, dok će oktobar biti mesec premijera
Југ Радивојевић (Фото Р. Крстинић)

Pozorište je svakako lakše organizovati nego neke druge javne skupove. Tako da je bilo samo pitanje trenutka kada će se to i potvrditi. Ovu tvrdnju izneo je za „Politiku” Jug Radivojević, reditelj i direktor Beogradskog dramskog pozorišta kojem nikada nije nedostajalo ideja, energije, volje. Sa Radivojevićem smo razgovarali o teatarskoj realnosti, novim scenskim izazovima BDP-a, odnosno kako ponovo napraviti bezbedno pozorište.

– Sve ovo jeste naša nova realnost, ali kako je teatar generalno najžilavija umetnost, spremna na različita iznenađenja, tako je i najspremnija na prilagođavanja novim situacijama. Mislim da ćemo se i mi kao organizacija i publika željna umetnosti, lako prilagoditi merama koje su propisane, tvrdi naš sagovornik.

Ambiciozno ste zakoračili u pozorišne izazove došavši na čelo teatarske kuće na Crvenom krstu. U čemu vas je sve borba sa nevidljivim neprijateljem zaustavila?

BDP je uspeo da se vrlo brzo prilagodi novonastaloj situaciji izazvanoj kovidom 19. Poštujući mere, nastavili smo sa probama i u potpunosti završili tri velika projekta „Ružni. Prljavi. Zli.” Slobodana Obradovića u režiji Lenke Udovički, „Čitač” Bernharda Šlinka u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića kao i „Nije to to”, studiju „Fausta” Simone Semenič u režiji Tomija Janežiča, u koprodukciji sa sarajevskim SARTROM, festivalom MESS i Zetskim domom sa Cetinja.

Nastavljamo probe predstave „Jugojugoslavija” autorskog projekta mlade zvezde nemačkog teatra Bona Parka, kao i rad na „Baalu” Bertolda Brehta u režiji regionalnog višestruko nagrađivanog slovenačkog umetnika Dijega de Brea. Nije nas previše opteretila vanredna situacija, dodatno smo se mobilisali i hrabro pojačavali rad u alternativnim situacijama, svesni da ćemo nastavak sezone dočekati više nego spremni.

Započeli smo rad i na autorskom projektu Ersana Mondtaga „Living room” ali zbog odlaganja Bitefa, na kojem je trebalo da nastupimo kao jedini srpski predstavnik, premijera će biti pomerena za 2021, iako ćemo proces završiti do kraja ove godine. Reč je o jednom od najznačajnijih mladih umetnika Evrope i naša očekivanja su velika, verujem podjednako kao i stručne javnosti naše branše.

Umetnost i u ovim vremenima mora da pronađe svoj put. Kakvi su planovi do kraja godine. Kada će i da li će zaživeti najavljivana Letnja scena BDP-a?

Do kraja godine očekuju nas još dve premijere – „Tiho teče Misisipi” Vladimira Tabaševića, u režiji Ivice Buljana, kao i Fasbinderov komad „Kišne kapi na vrelom kamenju”, u režiji Juga Đorđevića. Sve u svemu sačuvali smo sve ambiciozno planirane projekte. Ono što nam je pandemija poremetila, biće prebačeno za sledeću godinu. Reč je o koprodukcijama koje su u ovom trenutku bile prekomplikovane za realizaciju, tako da ćemo u 2021. imati premijere u koprodukciji sa Budva grad teatrom i Gradskim pozorištem iz Podgorice: „Zelena čoja Montenegra” Mome Kapora, u režiji Nikite Milivojevića, kao i veliku brionsku koprodukciju „Uliksa” Džejmsa Džojsa, u režiji mladog Patrika Lazića. Ovu godinu završavamo početkom rada na izvanrednom projektu Hajnera Milera „Cement”, u režiji Sebastijana Horvata, koji je „pokorio” prošlogodišnji Bitef, a premijeru očekujemo za dan BDP-a 20. februara 2021. godine. Letnja scena „BDP arena” na koju smo ponosni biće otvorena 3. septembra i tokom celog meseca igraćemo redovni repertoar naših najpopularnijih predstava, dok će oktobar biti mesec premijera, kada ćemo u „Areni” gledati naše nove četiri premijere.

Svet posle korone svakako neće biti isti. Kako vidite budućnost pozorišta?

Optimista sam, ali oduvek i realista. Očekujem da će se svet generalno izboriti sa ovom krizom u toku sledeće godine. Brodvej planira pun kapacitet od avgusta 2021. Ako je verovati toj činjenici, a i nekoj mojoj intuiciji, smatram da čemo na jesen sledeće godine opet imati pune kapacitete na raspolaganju. A dotle treba sačuvati ljude u branši, publiku, zgrade i potrebu i ponuditi kontinuitet u novoj realnosti. I ići dalje, još snažnije.

Koliko je korona promenila naš život, navike, razmišljanja? Da li umetnik sme da zaćuti u ovakvim okolnostima, vremenima?

Meni je pomogla da bolje sagledam sebe, svoje bližnje, svoju profesiju, život uopšte. Donela mi je nenadanu, ali očigledno neophodno pauzu, da promislim, da proverim, da oprostim, da se pokajem, da se više posvetim deci... E, to je ono što nas u teškim vremenima vodi ka katarzi. I naučio sam da sve ipak jeste relativno, osim prave, duboke i istinske ljubavi prema ljudima, prirodi, lepotama života. Podsetio sam se na važne i nevažne stvari. Nikada nisam imao dužu pauzu, a bavim se ovim poslom profesionalno već punih 26 sezona. Zanimljivo iskustvo svakako, uz svu empatiju prema nastradalima. A teatri će tek vući inspiracije iz ove priče... Tomi Janezič je baš i napravio fantastičnu predstavu u kojoj korona ima jednu od glavnih uloga.

Koji novi profesionali izazovi vas čekaju?

Kao reditelja čeka me nastavak proba u Pozorištu na Terazijama, mjuzikl „Sa druge strane jastuka” Momčila Bajagića Bajage po tekstu Stevana Koprivice, zatim predstava „Mačor u čizmama” Igora Bojovića u pozorištu „Boško Buha”, pa Ćosićeve „Deobe” u SNP-u u Novom Sadu, a u Narodnom pozorištu Niš novi komad Dejana Stojiljkovića o Branku Miljkoviću...

Komеntari1
f523c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miki
Prelep, talentovani mladi čovek. Sve pohvale i podrška za rad.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja