Šezdeset pet odsto američkih potrošača anketiranih u novom istraživanju, koje je objavio „Biznis insajder”, prednost daje tradicionalnim kupovinama u prodavnicama, dok su ostali izjavili da radije izbegavaju maloprodaju. Čak 72 odsto kupaca od dve hiljade ispitanika je reklo da je veća verovatnoća da kupuju kod prodavaca koji nude beskontaktno preuzimanje namirnica. Interesantno je da je anketu sprovela kompanija za istraživanje tržišta „Heris insajts end analitiks”, koja se bavi proizvodnjom 3D senzora i industrijske robotike. Istraživanje je pokazalo da je maloprodajno ponašanje potrošača u 2020. godini dosta promenjeno i da kupci žele manje ljudske interakcije i više automatizacije.
Naime, sedam od 10 ispitanika je izjavilo da bi više volelo da nema kontakta sa ljudima tokom svoje kupovine. Trgovci širom sveta se od početka pandemije konstantno prestrojavaju pokušavajući da prate sve promene u ponašanju kupaca, kako bi opstali i zadržali njihovo poverenje. „Biznis insajder” piše da u Velikoj Britaniji svaki treći proizvođač veruje da je pandemija ubrzala tehnološku revoluciju u maloprodaji. Ne menjaju se svi na isti način, ali trka je konstantna. Pojedini sektori se menjaju brže, na primer modna industrija se vrlo lako prilagodila i svoju prodaju u rekordnom roku preselila na društvene mreže. Čak 37 odsto ovih prodavaca ima veće promete otkada su se preselili na internet prodaju.
Gotovo trećina britanskih maloprodaja uložila je novac u novu tehnologiju kako bi poboljšala internet prodaju, a više od svakog osmog trgovca je otvorio nova radna mesta kako bi se bolje snašli sa većom potražnjom. Samo „Amazon”, kako je najavio prošle nedelje, otvara 100.000 radnih mesta u SAD i Kanadi zbog povećane prodaje tokom pandemije. „Tesko”, najveći britanski lanac supermarketa je prošlog meseca najavio da će posao dobiti 16.000 novih radnika pošto je e-prodaja značajno porasla u prethodnom periodu.
Podaci iz pomenute ankete pokazuju da potrošači sada više vole netradicionalne načine kupovine. Jedan od predstavnika američkog „Barklija” je primetio da i u maloprodaji i u veleprodaji sve više kupaca posećuju radnje da bi kupovali odmah, a ne kao ranije da bi pretraživali.
Čak je i vrednost prosečne korpe značajano porasla. Iako su prodavnice ponovo počele da se otvaraju nakon zaključavanja, mnogi kupci i dalje kupuju na mreži. Britanska kancelarija za nacionalnu statistiku saopštila je da su kupci u julu ostvarili 28,1 odsto ukupne maloprodaje preko interneta. To je oko 50 odsto više nego u februaru, ali manje nego u maju kada je prodaja na mreži dostigla 32,8 odsto ukupne maloprodaje. Pandemija je promenila navike i potrebe i zahtevnih nemačkih potrošača. Prema beloj knjizi kompanije „Euromonitor internešenel” za globalno istraživanje tržišta, predviđa se da će ukupna vrednost platnih transakcija u Nemačkoj porasti 28 odsto dok će gotovinske transakcije pasti 34 odsto do 2025. godine. Nemačka ima najveći broj stanovnika u zapadnoj Evropi i peta je najveća ekonomija na svetu po bruto domaćem proizvodu (BDP).
Zabeležena je neravnoteža u potrošnji domaćinstava u regionima. Tako je u južnim državama poput Bavarske i Hesena znatno veća nego u Saksoniji i Berlinu u istočnom delu. Očekuje se da će disparitet ostati, jer istočne državne ekonomije i dalje zaostaju za svojim zapadnim kolegama. Ono što bi ostatak sveta mogao da nauči od Nemaca jeste štedljivost koju su zadržali još od ekonomske krize 2008. godine, a to je lekcija koju su ponovili i tokom ove krize. Da bi lakše prebrodili situaciju u kojoj su se našli i dali dodatni smisao i potrošnji, novac koji su uštedeli na putovanjima prethodnih meseci usmerili su na kupovinu proizvoda koji poboljšavaju kvalitet života kod kuće.