četvrtak, 22.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 15.09.2020. u 10:00

O bezbednosti biciklista

(Фото Д. Јевремовић)

Udruženje „Ulice za bicikliste” danas od 11 do 14 časova organizuje okrugli sto „Bezbednost biciklista u Srbiji” u Kulturnom centru „Grad” u Ulici braće Krsmanović.

Kako je najavljeno, govoriće se o bezbednosti ljubitelja dvotočkaša, kao i o savremenom planiranju gradova i o održivoj urbanoj mobilnosti.

– Svedoci smo otvaranja užih gradskih jezgara za pešake i bicikliste, te opšte humanizacije gradova koja bi trebalo da prati principe održivog razvoja. Imajući to u vidu, bicikl i njemu slična prevozna sredstva su se izdvojili kao logična rešenja za uspostavljanje održive urbane mobilnosti.

Aktuelna kriza izazvana epidemijom kovida 19 i preporuke za ograničenjem fizičkih kontakata značajno su promenili načine kretanja građana. S obzirom na to da se saobraćaj privatnim automobilima naglo smanjio, a javni prevoz bio privremeno obustavljen, sve više ljudi se opredelilo za bicikle.

Imajući u vidu da se broj građana koji žive u velikim gradovima u Srbiji rapidno povećava, a samim tim i pritisak na infrastrukturu, uspostavljanje održive urbane mobilnosti predstavlja značajan izazov za saobraćajne planere, arhitekte, urbaniste i donosioce odluka koji bi trebalo da unaprede razvoj biciklističkog saobraćaja u Srbiji – naglašavaju u ovom udruženju.

Kako dodaju, samo zajedničkim planiranjem svih zainteresovanih strana, donosilaca odluka i biciklističkih udruženja, može se doći do rešenja koje bi unapredilo biciklistički saobraćaj u Srbiji.

– Okrugli sto predstavlja deo šire debate posvećene javnom zagovaranju za izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koji bi unapredio postojeću zakonsku regulativu i poboljšao status biciklista kao neizostavnog vida saobraćaja u velikim gradovima – ukazano je u saopštenju.

Komentari11
29f53
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dr. Ing. Sokol Kostic
Beograd fizicki nije grad za bicikl. Previse strmina. Tacka. Po Novom Beogradu i preko-Dunaskom delu Palilule kako hoce, ali po samom Beogradu ljudi nisu vozoli bicikle ni odmah posle II sv. rata kada bi to bio odlican prevoz. To sto neko misli da ce da izgleda moderan ako vozi bicikl po gradu neka se preseli u Evropu. U koliko ne zna jezike, moze da se preseli u Novi Sad, Suboticu, Petrovgrad, Jagodinu, Cupriju ili Pirot pa neka se vozi do mile volje. Tamo i ljudi bez kompleksa voze bicikle.
Dipl. ing. Milan
Kolega (ing), rodjen sam u Beogradu, za 5 god cu se penzionisati. Osim kada je kosava, kisa, sneg na posao (i svuda) idem biciklom. To sto kazete fizicki nije grad za bicikl. kako za koga. Neko ceka 30 minda se preveze 400m. Ima tezih terena, ali vezba...i na kraju, to je nas problem, a ne vas u autima. Necu sesti sam u auto, zagadjivati svoj grad, praviti guzvu...mnooogo brze stignem biciklom, ne i bezbednije, jer vozaci primenjuju Zakon jaceg.
Uros
Ko ne moze ili ne zna da vozi bicikl ne mora. Nema potrebe da bude izskompleksiran pa da se potpisuje sa Dr. Ing.
dusan1
Beograd treba da ostane Beograd a ne da postane drugi Amsterdam , Berlin ili London ! Nikako ne treba kopirati gluposti iz EU kao što su biciklističke staze ili virtuelne kapije sa naplatom ulaska-prolaza kroz grad. Ako to hoćete - može ali pre toga metro , jeftin taksi i gradski prevoz doveden do savršenstva pa onda trotineti , bicikle i druge igračke ! Bicikl u Srbiji je bio i treba da ostane prevozno sretstvo a ne igračka.
Бранислав Станојловић
Имају ли ти учесници у саобраћају регистрацију и осигурање? Опасност су себи и свим осталима.
MP
G-dine Stanojlovicu, moja majka je uplacivala osiguranje 40 godina (dok je radila), bila osigurana kao penzionerka. Dobila je od Dr pogresnu dijagnozu (vertigo), a umrla od tumora na mozgu (posle zakasnele operacije). Cemu je sluzilo njoj osiguranje i ko je u njenom slucaju bio njena opasnost?? Doktor koji je pogresio. Zivot je vrlo nepredvidiv. Biciklisti nisu nista opasnijih od tatinih sinova za volanom (200km/h), i jos ne zagadjuju okolinu.
Сима
А пешаци ? Запрежна возила ? Бициклом је скоро невероватно убити некога , или га озиљно повредити .Са обичним колима то је веома лако . Просечни ауто је 10-15 пута тежи од бицикла , у саобраћају се просечно креће 2-3 пута брже од бицикла и носи 50-100 пута више кинетичке енергије са собом . Исто толико и већу штету може да направи . Навећа опасност су оно бахати . Тај прође на црвено , згази те на пешачком прелазу и побегне
Prikaži još odgovora
bambi
Evo ja bih predlozio jednu tacku diskusije koja se tice ljubitelja dvotockasa. Naime, da se razmtori zbog cega biciklisti jure sto na sat Knez Mihajlovim i time dovode bebe, decu i stare koji se krecu po pesackoj zoni u zivotnu opasnost. Osim toga zgodno bi bilo prodiskutovati i prelaz biciklista preko Brankovog mosta? Da li je u pitanju pesacka staza ili biciklisticka. Prelaz pesaka preko Brankovog mosta je kao u filmu Most na reci Kvaj. Dokle vise ovog izivljavanja biciklista po Beogradu.
Dorcol
Najvece izivljavanje trpe biciklisti. U pravu ste za te bicikliste u K. Mihajlovoj. 40 god sam biciklista, ali najvece izivljavanje mi trpimo. Vozim svakodnevno stazom kraj Dunava (od Dorcola) do BW, stazom setaju pesaci, idu na mene (a vide me i nece da se sklone, cak ni majke sa bebaama u kolicima). Tako uce i decu. Sto se Brankovog mosta tice, lift je napravljen za bicikliste, znaci da je dozvoljeno da se krecu stazom. Treba svi da budu korektniji i da znaju/postuju propise.
Мојне де, бате
Иако се енглески глагол "to advocate" не може да преведе на српски језик као "заговарати" а да то не будем барем смешно, у конкретном случају, као што је наведено у тексту, термин "посвећеност јавном заговарању" добро је употребљен, јер заначи управо то што треба да значи - заговарање јавности како би се избегле важне, критичне теме од којих зависи много. Укратко, бицикл у Београду (осим равничарских, нових делова града) јесте утопија! Бицикл не може да замени прави, тешки метро, барем 4 линије.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja