petak, 23.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 05.10.2020. u 12:00 Dejan Aleksić

Ograničenja u oglašavanju na vozilima javnog prevoza

(Фотографије Д. Јевремовић)

Oglašivači koji žele da se njihove reklamne poruke od jutra do večeri svakodnevno vozikaju prestoničkim ulicama i ubuduće će za to moći da plate gradskim prevoznicima, ali će njihov reklamni materijal biti nešto drugačije plasiran. Oglasi i reklame na autobusima, tramvajima i trolejbusima više neće moći da prekriju celo vozilo jer, kako predviđaju izmene Odluke o javnom linijskom prevozu putnika, znaće se tačno mesta gde oglasne poruke mogu da se postave, a gde ne.

– Vozila mogu biti u celosti oslikana reklamnim porukama, osim na prednjem vetrobranskom staklu, čeonom delu karoserije, zadnjem delu karoserije, kao i na staklenim površinama u ravni vozača. Reklame i drugi natpisi ne smeju prekrivati propisane oznake i obaveštenja o javnom linijskom prevozu (grb grada, oznaka prevoznika, identifikacioni broj vozila, oznaka broja linije...) – navodi se u izmenama i dopunama Odluke o javnom prevozu.

U ovom aktu ukazuje se i da je „dozvoljeno postavljanje reklama i drugih natpisa sa spoljašnje strane staklenih površina vozila iza ravni vozača, upotrebom transparentne – perforirane – prozirne prozorske reklamne folije, tako da ona ne zaklanja vidik vozaču i putnicima u unutrašnjosti vozila”.

Ovo bi u praksi trebalo da znači da će konačno u prošlost otići ogromne reklame preko prozora vozila na koje se putnici godinama s pravom žale zbog toga što se kroz njih, kada se postave, ništa ne vidi napolju.

I u dosadašnjoj odluci, zanimljivo, postojali su stavovi koji su uređivali ovu oblast, ali po svemu sudeći ni prevoznici ni oglašivači ih nisu u potpunosti poštovali.

Ostaje nada da će posle ovog dodatnog preciziranja takva praksa konačno da se promeni. Pogotovu ako nadležni krenu da novčano kažnjavaju prevoznike koji ovo ne poštuju. Jer, ko se ijednom vozio u autobusu ili tramvaju čija su stakla prekrivena neprovidnim reklamnim porukama odlično zna koliko je čudno kada se prolazi gradskim ulicama, a iz vozila putnici ne mogu da vide kuda prolaze.

Komеntari4
a9d11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

bager
Pogledajte kako je to uradjeno u zapadnim zemljama koje imaju kulturu,a ne da opet pravite cigansko vasariste i cirkus od gradskog prevoza,,jer i onako previse reklame "ubija " reklamu
Никола
У свим уређеним државама се јавно оглашавање обавља на уставном писму, али не и у Србији. Овде се народ стиди свог језика и писма. Београд изгледа као Загреб.
a putnici
A putnici mogu da se voze kao u dusegupki, da ne vide nista napolju. Sram vas bilo. I kome uopste koriste te reklame koje niko ne gleda? Samo ih mrzimo.
Sa mo da reknem
Da li mislite da bi neko placao za reklame da nema efekta?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja