petak, 22.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 03.09.2020. u 22:09

„Fejsbuk” ograničava političke oglase uoči izbora u Americi

(Фото Бета/АП)

SAN FRANCISKO - Kompanija „Fejsbuk” saopštila je da neće prihvatati nove političke oglase u nedelji uoči predsedničkih izbora u SAD, 3. novembra, što je još jedan u nizu poteza te kompanije da smanji rizik od širenja dezinformacija i mešanja u izbore.

Najveća društvena mreža u svetu nastaviće da dozvoljava kampanjama i drugima da objavljuju političke oglase koji su već u sistemu, kao i da promene koliko novca žele da troše ili publiku kojoj su reklame namenjene, ali će blokirati izmenu sadržaja ili dizajna oglasa, prenosi Rojters.

Kompanija je najavila da će napraviti posebnu oznaku za objave kandidata ili kampanja koji proglase pobedu pre objavljivanja zvaničnih rezultata izbora, navodi „Glas Amerike”.

Izvršni direktor „Fejsbuka” Mark Zakerberg rekao je danas za Si-Bi-Es da će se nova politika „kada stupi na snagu definitivno odnositi na predsednika i da će važiti za sve podjednako”.

U objavi na ”Fejsbuku” u kojoj je najavio promene, Zakerberg je naveo da je zabrinut zbog jedinstvenih izazova s kojima se birači ove godine suočavaju zbog pandemije korona virusa, koja je dovela do povećanog glasanja poštom.

„Takođe brinem da bi zbog dubokih podela u našoj zemlji i potencijalnog objavljivanja rezultata izbora posle više dana ili čak nedelja, mogao da bude povećan rizik od građanskih nemira širom zemlje”, poručio je Zakerberg, prenosi Tanjug.

Zakerberg je prethodno pravdao svoju odluku da na „Fejsbuku” dozvoli političku raspravu bez ograničenja, između ostalog i preko oglasa, koji su izuzeti iz programa za proveru činjenica sa spoljnim partnerima, među kojima je i Rojters.

Portparol „Fejsbuka” rekao je za Rojters da novi politički oglasi mogu da se postavljaju posle izbora.

„Tviter” je prošle godine zabranio političke oglase, dok je „Gugl” ograničio način na koji oni koji kreiraju predizborne reklame mogu da ih namenjuju određenim biračima.

„Fejsbuk” je bio meta oštrih kritika, uključujući i zaposlenih u toj kompaniji, zato što ranije ovog leta nije osporavao nekoliko zapaljivih objava predsednika Donalda Trampa, među kojima je i jedna u kojoj se iznete obmanjujuće tvrdnje o glasanju poštom.

Kompanija je danas stavila novu oznaku na Trampovu objavu, u kojoj se navodi da „glasanje poštom ima dugu istoriju pouzdanosti u SAD i da isto predviđa za ovu godinu”.

Eksperti takođe upozoravaju na lažne tvrdnje i teorije zavere u sve verovatnijem scenariju odloženog objavljivanja izbornih rezultata.

Trampov izborni štab osudio je nove mere „Fejsbuka”.

Komеntari0
d7278
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja