petak, 30.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 15.09.2020. u 08:00

Timski duh, energija i strateški pristup kao ključ uspeha

(Фото Делез Србија)

Od prvog službenog dolaska u Srbiju novog generalnog direktora kompanije Delez Srbija Jan-Vilema Dokhejra dele tek dva meseca. Kako ističe u razgovoru za „Politiku”, proveo ih je obilazeći prodavnice, upoznajući kolege, kao i kulturu zemlje koja mu se već u prvim nedeljama izuzetno dopala.

„Malo je reći da sam impresioniran snagom kompanije i projektima sa kojima sam do sada imao prilike da se upoznam, ali ono što je na mene ostavilo do sada najjači utisak je energija mojih kolega. Od više hiljada kolega koje na kasama sa osmehom uslužuju kupce, preko posvećenih kolega na odeljenjima pijace, mesare, ribarnice, pekare i delikatesa, do vrednih ljudi koji se u Distributivnom centru trude da savršeno organizuju lanac snabdevanja i distribuciju. Rad na daljinu je pokazao koliko je važno da radimo timski, a kolege zaposlene u direkciji u potpunosti su odgovorile na sve izazove rada od kuće. Maxi je već dve decenije deo svakodnevnog života građana i ponosan sam što ću imati priliku da sa još 13.000 kolega pružim doprinos jačanju liderske pozicije i pružanju još boljeg iskustva kupovine. Verujem da je strateški pravac koji jedna kompanija vodi važan, ali bez timskog rada i snage ljudi nema ni uspeha ni dobrih rezultata“, istakao je Dokhejr.

Kako vidite budućnost maloprodaje i šta nam je pokazao period pandemije?

Sektor maloprodaje je od ogromne važnosti za ekonomiju svake zemlje, a pandemija je pokazala koliko je zapravo bitno obezbediti kontinuitet u poslovanju ove industrije. I tada smo, kao i danas, svesni odgovornosti, jer upravo u naše prodavnice građani dolaze kako bi obezbedili namirnice za domaćinstvo. U Srbiji tokom vanrednih mera niste mogli da zateknete slike koje su dolazile iz svetskih prestonica – poluprazne rafove ili nedostatak proizvoda. Ključ uspeha u privredi u budućnosti će se ogledati u sposobnosti tima da se brzo prilagodi potrebama modernog kupca i da uslugom, asortimanom i razvijajući dodatne kanale prodaje odgovori na različite potrebe potrošača. Jednom rečju, maloprodavac budućnosti će morati da osluškuje i unapred organizuje poslovanje tako da kupac u svakom trenutku, čak i menjajući svoje navike, ostane veran jednom brendu.

Koliko će Vaše iskustvo upravljanja divizijom „To Go” u okviru brenda Albert Hejn uticati na razvoj inovativnih digitalnih kanala i u Srbiji?

Digitalizaciju treba posmatrati kao dodatni benefit, ali ne i ključni cilj rada u maloprodaji. Na prvom mestu je važno da upoznate svog kupca. Svaki region, grad, pa i kvart u okviru jedne opštine mogu imati kupce različitih navika. I upravo u tome leži suština i tu ćemo uložiti našu energiju i strast rada u maloprodaji. Da upoznamo svakog našeg kupca. Tehnologija vam u tome, i tada, može pomoći da još bolje odgovorite na njegove svakodnevne, lične potrebe. Maxi onlajn je poslednjih meseci postao omiljeni supermarket mnogih porodica. Iako je činjenica da će oflajn još dugo imati primat kada govorimo o nabavci hrane, svesni smo da savremeni, brzi i pouzdani lanci snabdevanja treba da budu komplementarni sa informativnim prodajnim sistemima. Baš tako smo i organizovali ovaj kanal prodaje. Veliki utisak na mene ostavljaju kolege koje rade u našoj onlajn prodavnici.

Kakvi su planovi kompanije Delez Srbija u narednom periodu?

Ovo je godina u kojoj naš Maxi obeležava dvadeseti rođendan. U tom duhu, već sredinom sledećeg meseca, otvaramo još jedan Maxi supermarket, a podsetio bih vas da je za nama otvaranje Mega Maxi radnje. Nastavićemo sa širenjem maloprodajne mreže koja će brojati više od 500 prodavnica, a koristeći dragoceno iskustvo otvaranja novih i renoviranja postojećih prodavnica ostajemo dosledni liderskoj strategiji lokalno, istovremeno postajući odličan primer za sve međunarodne lance. Izuzetno mi je važno da naše ambiciozne planove razume i sa jednakom strašću obavlja svih 13.000 kolega. Lično verujem da ukoliko ljudima priđete iskreno i otvoreno, i omogućite im dobar život, i oni će svoj posao obavljati sa jednakom strašću i energijom sa kojom i vi postavljate strategiju.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja