sreda, 25.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 05.10.2020. u 10:04 Milan Janković

Epidemija produžila ugovor sa „Bus plusom” do 31. decembra

(Фото Р. Крстинић)

Ugovor za uspostavljanje i obezbeđenje funkcionisanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu produžen je zbog epidemiološke situacije do 31. decembra,  odnosno do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom, saopšteno je iz Sekretarijata za javni prevoz.

Kako se navodi u saopštenju, korisnici javnog linijskog prevoza nastavljaju da koriste prevoznu uslugu pod istim uslovima kao i do sada, što znači da mogu da koriste dosadašnje personalizovane i nepersonalizovane kartice koje mogu, kao i dosad, dopuniti na maloprodajnim objektima i validirati u vozilima.

Time je praktično razrešena dilema koja je već danima predmet raznih polemika budući da je ugovor sa kompanijom „Bus plus” istekao još 20. septembra, pa su se građani opravdano pitali kome, zapravo, plaćaju prevoz. Ipak, šturo saopštenje Sekretarijata za javni prevoz nije dalo odgovore na mnoga pitanja koja se odavno već postavljaju kada je reč o naplati prevoza.

Podsećanja radi, bus plus sistem je stupio na snagu 1. februara 2012. godine. Zaključen je sa konzorcijumom na čijem čelu je privatna firma „Apeks”, mada je čitava priča ozvaničena dve godine ranije. U međuvremenu je potpisano čak šest aneksa, od kojih poslednji u septembru 2015. godine. Prema nekim informacijama privatni partner je uložio opremu i softver u vrednosti od oko 12 miliona evra bez PDV-a. Zauzvrat je dobio pravo da mesečno naplađuje 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

Prisetimo se, grad je mogao da raskine ugovor, ali i da plati „penale” u iznosu od 5,6 miliona evra. Time bi čitav sistem bio otkupljen, ali do toga nije došlo. Isto je moglo da se učini i 2017.  i  2018. godine i to za osetno manje para. Prošle godine je za otkup trebalo dati „samo” milion evra. Zašto do toga nije došlo, nema pouzdanih informacija. Preovlađuje teorija da nije postojala alternativna varijanta koja bi u potpunosti zamenila bus plus.

Takođe, ne može se sa sigurnošću reći ni šta će se dešavati od početka naredne godine. Ipak, među građanima vlada mišljenje da je ovo izuzetna prilika da se čitav sistem naplate i kontrole karata vrati onome kome je oduvek pre ovoga i pripadao ‒ Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd”. Tada bi možda mogli da se steknu uslovi i da se smanje cene karata koje su sada, imajući u vidu standard stanovništva, neprihvatljivo visoke. Sa nižim cenama, najverovatnije bi se i povećao procenat onih koji plaćaju prevoz.

Komentari3
57593
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

sloba car
Slažem se sa građaninom. Da dodam da cena za celu godinu za penzionere, ispod 500 dinara je takođe minimalna, što se ne poveća ali ne mnogo, recimo za 100 dinara? Na stotine hiljada penzionera to ne bi osetili a bio bi dobar doprinos. Sve to deluje nedomaćinski.
Gradjanin
Sa ovom visokom cenom prevoza od 92 din.naplati se samo oko 20% od ukupno prevezenih putnika.Kada bi se cena voznje spustila na 50 din.i uz pojacanu kontrolu,siguran sam da bi se drasticno povecao procenat onih koji placaju,a sigurno preko 50% pa uz rigoroznu kontrolu mozda do 70%.Dovoljno je izracunati zaradu u jednom i drugom slucaju.Imamo primer Zagreba,gde su prepolovili cenu prevoza i vise nego duplirali naplatu,pa su u zbiru veca zarada od naplate od gubitka zbog smanjenja cene karte.
Sale
Da je cena pojedinacne karte i 10 dinara, ljudi i dalje ne bi placali prevoz, vec bi izmisljali druga opravdanja. Ne moze da me neko ubedi u pricu da nema 1.500 -2.900 dinara za mesecnu kartu, a da ima 500-1000 evra za mobilni telefon.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja