petak, 23.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 21.09.2020. u 22:00 J. Antelj - I. Albunović

Potrošači opet daju prednost kupovini u prodavnici

Ponašanje kupaca se ubrzano menja pa se trgovci stalno prestrojavaju pokušavajući da zadrže njihovo poverenje i osiguraju im najbezbedniju nabavku
(Фо­то EPA-EFE/Etienne Laurent)

Šezdeset pet odsto američkih potrošača anketiranih u novom istraživanju, koje je objavio „Biznis insajder”, prednost daje tradicionalnim kupovinama u prodavnicama, dok su ostali izjavili da radije izbegavaju maloprodaju. Čak 72 odsto kupaca od dve hiljade ispitanika je reklo da je veća verovatnoća da kupuju kod prodavaca koji nude beskontaktno preuzimanje namirnica. Interesantno je da je anketu sprovela kompanija za istraživanje tržišta „Heris insajts end analitiks”, koja se bavi proizvodnjom 3D senzora i industrijske robotike. Istraživanje je pokazalo da je maloprodajno ponašanje potrošača u 2020. godini dosta promenjeno i da kupci žele manje ljudske interakcije i više automatizacije.

Naime, sedam od 10 ispitanika je izjavilo da bi više volelo da nema kontakta sa ljudima tokom svoje kupovine. Trgovci širom sveta se od početka pandemije konstantno prestrojavaju pokušavajući da prate sve promene u ponašanju kupaca, kako bi opstali i zadržali njihovo poverenje. „Biznis insajder” piše da u Velikoj Britaniji svaki treći proizvođač veruje da je pandemija ubrzala tehnološku revoluciju u maloprodaji. Ne menjaju se svi na isti način, ali trka je konstantna. Pojedini sektori se menjaju brže, na primer modna industrija se vrlo lako prilagodila i svoju prodaju u rekordnom roku preselila na društvene mreže. Čak 37 odsto ovih prodavaca ima veće promete otkada su se preselili na internet prodaju.

Gotovo trećina britanskih maloprodaja uložila je novac u novu tehnologiju kako bi poboljšala internet prodaju, a više od svakog osmog trgovca je otvorio nova radna mesta kako bi se bolje snašli sa većom potražnjom. Samo „Amazon”, kako je najavio prošle nedelje, otvara 100.000 radnih mesta u SAD i Kanadi zbog povećane prodaje tokom pandemije. „Tesko”, najveći britanski lanac supermarketa je prošlog meseca najavio da će posao dobiti 16.000 novih radnika pošto je e-prodaja značajno porasla u prethodnom periodu.

Podaci iz pomenute ankete pokazuju da potrošači sada više vole netradicionalne načine kupovine. Jedan od predstavnika američkog „Barklija” je primetio da i u maloprodaji i u veleprodaji sve više kupaca posećuju radnje da bi kupovali odmah, a ne kao ranije da bi pretraživali.

Čak je i vrednost prosečne korpe značajano porasla. Iako su prodavnice ponovo počele da se otvaraju nakon zaključavanja, mnogi kupci i dalje kupuju na mreži. Britanska kancelarija za nacionalnu statistiku saopštila je da su kupci u julu ostvarili 28,1 odsto ukupne maloprodaje preko interneta. To je oko 50 odsto više nego u februaru, ali manje nego u maju kada je prodaja na mreži dostigla 32,8 odsto ukupne maloprodaje. Pandemija je promenila navike i potrebe i zahtevnih nemačkih potrošača. Prema beloj knjizi kompanije „Euromonitor internešenel” za globalno istraživanje tržišta, predviđa se da će ukupna vrednost platnih transakcija u Nemačkoj porasti 28 odsto dok će gotovinske transakcije pasti 34 odsto do 2025. godine. Nemačka ima najveći broj stanovnika u zapadnoj Evropi i peta je najveća ekonomija na svetu po bruto domaćem proizvodu (BDP).

Zabeležena je neravnoteža u potrošnji domaćinstava u regionima. Tako je u južnim državama poput Bavarske i Hesena znatno veća nego u Saksoniji i Berlinu u istočnom delu. Očekuje se da će disparitet ostati, jer istočne državne ekonomije i dalje zaostaju za svojim zapadnim kolegama. Ono što bi ostatak sveta mogao da nauči od Nemaca jeste štedljivost koju su zadržali još od ekonomske krize 2008. godine, a to je lekcija koju su ponovili i tokom ove krize. Da bi lakše prebrodili situaciju u kojoj su se našli i dali dodatni smisao i potrošnji, novac koji su uštedeli na putovanjima prethodnih meseci usmerili su na kupovinu proizvoda koji poboljšavaju kvalitet života kod kuće.

Komentari6
ff8ac
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Rade
Da li postoji analiza našeg tržišta?
Milos miokovic
...... prvo i osnovno treba kupovati u Lidlu a ne ici kupovati na pijacu, mesaru, buvljak gde je skuplje 30% i vise......
Nebojsa
Preporucuhem da pogledate dokumentarce: Food inc., Earthlings, Home; procitajte :"Tehnoligija samounistenha" itd.... Pa onda probajte da nedto slucno izjavite.
Sve ima svoju cenu...
Lidl je diskont prodavnica koja ne prodaje ništa visokog kvaliteta, isto kao i Aldi. Meso se kupuje kod mesara koji prodaje meso iz svog regiona. Povrće i voće se kupuje na pijaci od proizvođača koga kupac pozna i zna njegov kvalitet. To se ne može porediti sa diskont prodavnicama koje uvoze meso iz Argentine ili Brazla, a povrće sa plantaža iz Španije.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja