četvrtak, 29.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 06.09.2020. u 21:00 Aleksandra Petrović
ANALIZA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA ZA 2020. GODINU

Za osam meseci na putevima poginulo 307 ljudi

Podaci pokazuju da je svaka treća osoba nastradala zbog neprilagođene brzine, dok je zbog vožnje pod dejstvom alkohola poginula svaka sedma osoba
Највише погинулих ове године било је у јулу – 62, што је за шест мање у односу на седми месец прошле године (Фото EPA-EFE/Koca Sulejmanovic)

Za prvih osam meseci ove godine u Srbiji se dogodilo 19.966 saobraćajnih udesa u kojima je povređeno 9.779, a poginulo 307 osoba. To je 3.137 nesreća manje nego što se dogodilo u istom periodu prošle godine, od 1. januara do 1. septembra, kada su zabeležena 23.103 udesa na našim putevima.

Poginulo je 307 ljudi, što je za 43 manje u odnosu na 350 smrtno stradalih u prvih osam meseci 2019. godine.

Iako je bilo više od tri hiljade nesreća manje, statistika beleži skoro isto toliko manje povređenih za prvih osam meseci ove godine u odnosu na prošlu, iako bi bilo za očekivati da je u manjem broju udesa bilo još manje povređenih. Naime, prošle godine, zaključno sa avgustom, u saobraćajnim nesrećama povređeno je 12.906 osoba, a ove godine za 3.127 manje.

– Broja poginulih je manji za oko 12 odsto, a povređenih za 24 odsto. Samo u avgustu broj povređenih je smanjen za oko 48 odsto u odnosu na osmi mesec prošle godine – kaže Jasmina Milošević, direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Najviše smrtno stradalih ove godine bilo je julu – 62, što je za šest manje u odnosu na sedmi mesec prošle godine, koji pamtimo po iznenadnom skoku saobraćajnih udesa sa teškim posledicama. Iako se u letnjim mesecima, zbog perioda godišnjih odmora i obimnijeg tranzitnog saobraćaja, uvek beleži porast nesreća na putevima, prošle godine je broj poginulih u avgustu bio 63, a ove 30.

Tekuća godina je ipak veoma specifična, zbog zabrane kretanja u toku vanrednog stanja, što se odrazilo i na manji broj saobraćajnih nesreća. Međutim, iako je udesa u tom periodu bilo manje, mnogi od njih imali su više fatalnih posledica.

U januaru je poginulo 45 ljudi, u februaru 42, što je bilo povećanje od 32 odsto u odnosu na januar i čak 110 odsto u odnosu na februar prošle godine. Potom se u martu beleži znatno smanjenje, kada je smrtno stradalo 20 ljudi. U aprilu su poginule 24 osobe, upola manje nego u četvrtom mesecu 2019. godine, a u maju 35, što je za tri više nego u petom mesecu prošle godine. Juni ove godine, na žalost, beleži 48 poginulih, što je za sedam manje u odnosu na isti mesec prošle godine.

Kada je reč o strukturi, ove godine su u nešto većem broju smrtno stradalih pešaci, motociklisti, deca i mladi, a manje biciklisti (16 manje nego lane) i stariji od 65 godina. Tokom prvih osam meseci poginule su 73 starije osobe (sedam manje nego lane), od kojih su 35 bili pešaci, a 18 u automobilu.

Podaci pokazuju da je svaka treća osoba nastradala zbog neprilagođene brzine kao uticajnog faktora (30 odsto), dok je zbog vožnje pod dejstvo alkohola poginula svaka sedma (14 odsto). Put je bio uzrok oko šest odsto udesa sa tragičnim ishodom, a propust pešaka je bio faktor stradanja u pet odsto slučajeva.

Agencija za bezbednost saobraćaja apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju propise i savetuje posebnu obazrivost i pažnju kada je reč o deci, s obzirom na to da je počela školska godina.

Komentari7
da502
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beogradjanin - Schwabenländle
@ Rade Slankamen, раније сам долазио преко распуста, ишао сам код породице, све остало је било табу, ништа нарочито ако је отац био државни секретар у министарству унутрашњих послова Краљевине. Можда у биоскоп, или касније када сам одрастао, код " Орача ". После одласка из Истре ( никакво поређење са Србијом није било могуће ) долазили смо колима, Од распада државе само још авионом, видео сам ситуацију на путевима,
nebeski narod
Još malo pa mrtvih kao od Korone.
Sloba
Nisu to saobracajne nesrece nego zrtve bahatosti, bahatog mentaliteta i bezobrazluka u saobracaju! U Srbiji na putevima i u naseljima gine toliko ljudi da bi covek rekao da je Srbija u nekakvom ratu! ±20.000 udesa, ± 8000 povreda i 307 poginulih u samo 8 meseci je totalni debakl sistema i struktura saobracaja! Polaganje za vozacku dozvolu bi uz teoretske i saobracajne ispite obavezno moralo da se dopuni testom mentalne pogodnosti! Ako je neobazriv, bahat ili neodgovoran, nema vozacke i tacka!
Dr Zoran Markovic
Ovo je veca smrtnost nego od korone. Nesto se mora hitno uciniti da bi se spasili zivoti nasih najmilijih. I zato predlazem: 1. osnivanje kriznog staba; 2. zabranu upotrebe vozila; 3. uvodjenje policijskog casa; 4. komunalna policija da proverava po kucama i garazama da li su svi registrovani automobili na mestu i van upotrebe; 5. ukoliko gradjani ne budu postovali mere, komunalna policija ce skidati tockove sa automobila i oduzimati ih. Ove preporuke su u skladu sa preporukama SZO, KMG, HGV, ..
Beogradjanin - Schwabenländle
У немачкој је регистровано нешто преко 49 милиона возила, путничких и такозваних спринтера, без аутобуса и камиона. 2019 године је погинуло за 12 месеци 3046 особа, значи процентуално много мање него у Србији. Иначе већ 10 година уназад опада број смртних жртава, број возила расте, чудно!?
srbad
Niste bili u italiji, nasi voze odlicno!
Rade Slankamen
Ne znam koliko vremena provodite u Srbiji, ali u odnosu na Njemačku (1) vozači su ovdje neuporedivo bahatiji (2) ne spominjete poljoprivredna i priključna vozila, a gotovo svaki traktorista je malo ohladio tabarku pivom i/ili nečim malo jačim. (3) automobili u Njemačkoj i njihova kvaliteta u usporedbi sa našim...sve je jasno.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja