ponedeljak, 19.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 03.09.2020. u 22:09

„Fejsbuk” ograničava političke oglase uoči izbora u Americi

(Фото Бета/АП)

SAN FRANCISKO - Kompanija „Fejsbuk” saopštila je da neće prihvatati nove političke oglase u nedelji uoči predsedničkih izbora u SAD, 3. novembra, što je još jedan u nizu poteza te kompanije da smanji rizik od širenja dezinformacija i mešanja u izbore.

Najveća društvena mreža u svetu nastaviće da dozvoljava kampanjama i drugima da objavljuju političke oglase koji su već u sistemu, kao i da promene koliko novca žele da troše ili publiku kojoj su reklame namenjene, ali će blokirati izmenu sadržaja ili dizajna oglasa, prenosi Rojters.

Kompanija je najavila da će napraviti posebnu oznaku za objave kandidata ili kampanja koji proglase pobedu pre objavljivanja zvaničnih rezultata izbora, navodi „Glas Amerike”.

Izvršni direktor „Fejsbuka” Mark Zakerberg rekao je danas za Si-Bi-Es da će se nova politika „kada stupi na snagu definitivno odnositi na predsednika i da će važiti za sve podjednako”.

U objavi na ”Fejsbuku” u kojoj je najavio promene, Zakerberg je naveo da je zabrinut zbog jedinstvenih izazova s kojima se birači ove godine suočavaju zbog pandemije korona virusa, koja je dovela do povećanog glasanja poštom.

„Takođe brinem da bi zbog dubokih podela u našoj zemlji i potencijalnog objavljivanja rezultata izbora posle više dana ili čak nedelja, mogao da bude povećan rizik od građanskih nemira širom zemlje”, poručio je Zakerberg, prenosi Tanjug.

Zakerberg je prethodno pravdao svoju odluku da na „Fejsbuku” dozvoli političku raspravu bez ograničenja, između ostalog i preko oglasa, koji su izuzeti iz programa za proveru činjenica sa spoljnim partnerima, među kojima je i Rojters.

Portparol „Fejsbuka” rekao je za Rojters da novi politički oglasi mogu da se postavljaju posle izbora.

„Tviter” je prošle godine zabranio političke oglase, dok je „Gugl” ograničio način na koji oni koji kreiraju predizborne reklame mogu da ih namenjuju određenim biračima.

„Fejsbuk” je bio meta oštrih kritika, uključujući i zaposlenih u toj kompaniji, zato što ranije ovog leta nije osporavao nekoliko zapaljivih objava predsednika Donalda Trampa, među kojima je i jedna u kojoj se iznete obmanjujuće tvrdnje o glasanju poštom.

Kompanija je danas stavila novu oznaku na Trampovu objavu, u kojoj se navodi da „glasanje poštom ima dugu istoriju pouzdanosti u SAD i da isto predviđa za ovu godinu”.

Eksperti takođe upozoravaju na lažne tvrdnje i teorije zavere u sve verovatnijem scenariju odloženog objavljivanja izbornih rezultata.

Trampov izborni štab osudio je nove mere „Fejsbuka”.

Komentari0
5f0a9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja