subota, 31.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 09.09.2020. u 14:15 K. R.

Izložba „Tamo i ovde… Pariz–Teheran”

Велови на ветру, фотографија Нилуфар Банисадр (лево), Нилуфар Банисадр (Фото ФИ)

U okviru Beogradskog meseca fotografije, večeras u 19 sati u Francuskom institutu biće otvorena izložba „Tamo i ovde... Pariz–Teheran” francusko-iranske fotografkinje Nilufar Banisadr. Tim povodom u galeriji Francuskog instituta u Beogradu biće priređen razgovor sa umetnicom (putem video linka) koji će voditi  David Pujado, direktor Beogradskog meseca fotografije i Monika Husar, pi-ar u oblasti kulture i aktivistkinja u oblasti ravnopravnosti polova. Publika će razgovoru moći da prisustvuje uživo, ali i onlajn, putem linkova koji će biti objavljeni na društvenim mrežama Beogradskog meseca fotografije i Francuskog instituta.

Prisustvo na otvaranju izložbe biće moguće jedino uz nošenje maske i poštovanje mera radi sprečavanja širenja kovida 19. Vođenja kroz izložbu na francuskom i engleskom jeziku biće organizovana tokom septembra i oktobra. Izložba će nakon predstavljanja u Beogradu putovati i u druge gradove u Srbiji i regionu.

Nilufar Banisadr, svetski priznata umetnica čiji su radovi prepoznati i cenjeni, kako od kritičara umetnosti, tako i od publike, rođena je 1973. godine u Teheranu gde je odrasla i školovala se u oblasti fotografije. Godine 2003. se seli u Francusku, prvo u Strazbur potom u Pariz, gde usavršava svoje znanje. Svoja dela izlaže u Dubaiju i Istanbulu, potom u Arlu i Parizu zahvaljujući čemu postaje prepoznatljiva u oblasti fotografije i savremene umetnosti. Godine 2013, Nilufar Banisadr postaje francuska državljanka i učestvuje u stvaranju galerije 55 Bellechasse, koja je otvorena retrospektivom njenih radova. Delo Nilufar Banisadr, koje se razvija i raste već 22 godine, sastoji se od ponekad apstraktnih serija, najčešće figurativnih, koje spaja crvena nit bavljenja pitanjima prava žena. Njen umetnički postupak često je percipiran kao angažovan i ponekad kontroverzan, dok ga Nilufar Banisadr predstavlja kao introspekciju i bavljenje svojim iskustvima kao žene, pretočenim u fotografiju. Mešajući autoportrete i onirične figure, ona se bavi svojim razmišljanjima o takozvanom sukobu kultura u Iranu.

Komentari0
125f5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja