Kao i svakog meseca i u septembru će se u galerijama Kulturnog centra Beograda održati izložbeni program. Večeras od 20 do 21 sat biće otvorene tri postavke, ali bez uobičajenog zvaničnog svečanog programa, uz mere opreza i obavezno nošenje maski, pri čemu je broj posetilaca ograničen na najviše deset osoba.
U Galeriji „Artget” pred publikom će biti postavka Vanje Bučan, nagrađivane slovenačke fotografkinje koja živi i radi u Berlinu. Pod nazivom „Sekvence istine i obmane” postavka obuhvata fotografije iz četiri serije: „Sekvence istine i obmane”, „Tražeći Sadika”, „Betonski cvetovi” i „Bestijarij”. O njima umetnički direktor Galerije „Artget” u 2020. Aleksandar Kostić, pored ostalog, kaže: „To su režirane scene u kojima su pozadine i kulise nastale od fotografija koje je autorka zabeležila u prirodi i botaničkim baštama, a potom namerno nepreciznim i uočljivim kolažiranjem rekreirala u studiju, dodajući druge elemente ili aktere. Vanja Bučan kroz samu prirodu fotografskog medija kao apriori istinitog, postupkom mimikrije klišeima ostvaruje i pokazuje revalorizaciju i moguću obnovu sveta”. Autorka je diplomirala na Kraljevskoj akademiji likovnih umetnosti u Hagu, na odseku dokumentarne fotografije. Posle studija se usredsredila na insceniranu fotografiju. Pre nego što je postala profesionalna fotografkinja studirala je sociologiju na Fakultetu društvenih nauka u Ljubljani i aktivno učestvovala u ekološkom aktivizmu, što se jasno vidi u njenom umetničkom delu.
Likovna galerija ugostiće skulpture Aleksandra Gligorijevića na izložbi pod nazivom „Signal”. Pred javnošću je, kako kaže dr Jovana Stokić u tekstu „Kvadratura kruga”, jedan novi umetnički objekt: nametljivo sveden, logička aporija, vizuelni pronalazak. Gligorijević je višedecenijskim opusom postavio zajednički imenitelj svoje jedinstvene umetničke metode. Umetnikova praksa u vidu čiste skulpture spaja kompoziciju elemenata, naučno-tehnološko primenjeno znanje i industrijski dizajn. Ova naizgled jednostavna definicija nešto je s čime se Gligorijević suočava iznova. Tako se i novi rad ovog umetnika može sagledati u kontekstu njegovog šireg vizuelnog istraživanja. Gligorijević (Beograd, 1962) od 1991. do 2007. godine živeo je i radio na relaciji Los Anđeles – Beograd. Diplomirao je na odseku za skulpturu i dizajn na Santa Monika koledžu u Kaliforniji. Član je ULUPDUS-a. Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u SAD, Holandiji, Švajcarskoj i Srbiji.
Naslov „InFLUenca: Predlozi i izjave u raspravi – Novi mediji FLU” krije prvi tematski okvir iz pomenutog izložbenog projekta, u kojem se predstavlja pregled umetničkih i pedagoških praksi na odseku za Nove medije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu po izboru nastavnika Zorana Todorovića i Vladimira Nikolića. Pokriva rad studenata od prve godine osnovnih do završne godine master studija. Reč je o uverenju dvojice predavača da umetnost postoji kao rasprava o sopstvenim uslovima i mogućnostima koja ima izvesne konsekvence u širem društvenom registru. Potraga za relevantnim, razumevanje trenutka, sada i ovde koje je uvek ispunjeno mnogim vremenima, ono je što definiše kretanje neke umetničke prakse koju vidimo kao savremenu. U tom smislu se na izložbi mogu uočiti različiti pristupi koji pitaju o mestu umetnika i njegovoj ulozi, o učenju o umetnosti, o radu sa ljudima i društvenoj odgovornosti i aktivizmu umetnika, o jeziku, o telu, geopolitici i mikropolitici umetnosti, o informatičkoj kulturi itd.
Izložbe traju do 1. oktobra.