nedelja, 13.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
Portret bez rama: Nijaz Hastor

„Folksvagenov” Bosanac

(Драган Стојановић)

Imidžu Balkanaca kao vrhunskih sportista, kriminalaca ili ratnih zločinaca Nijaz Hastor je dodao tvrdoglave „igrače” koji znaju da nadigraju Nemce. „Folksvagen” je mislio da će lako naterati „Prevent” da im ispod cene proizvodi auto-presvlake, ali je Hastor, vlasnik bosanske firme, preuzeo igru zaustavivši proizvodnju „golfa” i „pasata”. Potraživanja koja Nemci nisu plaćali prebacio je na ogranak koji proizvodi kočnice i obustavio njihovu isporuku. Nemci nisu brzo mogli da nađu drugog dobavljača kočnica i dnevno su gubili milione, a Hastor je postao zvezda. Na domaćem terenu je to već bio jer je otvaranjem firmi kasnih devedesetih preporodio Bosnu i rodno Goražde. Njegova fondacija školovala je hiljade đaka i studenata. Kada je dobio „Počasno srce Sarajeva” rekao je da je život film. Njegov život to i jeste, i to holivudski. Da se nije zbio hladni rat između „Preventa” i „Folksvagena” ime glavnog „glumca” ne bi nam, osim u Bosni, ništa značilo iako je najbogatiji čovek u bivšoj Jugoslaviji. Na miru bi širio imperiju. Osamdesetih godina sarajevski UNIS bio je partner „Folksvagena” na našim prostorima, a Nijaz je u sedištu u Volgzburgu bio glavni „oficir za vezu”. Brzo je video da auto-gigant malo toga pravi sam. Kupio je male slovačke firme od kojih je nastao „Prevent”. Sa Nihadom Imamovićem osnovao je kompaniju „ASA auto”, kišobran pod kojim se našlo dvadesetak kompanija. Ostalo je istorija. Šta god da dodirnete u automobilu napravio je Hastor. Njegovu imperiju čine društva za upravljanje fondovima, banke, lizing kompanije, privatne klinike, osiguravajuće kuće. Broj Hastorovih kompanija nemoguće je utvrditi jer se konstantno širi. U Bosni za njega radi 7.000 ljudi, a još na hiljade širom sveta od Brazila, Španije, Hrvatske, Mađarske do Rusije, Maroka i Južnoafričke Republike. Akvizicijom nemačke kompanije TWB preuzeo je tri fabrike za proizvodnju metalnih delova za auto-sedišta. Pod okriljem njegove firme proizvode se odeća i nameštaj za „Ikeu”. Preuzeo je vodeću livnicu u Nemačkoj u vreme kada je prometovala bar milijardu maraka i dvadesetak puta je veća od njegove livnice u Ilijašu. Kažu da nije težio sprezi sa političarima. Možda je to ključ njegovog uspeha. Takav čovek nije mogao dozvoliti Nemcu da ga ucenjuje. Ipak, njegova pobeda pre četiri godine bila je samo bitka. Rat između „Preventa” i „Folksvagena” traje do danas. U brojnim obrtima i milionskim sudskim procesima nizali su se porazi s obe strane, a onda je, pre neki dan, pala prva žrtva. U zapaljenom automobilu u Nemačkoj pronađeno je ugljenisano telo. Reč je o „krtici” iz „Folksvagena” koja je tajno snimala Nemce dok su kovali plan da se otarase „Preventa”. Krv je pala i rasvetlila i druge mračne teme – Bosanci beže iz njegovih firmi zbog uslova koje nazivaju robovskim. Kažu da je socijalna pomoć 350, a plata kod njega 450 konvertibilnih maraka. Direktori njegove grupacije osumnjičeni su za organizovani kriminal, zloupotrebu položaja i fiktivno zapošljavanje studenata, kojim je navodno oprano minimum milion maraka.

Komеntari3
49284
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dusan T
Sve dok Balkanci dozvoljavaju da ih kulturni dodjosi i skorojevici opisuju i pisu im istoriju, mi cemo biti u mentalnom ropstvu. Clanak bi trebalo da pise o tome kako su se svi nemacki proizvodjaci automobila, na jedan poziv VW, odazvali da bojkotuju Hastora. Licno, imao sam iskustva sa identicnim odgovorom iz nemacke privrede, i mogu da potvrdim da kod njih nema ni reci slobodnom trzistu, nego o mafijaskoj organizaciji na nivou nacije. Tu lezi njihov prioritet i metod organizovanja.
Cuca
Bio sam veliki ljubitelj VW vozila, imam Bubu staru 49 godina, posle ovog i onih prevara sa izduvnim gasovima prešao sam na Japance, vozim Micubišija!
Zoran
Misliš da su oni bolji (pošteniji)? Samo se ne čuje toliko tih stvari o njima kod nas.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja