utorak, 20.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 13.10.2020. u 22:00 Jelica Antelj

Na putovanje samo uz polisu osiguranja

Postoje nagoveštaji da će i većina osiguravača ponuditi polise agencijama i očekujem da će ovaj problem biti rešen, kaže Rasim Ljajić, ministar turizma
(Фото Д. Јевремовић)

Putnici koji u narednom periodu budu uplaćivali aranžmane obavezno moraju da provere da li turistička agencija ima polisu osiguranja. Dokaz da je putovanje osigurano jeste garancija putovanja koju bi svaki putnik trebalo da dobije čim uplati putovanje. Sva putovanja koja su uplaćena do 1. oktobra osigurana su prethodnim polisama i, bez obzira na to da li je putovanje odloženo, građani mogu da budu sigurni da njihov aranžman i novac neće propasti.

Situacija u kojoj se trenutno nalaze agencije za nijansu je bolja od one u kojoj su se našle pre dve nedelje, kada je zbog isteklih polisa osiguranja dovedeno u pitanje njihovo dalje poslovanje.

Ministarstvo trgovine je u petak održalo sastanak sa tri osiguravajuće kuće, „Triglav”, „Globos” i „Dunav osiguranje”, koje su izrazile spremnost da nastave saradnju s agencijama. Kako je za „Politiku” juče izjavio Ljajić, postoje nagoveštaji da će i drugi osiguravači ponuditi polise agencijama i očekuje da će ovaj problem biti rešen.

– Najvažnije je da je ovaj proces deblokiran i da će osiguravajuće kuće nastaviti saradnju. One će uputiti dopise agencijama i zatražiti dokaze o solventnosti i poslovanju kako bi u budućnosti rizike smanjile na najmanju moguću meru. Na neki način se i time sređuje tržište, što je dobro – kaže Ljajić i dodaje da će osiguravači polise izdavati samo onim agencijama koje imaju uredno poslovanje.

Sa druge strane, pregovori se vode i u „Juti”, koja okuplja većinu domaćih agencija.

Za njih je, kažu, najprihvatljivije rešenje da im osiguravači sa kojima su dosad sarađivali na tri meseca produže postojeće polise i da se u tom periodu sistem naplate sprovodi prema prometu.

– To jeste kupovina vremena, ali s obzirom na celokupnu situaciju, taj period bismo iskoristili da utanačimo sve detalje buduće saradnje s osiguravajućim kućama. Naša ideja je da se u budućnosti plaća određeni paušal i naplata prema prometu, što bi i manjim agencijama pružilo priliku da nastave da rade i plaćaju svoje obaveze. Osiguravajuće kuće žele da izdaju polise na godinu dana, što smatramo da u ovom trenutku ne bi bilo dobro s obzirom na neizvesnost posla – kaže Aleksandar Seničić, direktor „Jute”.

On dodaje da će agencije tražiti da se ubuduće polise izdaju na tri godine, kao i licence koje izdaje država, kako bi ceo proces bio pojednostavljen.

Država je, dodaje on, pokrenula i pitanje izdavanja bankarskih garancija i dodele titulara u tim garancijama, ali oni smatraju da su to uslovi koji nisu povoljni za sve agencije i svakako će tražiti promenu pravilnika o garancijama.

Stručnjaci iz oblasti turizma tvrde da je pitanje garancija putovanja pokrenulo još jedno važno pitanje, a to je da li nam zaista potrebno više od 400 turističkih agencija na tržištu. Prema poslednjim podacima, u našoj zemlji postoji čak 480 organizatora putovanja. Po svemu sudeći, i osiguravači i banke postavljaju uslove koje će moći da ispune samo velike agencije, čije se poslovanje ne dovodi u pitanje. Linearnog osiguravanja i izdavanja polisa svima, kako se čini, više neće biti.

Komеntari3
5215d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Putnik namernik
Ako sam dobro shvatio, isto osiguranje je putnik plaćao za Maldive ili All inclusive hotele kao i onaj što je uplatio 1500 Din. za Moraholom? Agencije su plaćale po broju putnika a ne po vrednosti aranžmana? Ko je nametnuo takve polise? 10 Yuga i 10 Mercedesa istu polisu? Ima li još negde primer takvog osiguranja?
Ivan Zdravic
Kako da putnici provere da li agencija ima polisu osiguranja kada, a odgovorno tvrdim da je tako jer sam u materiji, ni jedna agencija nema polisu? Razlog zašto agencije nemaju polisu je nedelovanje države i nekompetentnost onih koji odlučuju. Zakoni su napravljeni tako da ni u jednoj državi na svetu ne postoje rešenja poput naših. Da li je moguće da smo mi od svih najgenijalniji i da smo došli do zakona koje niko u svetu nema i koji se u praksi ne mogu ispoštovati!?
Jovanovic Saska
Svaka čast na iskrenom i nadasve pravom komentaru. Nadam se da će se i putnici oglasiti zato što se borimo kako za svoj tako i za njihov interes.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja