Subotica – Festival evropskog filma (FEF) na Paliću stigao je do polovine, i događaji su u punom zamahu jer za kratko vreme i na malo prostora prikazuje se mnogo filmova. Osim toga, tu su i prateći programi, a jedan od najznačajnijih svakako je bilo otvaranje izložbe posvećene našoj velikoj glumici Svetlani Bojković.
U foajeu Otvorenog univerziteta postavljene su fotografije iz predstava i filmova, njeni likovi u kostimu oživljavaju jednu neverovatnu i bogatu karijeru. „Svetlana Bojković – umetnost glume ili traganje za istinom” projekat je autora Zorana Atanackovića i koautorke Branislave Atanacković u okviru kojih je izloženo više od 400 fotografija, plakata, video-materijala.
„Gledajući ove fotografije razmišljam o tome koliko sam rasla i sazrevala u jedno mnogo dragocenije i lepše vreme nego što je ovo danas. O tome svedoče ove fotografije, jer sam imala sreću da budem savremenik velikih glumaca i velikih reditelja koji danas, nažalost, nisu među nama. Nemojte misliti da govorim samo o onima koji su nas napustili, jer imamo veliku sreću da je danas sa nama ovde i Mira Banjac u punoj životnoj energiji, koja je i otvorila ovu izložbi prvi put na Sterijinom pozorju. Kada god imam neku dilemu u pozorištu u kome još uvek radim, ja uvek prizovem nekoga od njih po potrebi, za savet. Ja znam šta bi oni rekli, jer su svi ugrađeni u moju ličnost i moj život”, rekla je Svetlana Bojković.
Publika je na početku festivala već imala prilike da vidi neka izuzetna ostvarenja. Tako je u okviru takmičarskog programa prikazan film „Časovi persijskog” Vadima Perelmana koji je filmofilima poznat po svom rediteljskom debiju „Kuća peska i magle” iz 2003. godine. Prema oceni Nenada Dukića, selektora glavnog takmičarskog programa reč je o jednom od boljih filmova evropske filmske produkcije u ovoj godini. Kaže, o filmu se nije mnogo govorilo, ali je važno da se pojavio ovde na početku festivala. Pažnju publike selektor je usmerio i ka filmu „DAU. Nataša” koji je i najavljivan kao izuzetno kontroverzno ostvarenje reditelja Ilje Kržanovskog i Jekaterine Ertel punog nasilja, seksualne tenzije i duboko uznemirujući film. Nenad Dukić smatra da pažnju zaslužuje i jer je reč o jednoj od novih stvari u evropskom filmu koje su viđene u poslednjih 20 godina, pošto je film sniman tokom 24 časa u realnom vremenu i bez rezova.
U okviru programa ekološkog dokumentarnog filma publika je imala prilike da vidi i sada već višestruko nagrađen kratki film Maje Novaković „A sada se spušta veče” . Priča o dve bake koje žive u brdima istočne Bosne u stvari je deo detinjstva i same autorke. „Oslanjala sam se na vizuelizaciju slika koje pamtim iz detinjstva. Te bake su bake sa kojima sam ja kao mala čuvala ovce. Brdo iz filma je blizu mog sela i poznajem tu svakodnevicu. Njihov život je zapravo lep”, rekla je Maja Novaković.
Na Festivalu evropskog filma u okviru specijalne projekcije biće održana i srpska premijera filma Danijele Štajnfeld „Zaceli me” koji se bavi posledicama seksualnog zlostavljanja, a koji je uzburkao našu javnost jer je autorka u svom ostvarenju iznela da ju je silovao, kako je navela, „moćnik filmske industrije u Srbiji”.
Svakodnevno na programu festivala je više od desetak projekcija, koje se odvijaju u glavnoj takmičarskoj selekciji, gde se prikazuju dva filma svake večeri. Publika u mrak bioskopske sale ulazi već od 12.30 kada počinje program najboljih evropskih filmova u prošloj godini, da bi se nastavilo omaž programom ovogodišnjim dobitnicima nagrade „Aleksandar Lifka” , novim mađarskim filmom, programom „Paralele i sudari” , „Mladi duh Evrope”, te programom kratkih filmova.