nedelja, 25.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 06.10.2020. u 12:32

Ako EU ne prihvati, prugu Beograd–Niš gradimo sa Kinezima

(Фото Пиксабеј)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je Srbija od EU tražila 50 odsto granta za izgradnju brze pruge Beograd - Niš i istakao da ćemo, ako oni ne prihvate, tu prugu graditi sa kineskim CRBC.

Nakon potpisivanja Ugovora za izgradnju Fruškogorskog koridora sa kineskim partnerom, Vučić je rekao da je ta komanija dala dobru ponudu za izgradnju brze pruge od Beograda do Niša, prenosi Tanjug.

Istakao je da je vrednost te investicije dve milijarde evra, a da bi brza pruga išla brzinom 200 kilometara na sat.

Predsednik je istakao da bi se od Beograda do Niša stizalo za sat i 15 minuta.

Komentari44
bbcdc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Millax
Sedim za vreme rucka (pre Korone) sa kolegom iz Kine. Pricamo o raznim stvarima, u jednom trenutku pita on "Kako je sada u Srbiji"? Kazem zemlja se razvija, Kina nam gradi brzu prugu. Da li neko to kontrolise upita on vrlo ozbiljno; ne znam rekoh. Nista od tih tehnologija brzih vozova nije razvijeno u Kini. U drigim oblastima high-tech je slicno, uglavnom sve se "pozajmljuje". Svi proizvodjaci automobila na svetu znaju kako napraviti automobil ali nemacki su najbolji; preciznost izrade je kljuc
katarina
iz privatnih razloga sam se potrudila da na sajtu ministarstva saobracaja pogledam plan za ovu prugu. brzina kojom se barata da ce biti u upotrebi na ovoj deonici je 150km/h. sve drugo je politicki marketing.
milivoj
Kad ce doci na red povezivanje gradova zeleznicom na severu Srbije: Vrsac - Sombor-KIKINDA - NOVI Sad --Backa Palanka i druge veze Sad , jer kako se vidi grade se veze zeleznicom samo juznood severnog dela ,a severa n e m a vezanog za jug Srbije Z A S T O ......Ministarstvo saobracaja i Vi gospodine Vucicu .
Ljubitelj voza
Samo zemlje velike površine sa ogromnim ravnicama mogu graditi izuzetno brze vozove. Danas je standardna brzina voza 200-220 km/h. U Francuskoji TGV i Nemačkoj ICE i Japanu Shinkansen, saobraćaju 320 km/h, Španiji Simens 350 km/h, a najbrži voz Evrope je u Italiji Alstom 360 km/h. Kina je ispred Evrope, tamo saobraćaju vozovi CRH brzinom od 380 km/h, a voz magnetske levitacije Transrapid Shanghai 430 km/h. Do sada je najbrži voz, na test vožnji 2007 god u F. postigao brzinu od 574,8 km/h.
Beogradjanin - Schwabenländle
Користим немачки ICE воз најмање 4-5 пута у недељи на разним релацијама, најбржа је Келн-Франкфурт на Мајни, и до 330 км/h. Иначе Немци су одлучили да нешто смање највећу брзину, јер се добијено време губи на кочењу воза приликом брзине већој од 300 км/х. Иначе кинески трансрапид је немачки изум продат Кини, и пруга је дугачка само око 32 км, иде само до Пудонга. Ове године је требало да започне изградња релације од 1000 км, само изгледа да одустају. FR и JPN су водећи.
Stari realista
Neverovatno koliko komentatora smatra sebe kompetentnim u vezi ove teme. Uglavnom se kod vecine svodi sve na emotivna prepucavanja, ISTOK-ZAPAD, bez stvarnog poznavanja relevantnih cinjenica.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja