utorak, 01.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 06.10.2020. u 21:49 Ana Vuković

Gradnja metroa od decembra 2021. godine

Prva linija metroa vredeće 1,8 milijardi evra, dok će druga koštati 2,2 milijarde
(Фото Н. Марјановић)

Tri godine od kako su odštampane prve „karte” za metro i čak pola veka od obećanja da će i Beograd poput mnogih svetskih metropola dobiti podzemnu železnicu, od decembra sledeće godine konačno će početi gradnja nezavisnog šinskog sistema u našem gradu. Tada bi, kako kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić, trebalo da počne gradnja depoa na Makiškom polju, a u međuvremenu, odnosno ove jeseni, biće usvojen plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu. Taj dokument definisaće budući razvoj metroa, ali i tramvaja i „Bg voza”. Na projektovanju prve dve linije metroa trenutno radi francuska kompanija „Ežis”, a kako kaže Vesić, rade se i idejna rešenja za treću liniju metroa.

Za dugoočekivani poduhvat rešavanja saobraćajnog haosa u prestonici obezbeđen je i novac, a prema Vesićevim rečima, prva linija metroa vredeće 1,8 milijardi evra, dok će druga koštati 2,2 milijarde.
Opremu metroa, odnosno elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, po dogovoru će raditi francuska kompanija „Alstom”, dok će kineska firma „Pauer čajna” biti zadužena za građevinske radove.
– Oko 70 odsto vrednosti posla pripadaće Kinezima, a ostalo rade Francuzi. Vlada Francuske obezbedila je finansiranje onog dela koji radi njihova kompanija. Nikada nisam video da je neko dao povoljnije uslove kao što su to uradili Francuzi da bi „Alstom” radio taj posao. Za drugi deo posla novac će sa svojom kompanijom obezbediti vlada Kine – rekao je Vesić gostujući na TV Hepi.

Sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut je i dogovor i da se za svaku od 43 stanice metroa na prve dve linije raspiše arhitektonski konkurs da bi njihov izgled osmislile domaće arhitekte.

Vesić je dodao i će se raditi i nove linije „Bg voza” te da je predviđeno širenje linije prema Surčinu i Obrenovcu.
– To znači da ćemo povezati deo od Železničke stanice Zemun prema nacionalnom stadionu, Aerodromu „Nikola Tesla” i centru Surčina, a zatim prema Obrenovcu. Spojićemo Surčin i Obrenovac, a već smo prošle godine povezali Barajevo i Lazarevac, kao i Mladenovac. „Bg voz” će ići i prema Pančevu, a razgovaramo o tome da se ta linija ponovo produži. Tako ćemo imati „Bg voz” koji će biti kompatibilan sa metroom, a radimo i na širenju tramvajske mreže. To će biti plan razvoja Beograda. Konačno će Beograd u narednih pet godina dobiti svoje šinske sisteme i postaćemo prava metropola – rekao je Vesić.

Svi putevi vode u Mirijevo

Prva linija metroa, najavio je Goran Vesić, počinjaće od Makiša i ići će preko Železnika, Banovog brda, spuštaće se kod Šećerane, kretati uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolaziće na Savski trg, gde se ukršta sa drugom linijom, a zatim ide ka Trgu republike, Luci Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu. Druga linija počinjaće od Železničke stanice Zemun i takođe će se završavati u Mirijevu.

Komentari19
1ec0d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

арх. Митар Митровић
@VJ...заправо су у питању нове линије, по старим се управо ишло како сте Ви навели тј. сматрате да је логично, а и јесте логично. Мада је наводно предвиђено да трећа линија покрије Клинички центар, Славију и Трг, а вероватно и Прокоп. У сваком случају ове прве две линије имају за циљ повећање вредности земљишта нових насеља у Макишу, Београду на води и још не започетој трансформацији Аде Хује, Луке Београд, Вилиних вода итд.
Beogradjanin - Schwabenländle
Децембар 2021 године је сувише захтеван термин. Треба се сетити на колико потешкоћа су се градитељи борили у Атини, Паризу, Лондону, Риму, у тим старим древним гадовима са открићима на која су наилазили после почетка изградње. А археолошки је Београд великам непознаница, сем наравно ако то што успут нађу једноставно уклоне багером. Само за валидан план им треба више од године дана, и сигурно још толико са проучавањем археологије.
VJ
Najveći biser je što ni jedna linija ne prolazi ni blizu nove autobuske i železničke stanice! Ma,bravo!Genijalno! Cilj metroa je da se ukršta sa najvećim čvorištima javnog površinskog i avio prevoza i tako rasterećuje saobraćaj. A, obe linije se ukrštaju na mestu nekadašnje železničke i autobuske stanice. Očito su trase stare, a niko nije uključio mozak. Metro nema stanice ni kod Kliničkog centra, ni kod VMA. Svi koji su ovo, ovako , isplanirali su pokazali suvu genijalnost.
Bane
Pa mora da se uveća Karićeva investicija u Makišu...
Mane
Decembar 2021. zvuci bolje nego u neko doba 2022. ili kasnije. To je kao kad nalepe cenu 49.99.
jug
Idu beogradski izbori.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja