ponedeljak, 19.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 02.09.2020. u 22:00 J. Antelj - I. Albunović

Nova pravila i stroža kontrola automobila u EU

U slučaju kršenja zakona komisija pokreće opoziv vozila na nivou Evropske unije i izriče kazne koje iznose 30.000 evra po vozilu
(Фото Пиксабеј)

Evropska unija je juče počela da primenjuje Uredbu o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila čime bi, kako se očekuje, trebalo da se poboljša kvalitet i kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU, prenose evropski mediji. Tijeri Breton, poverenik za unutrašnje tržište izjavio je da Evropljani sa pravom očekuju da će voziti najsigurnije automobile, a da bi se to i ostvarilo potrebno je obezbediti stroge kontrole vozila koja se nude na tržištu.

– Drugi preduslov je stvarna primena novih pravila i nadzor nad jedinstvenim tržištem. Zbog toga će komisija od sada moći da kontroliše sva vozila i da u slučaju kršenja zakona pokreće opoziv vozila na nivou Evropske unije i da izriče kazne koje iznose 30.000 evra po automobilu. Sve što radimo na promeni propisa usmereno je ka obnavljanju poverenja potrošača, ali i obezbeđivanju konkurentnosti na globalnom tržištu u automobilskoj industriji – rekao je Breton. Najvažnije novine koje donosi ova uredba odnose se na nezavisna ispitivanja kvaliteta pre stavljanja automobila na tržište. Tehničke službe koje obavljaju taj posao moraće da obezbede nezavisne kontrolore, kako ne bi izgubile licence. Kontrole će se nastavljati i nad vozilima koja su već u prodaji. Novo zakonodavstvo je predvidelo da se sada od država članica zahteva da i same sprovode redovna godišnja istraživanja i zaštitne mere. Kada je reč o nadzoru na nivou Evropske unije, komisija može da proverava vozila i u okviru uslova na putu, kao i u laboratorijama. 

Ukoliko neki proizvođač prekrši homologacijske propise, na primer ako ugradi deo koji može da prevari kontrolore ili da lažnu izjavu, komisija može naložiti opoziv vozila u celoj Evropskoj uniji i odmah izreći sankcije.  Ranije su takve mere mogla da izriču samo nacionalna tela koja su obavljala homologaciju.  To je postupak kojim se potvrđuje da vozilo ispunjava sve zahteve za stavljanje na tržište i strogu proveru usklađenosti proizvođača s pravom EU. Komisija je 2016. predložila nova pravila o homologaciji nakon skandala „Dizelgejt”, a Evropski parlament je propise usvojio dve godine kasnije. Ova reforma je, kako se navodi u saopštenju, deo sveobuhvatnog rada komisije na postizanju čiste, održive i konkurentne automobilske industrije. To uključuje standarde kvaliteta vazduha i emisije  ugljen-dioksida, podršku alternativnim gorivima i zaštitu konkurentnosti evropske industrije.

Komentari6
d88ac
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Саша Микић
Када ће увести хомологацију возача? Најчешћи узрок несрећа је грешка возача. Превелика брзина, вожња под утицајем алкохола или психоактивних супстанци, непоштовање саобраћајних знакова и правила, прецењивање својих способности и могућности возила и још много тога. За све то не помаже ни најсавршеније возило са најбољим деловима и најисправније.
Божидар
Јел могу они да кад продају ауто напишу - овај ауто има 50 или 70 процената деловава мејд ин Чајна? Да ли постоји бар једна европска марка аутомобила која нема делове који су урађени негде у Азији? Ако сви користе кинеске делове нека се не брину јер ће им стандардизацију спровести негде на Далеком Истоку.
Немања
Ово је добар корак у правцу унификације резервних делова али постоји једна битнија чињеница а то је да је све више пластике тамо где би требао бити челик а због побољшљвања силуете аутомобила "пола мотора" се налази у кабини. Због тога, по мом скромном мишљењу, до смртних случајева долази већ и при блажем судару.
Божа
Градови попут Франкфурта имају за циљ протеривање аутомобила из града, сматрају да им је одговарајућа замена градски превоз и бицикли.
milan r
Jel' tamo ravno kao Novi Sad?
Branislav
А шта је са квалитетом путева? Код нас знамо какви су па ако нам, уведу ово, онда куку леле.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja