subota, 31.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 28.08.2020. u 14:12 Andrijana Cvetićanin
NE SAMO O POSLU: PETAR VOJINOVIĆ

Put od blogera do avio-stručnjaka

Vazduhoplovni analitičar, pokretač i glavni i odgovorni urednik portala „Tango siks” ljubav prema avijaciji nasledio je od oca, civilnog pilota, školovao se za ekonomistu, ali je prevagnulo mladalačko interesovanje za avione
Петар Војиновић (37) ваздухопловни аналитичар, оснивач и главни уредник портала о ваздухопловству – Танго сикс (Фотографије: Лична архива)

Avio-saobraćaj je jedna od oblasti koja zbog pandemije virusa korona trpi najviše negativnih posledica. Otud je prvo pitanje koje smo postavili Petru Vojinoviću (37), vazduhoplovnom analitičaru, pokretaču i glavnom i odgovornom uredniku portala „Tango siks” – kada će saobraćajna situacija „u oblacima” da se normalizuje.

– Civilni avio-saobraćaj je smanjen usled potpunog kolapsa potražnje uzrokovane pandemijom. Avio-kompanije i proizvođači aviona su saglasni da će se broj putnika iz 2019. vratiti tek za dve do tri godine. Pod teorijskom pretpostavkom da se nađe vakcina, putovanje vazduhom će se nakon toga brzo vratiti u normalne okvire. Ljudi moraju da putuju avionom i ta grana industrije će se prilagoditi. Nažalost, dok se to ne desi možemo da očekujemo da će doći i otpuštanja jednog broja zaposlenih u ovoj oblasti –objašnjava Petar kome „vreme otkazanih letova” ne remeti mnogo svakodnevni radni ritam.

Na Batajničkom aerodromu prilikom predstavljanja novih helikoptera RV i PVO Vojske Srbije

Aktuelne i vojne teme

Aktivnosti u srpskoj i regionalnoj vazduhoplovnoj industriji nisu skroz zamrle pa, dodaje, ni on ni saradnici portala ne sede skrštenih ruku.

– Osim civilnog dela vazduhoplovne industrije, pokrivamo podjednako vojne teme, te uvek ima sadržaja koje treba preneti, staviti u kontekst i analizirati – dodaje naš sagovornik.

Neobičnog, ali zvučnog imena, visoko na listama najčitanijih, respektabilnih, specijalizovanih portala, Tango siks je nastao kao lični blog početkom 2000-ih. Teško da je u tom trenutku Petar razmišljao da će bezmalo dve decenije kasnije mladalački entuzijazam prerasti i postati njegova kancelarija.

Interesovanje za avijaciju nesvesno je „pokupio” od oca koji je radio kao pilot u nacionalnoj avio-kompaniji. Kasnije, kako kaže, zahvaljujući internetu, čestim odlascima na aerodrome i letelišta učvrstio je tu želju. Kao svaki dečak koji je makar jednom poželo da kada poraste bude pilot, stasavajući, otkrivao je druga interesovanja, pomišljao da se bavi drugim pozivima.

– Zato sam odustao od želje da se bavim isključivo jednom profesijom, koliko god je ona lepa. Previše toga ima zanimljivog. Tada nisam mogao da pretpostavim da dolazi vreme u kome više niko od nas neće imati jednu profesiju. Zato je bolje da svi već sada odustanemo od tog koncepta – smatra Petar Vojinović. Kroz formalno obrazovanje stekao je diplomu više škole poslovnog usmerenja.

Organizovao je biznis-konferencije

Prve objave, napisane u formi bloga tokom 2003. i 2004. godine, nažalost nisu sačuvane, baš kao ni tadašnji domen. Dodaje, ne žali baš zbog toga, jer danas kao stručnjak i profesionalac ne bi dao sebi prelaznu ocenu.

– Najranijih verzija se u potpunosti sramim, jer je u pitanju bilo amatersko istraživanje forme za koju nisam bio kvalifikovan. Mada, to nije ni trebalo da bude novinarstvo, ali naravno moglo je da bude pametnije.

Nisu postojale društvene mreže i blog je bio izuzetno popularan obrazac na internetu. Petar je pokazao i hrabrost da piše o tome šta se dešava u domaćem vazduhoplovstvu.

– Pametan izbor je bio originalni sadržaj: pokazalo se da to donosi interesovanje i čitanost – priseća se.

Uz konstataciju da je bio mlad, kao svaki početnik ne previše racionalan, s viškom samopouzdanja i manjkom realne spoznaje, od tada nije promenio još jedno uverenje:

– Apsolutno nijedna forma medijskog sadržaja nema vrednost, tj. ne može da se isplati.

To ga, međutim, nije obeshrabrivalo.

Osim informacija, pojedine objavljene pre tradicionalnih medija, portal je postao organizator tri najveće vazduhoplovne konferencije u ovom delu Evrope –SEAS ( Southeast Europe Aviation Summit). Dva puta zaredom, 2018. i 2019, više stotina učesnika iz avio-kompanija, uprava aerodroma i proizvođača avio-opreme dolazilo je u Beograd i razmatralo mnogobrojne teme.

Ovogodišnja treća vazduhoplovna konferencija, zakazana za mart, morala je da bude odložena zbog pandemije. Tango siks se bavi i izdavaštvom. Petar je predavač na konferencijama, gde je u fokusu avio-industrija, internet-preduzetništvo... Kolege iz informativnih redakcija klasičnih medija računaju na njegove stručne opservacije iz ugla ekonomije, bezbednosti, nažalost i nesreća kada god se analiziraju vesti iz vazduhoplovstva.

Od iskustva stečenog na brojnim sajmovima i svetskim promocijama, kojima je prisustvovao, priznaje da mu je teško da izdvoji neko konkretno. – Godinama idem na najveće globalne sajmove i svaki je spektakularan, interesantan na svoj način. Na njima se bukvalno čitava vazduhoplovna industrija nađe u jednom gradu, na sedam dana.

Dok korona nije omela putovanja – na jednom od najvećih sajmova u Dubaiju, u pozadini avioni „erbas A380” i „boing 787”

Najveći skupovi su oni u Dubaiju, Londonu i Parizu. Podjednako uživa na svakom.

Ipak, prisetio se „epizode” kada je sa novinarkom iz „Tango siks” radio reportažu u inostranstvu o novom modelu aviona. – Koleginici sam pre leta rekao da godinama nisam leteo, a pilotu-domaćinu suprotno. Sve troje smo bili u avionu i malo je reći koliko je ona bila prestravljena i zabrinuta da li ćemo preživeti. Sve se na kraju dobro završilo – kaže novinar i vlasnik dozvola za sportskog i privatnog pilota i za upravljanje jedrilicom.

Nema predaha, ali ni hobija

Vremena za predah nema, pa ni u danima korone.

Sprema nove teme i na pitanje ako je nekom avijacija posao, šta može da bude hobi, odgovara da je sve čime se bavi zapravo osmislio da bi konstantno bio u tome. – Ne razmišljam da mi je to posao. Avijaciju  odavno ne doživljavam kao profesiju, već kao način života. Za hobi nemam ni želje, ni vremena. Jer, ni za tri života ne bih stigao da istražim šta je sve moguće raditi iz ugla sadržaja ili biznisa u oblasti vazduhoplovne industrije.

Kako je nastao brend

„Tango siks” ne znači apsolutno ništa. – Kao pobornik teorije brendinga želeo sam da osmislim naziv koji nema značenje, ali koji će se dugogodišnjom aktivnošću pozicionirati i postati brend. Kao reč na Guglu zvuči smešno, ali je zbog onog što predstavlja postala deo rečnika. Reč tango tj. „T” je oznaka za fonetsku azbuku koja se koristi u avijaciji i dodat je broj šest da bi sve bilo originalno, moćno, vazduhoplovno i seksi. Sada je sinonim za najčitaniji, najuticajniji i najinteresantniji vazduhoplovni medij u regionu.

Komentari7
be599
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Miladin
Kakva pandemija?
Nikola
Tango Six je najbolji vazduhoplovni portal u regionu,mada se cesto u komentarima povede polemika i o temama koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom.Isprate i analiziraju svaku vest vezano za avijaciju (vojnu i civilnu), PVO i sve sto se tice nase Vojske, vojski iz susedstva. U zadnje vreme obradjuju i teme sukoba po svetu. Ja ga rado pratim i mogu vam reci da su njihove analize i reportaze mnogo bolje uradjene od reportaza nase nacionalne televizije.
Cvet
Albert Ajnštajn je rekao: ja nisam najpametniji čovek već sam jednostavno utrošio najviše vremena u rešavanju ovog problema. Tako se postaje stručnjak. Formalno obrazovanje nije zanemarivo, ali nije jedino. Isto možete da kažete za Nikolu Teslu, da nije nikakav stručnjak jer nije imao formalno obrazovanje. Radim sa mnoštvom inženjera koji niti imaju znanje niti ambiciju za ono čime se bave, ali ispada da su stručnjaci samo po formalnom obrazovanju.
Дадо
Када ће тај портал Танго Сикс почети да пише и на ћириличном писму? Ако се већ назива ваздухопловни портал Србије, треба да буде могућност читања и на ћирилици.
Milovan
I po cemu je ovaj covek "strucnjak"? Sto se slikao pored aviona ili sto pise pristrasne clanke na svom portalu?
ID
Po tome što uređuje portal, na kome tekstove pišu stručnjaci, ne samo on. Na tom portalu ima mnogo stručnijih predloga, nego što to rade nadležne službe u civilnoj i vojnoj avijaciji. Ni meni se sve ne sviđa, ali je portal odličan.
Марко
Па он је стручњак само зато што пише о ваздухоплоству о коме мало ко пише код нас. Изабрао је нишу са јако мало конкуренције, то је све. За њега пише чувени Пургер а познат је по својим скандалозним и амаетерским изјавама. Како каже наш народ: сличан се сличном радује.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja