Zbog probijanja rokova u obnovi ulica koje se uređuju u okviru projekta Ruzveltova – Zoo-vrt, građani kipte mesecima. Nije im sporna obnova, već to koliko se ona otegla. Više od godinu dana na ovom potezu nema tramvaja, poremećen je saobraćaj. Mesecima su nadležni pronalazili razna opravdanja za dodatne rokove i za izvođače na ovom projektu. Među opravdanjima bile su neucrtane instalacije, novogodišnje gužve i mnogo turista u gradu, kiša i zima, pa leto i vrućine. Ali, čini se, sada je i nadležnima pukao film. Jer, kada smo pre desetak dana od njih pokušali da saznamo kada će konačno biti okončana rekonstrukcija Ulice cara Dušana, jedan gradski čelnik nezvanično je rekao: „Nemam nameru da više govorim o tom projektu i da pravdam izvođača. Kad god nešto kažem, oni napadnu. Biće izvesno dodatnih kašnjenja, ali neka se ubuduće sami pravdaju.”
O istoj temi, ali zvanično, ovih dana rešio je da govori i Goran Vesić, zamenik gradonačelnika. Kako je rekao, svi radovi u Cara Dušana biće gotovi do kraja decembra. To u praksi znači da će tačka na završetak projekta obnove ulica od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška biti stavljena tačno godinu dana u odnosu na prvobitan rok za završetak radova. Jer, kada je obnova ovog poteza krenula polovinom juna 2019. u gradu su ukazali da će se raditi fazno i da je dogovor sa izvođačem da sve bude završeno krajem decembra 2019.
Da od toga neće biti ništa i da će radovi očigledno preteći u 2020. bilo je jasno i pre nego što je 2019. leto kalendarski isteklo. Zapelo se na prvim deonicama koje su se radile, ulicama Kraljice Marije i 27. marta, a opravdanje su bile neucrtane podzemne instalacije. S druge strane, građanima je trn u oku bilo stanje na terenu na kome su u jednom trenutku istovremeno bile raskopane ulice Kraljice Marije, 27. marta i Džordža Vašingtona, a danima na mnogim delovima ovih deonica nije bilo nijednog majstora.
Šta je glavni razlog za probijanje roka na ovom projektu, građani i nadležni i dalje se ne slažu. Ali, konačno su se saglasili da izvođači (konzorcijum „Energoprojekt i „Kolas”) posao ne rade kako treba.
– Sastanci sa izvođačima su sada svakodnevni pošto delimično jesu krivi, a delimično nisu. Zbog toga što jesu krivi neće više ništa raditi u našem gradu. Za to što nisu krivi problem je što u toj ulici ništa nije rađeno 70 godina i nisu mogli da predvide šta će naći ispod zemlje. A, u tom poslednjem delu Cara Dušana nije bila predviđena zamena kanalizacije. Smatralo se da te cevi mogu da izdrže, ali kada su raskopali ulicu, shvatili su da su istrulile – naveo je Vesić za RTS.
Ovo znači da u vodu padaju proletošnje najave da će obnova Cara Dušana, zbog plićeg iskopa, biti jednostavnija od ostalih ulica na ovoj trasi. A, u toku jula nadležni su isticali da će, ako sve bude u redu, manje-više sve biti gotovo u oktobru i da će od 1. oktobra konačno na šine biti vraćeni i tramvaji 2, 5 i 10.
Zato je najnoviji datum znatno realniji jer trenutne slike sa ovog gradilišta kažu – radi se, ali broj majstora i dalje nije za pohvalu, a na sve to ostalo je još mnogo posla.
Na delu deonice ima novog trotoara i prvog sloja novog asfalta, ali veliki deo poteza koji se obnavlja i dalje je u fazi zemljanih i grubih radova.
Saobraćaj kroz Cara Dušana tek od novembra
Kako je istakao Goran Vesić, u toku novembra biće pušten saobraćaj kroz Ulicu cara Dušana. Tada bi konačno trebalo da budu završeni i radovi, koji su se takođe prilično otegli, na platou kod Palmotićeve ulice i Džordža Vašingtona. Crne liste i otezanje radova
Crnim listama grad već duže preti. Pretilo se i pre nekoliko godina „Ratku Mitroviću”, a kao i danas, i tad se grad žalio da ne može mnogo da bira jer mora da se na tenderu odluči za firmu koja da najjeftiniju ponudu.
„Energoprojekt” koji je jedan od nosilaca radova na potezu Ruzveltova–Zoo-vrt, sa drugim članovima konzorcijuma trenutno privodi kraju i projekat obnove Karađorđeve i Savskog keja, a rekonstruiše i deo Bulevara patrijarha Pavla. Ono što upada u oči građana otkako su krenule i obnove četiri ulice ka tvrđavi, a pre toga i obnova Karađorđeve i keja, jeste što je majstora na gradilištu često bilo malo, a bilo je dana kada majstora nije ni bilo. A jedan od glavnih uslova tendera je dovoljan kadrovski kapacitet. Zato je opravdano pitanje žitelja prestonice čemu onda u tenderima postoji stavka o minimalnom broju neophodnih radnika, kao i stavka o ciljnim datumima, ako sve to u praksi ne važi.