nedelja, 25.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 10.10.2020. u 21:48 Marijana Avakumović

Radnicima na aerodromu otpremnine do milion dinara

(Фото Д. Жарковић)

Stalno zaposlenim radnicima na Aerodromu „Nikola Tesla” ponuđene se otpremnine između osamsto hiljada i milion dinara za dobrovoljni odlazak iz firme, a nekim kategorijama i više. Koliko radnika treba da uzme radnu knjižicu još se ne zna, ali po svemu sudeći za socijalni program će se prijaviti više nego što je planirao francuski „Vansi”, kojem je beogradska vazdušna luka poverena na koncesiono upravljanje.

Tim povodom juče su se sastali predstavnici „Vansija” i sindikata, koji su za sledeći petak najavili štrajk upozorenja. Vesna Vilotić, predsednica sindikata „Zajedno” Aerodroma „Nikola Tesla”, kaže za „Politiku” da su prihvatili poslodavčeve uslove i kategorizaciju, prema kojoj bi više od 88 odsto radnika dobilo navedeni novčani iznos, a za određene kategorije otpremnina bi bila veća od milion dinara. Ali zauzvrat traže da se svim zaposlenima koji se budu prijavili za program dobrovoljnog odlaska, to i dozvoli. Na njihova radna mesta, prema proceni sindikata, trebalo bi da budu primljeni oni koji rade na određeno vreme i kojima ugovori uskoro ističu, a nije planirano da im budu produženi. Međutim, poslodavac to odbija.

Vilotićeva kaže da su im stavovi povodom tog pitanja različiti. Zato je dogovoreno da se sastanu još jednom naredne sedmice, a i ministar rada Zoran Đorđević je najavio da će ih takođe posetiti narednih dana i pokušati da dođu do rešenja.

– Poslodavac kaže da je ovaj program napravljen da bi bio stimulisan određeni broj ljudi da odu, ali da ne mogu ugroziti poslovanje. Ovo po njima nije program čija je suština zamena takve vrste i to ne mogu odobriti. Obećali su da će tamo gde je neophodno zadržati određen broj ljudi, kojima ističe ugovor. To jeste mali pomak jer je prvobitno bilo planirano da svima kojima ističe ugovor, a takvih je trenutno 300 na aerodromu, ne bude dalje produžen radni odnos – kaže Vilotićeva.

Prema njenim rečima na beogradskom aerodromu je trenutno za stalno zaposleno 1.326 ljudi i 400 onih koji rade po ugovoru. Naša sagovornica ističe  da je suština u tome što još nemaju sistematizaciju i ne mogu od poslodavca da dobiju informaciju koliko on smatra da ima viška zaposlenih i na kojim pozicijama.

– Evidentno je da nemamo iste stavove povodom tog pitanja, jer mi vidimo da nam u pojedinim sektorima već sada nedostaju radnici. Nezgodno je proceniti koliko ljudi će da se prijavi za socijalni program, ali po zainteresovanosti bi se reklo da će ih biti mnogo više nego što bi trebalo. Da bi uštedeli oni moraju da urade reorganizaciju, ali nećemo dozvoliti da to urade tako što će jednom zaposlenom dodati veći broj obaveza – dodaje  Vilotićeva.

Za „Politiku” je početkom nedelje u kompaniji „Belgrejd erport” rečeno da su usvojili  model restrukturiranja kako bi dodatno smanjili troškove usled drastičnog uticaja koji je virus kovid 19 imao na vazdušni saobraćaj u poslednjih šest meseci. Restrukturiranje podrazumeva program dobrovoljnog odlaska za zaposlene na neodređeno vreme koji za to budu zainteresovani. Tada su imali stav da ugovori na određeno vreme koji ističu neće moći da budu obnovljeni. Kako su objasnili, na reorganizaciju su  bili prinuđeni jer je broj putnika u prvoj polovini ove godine smanjen za 61,4 odsto, a u drugom kvartalu za čak 94,6 odsto u odnosu na isti period 2019, što je sve rezultiralo značajnim smanjenjem prihoda kompanije. 

Komentari8
ea420
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

geras
a neki, samo neki su se zapitali zašto vlast krije "za srbiju super povoljan" , verovatno najbolji u novijoj istoriji, ugovor o koncesiji. ko zna šta se sve krije u tom tako čuvanom dokumentu .
Dimitrije
Nece ni da prime za stalno radnike koji godinama rade na ugovor. Slicna je situacija i u NIS-u, Radnik poveze dve godine iz nekoliko ugovora i po zakonu ih onda trebaju primiti za stalno. Sta se onda desava, NIS promeni agenciju preko koje idu ugovorci i to se vodi kao novi poslodavac i ne prime ih, Istrazite malo to i nadam se da imate hrabrosti da objavite dato istrazivanje.
kristina
i tu spada jos jedno javno-privatna firma. ;)
Napoleon
Nije to nista. Eps isplacuje i po 3miliona dinara !!!! Proverite, znam coveka koji toliko dobija za raniji odlazak od 6 meseci, u penziju.
Radoslav Jovanović
Kapitalizam.
VesaD
ili deset hiljada cm kvadratnih stana beograda na vodi..

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja