četvrtak, 22.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 09.09.2020. u 19:49

Kanadski istraživači identifikovali molekule koji usporavaju starenje

(Фото Пиксабеј)

OTAVA - Istraživači iz Montreala identifikovali su više od 20 vrsta biljnih molekula koji usporavaju starenje ćelija, povećavajući tako godine aktivnog ljudskog života.

Pre tri godine istraživači sa Univerziteta Konkordija i „Ajdon Tehnolodžist” otkrili su prvu seriju od šest „anti-ejdž” molekula izvedenih iz biljaka.

Zatim su prošle godine otkrili da je njihova snaga protiv starenja desetostruko povećana kombinovanjem nekih od ovih biljnih ekstrakata.

Uvereni u potencijal ovih otkrića, naučnici su nastavili istraživanja u nadi da će pronaći druge slične molekule.

U studiji objavljenoj u naučnom časopisu „Onkotarget” objasnili su da su taj cilj postigli identifikovanjem petnaestak dodatnih biljnih ekstrakata koji mogu da smanje uticaj vremena na ćelije.

Da bi se došlo do ovih zaključaka, izvršeni su testovi na ćelijama kvasca, čije je starenje slično starenju ljudskih ćelija. Zahvaljujući identifikovanim biljnim ekstraktima, koji se nazivaju modulatori, životni vek ovih ćelija se povećava sa 2,5 dana, na između pet i osam dana.

Prema Eriku Simardu, predsedniku kompanije „Ajdon Tehnolodžist”, koja koristi rezultate ovog istraživanja za komercijalizaciju prirodnih proizvoda, desetak molekula „protiv starenja” u prošlosti je već bilo poznato naučnoj zajednici, ali je njihova „snaga” bila vrlo ograničena.

„Uticaj ovih otkrića biće ogroman”, kaže koautor studije Vladimir Titirenko, istraživač i profesor biologije na Univerzitetu Konkordija, prenosi Tanjug.

„Ono o čemu govorimo je smanjenje učestalosti svih bolesti povezanih sa starenjem”, kaže čovek koji upoređuje ovaj napredak sa otkrićem postojanja matičnih ćelija pre nekih 30 godina.

Konkretno, on veruje da bi rezultati njihovih istraživanja mogli imati značajne posledice, ne samo u ekonomskom smislu, već i na kvalitet života stanovništva i kapacitet zdravstvenog sistema.

Neke od novih biljaka protiv starenja kako navode su: patuljasta palma, kantarion, Sveti Vasilije, narandžasto drvo, hmelj, maslačak i druge.

595e1

Lillah
Ali, verovatno ubrzavaju deobu ćelija.
Miki
Jel se računa pivo na bazi hmelja?