utorak, 02.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 15.10.2020. u 20:00
ISHRANA

Dijetalna jesen

Svakog dana jedite u isto vreme, imajte tri obroka i dve užine i potrudite se da to bude u intervalima od tri do četiri sata
(Фото Пиксабеј)

Dugi topli letnji dani ustupili su mesto ovim tmurnim jesenjim, u kojima mnogima od nas nije ni do čega, pa ni do dijete. Možda je, ipak, vreme da vaše samopouzdanje kao prva linija entuzijazma ponovo dobije krila. Jesen je, kao i proleće, sjajno vreme da započnemo novi dijetalni plan kako bismo, uoči sezone slava i proslava uveli pravilnu i uravnoteženu ishranu uz dodatak fizičke vežbe u bilo kojem obliku.

Namirnice na kojima treba insistirati u ovom periodu su one koje možemo da kupimo u svežem stanju. One upravo sada imaju najjače ukuse i to treba i iskoristiti. Dakle, potražite sledeće:

Voće: jabuke, mandarine, limun, kivi, banane, grožđe, a vrlo uskoro dunju i nar – daće vašem organizmu dovoljno vitamina i minerala da sprečite eventualna iskušenja u vidu prehlada i gripa;

Povrće: paprike, plavi patlidžan, rukolu, čeri paradajz, spanać, šargarepu, bundevu, crveni luk, beli luk, peršun – činiće vaš jelovnik raznovrsnim i zdravim;

Meso: piletina, ćuretina, teletina, junetina, konjsko meso – daće vam kvalitetne belančevine neophodne za očuvanje zdravlja i vitalnosti organizma;

Riba: sva sveža riba – pastrmka, losos – odličan su izbor kvalitetnih proteina za sve koji žele da smanje masnoće u krvi;

Orašasti plodovi: sada je najkvalitetnije doba za orah, ali i za bademe i lešnike. Seme suncokreta i bundeve, uz susam slobodno koristite ili kao zdravu alternativu čipsu ili u pitama i hlebu.;

Žitarice: integralne bolje nego prerađene, u obliku muslija, kaša ili hleba. Ispecite svoj hleb bez aditiva ili možda beskvasni. Napravite sopstveni preliv za musli od jogurta/mleka i raznog voća i/ili povrća (bundeva, celer…).

Napici: uz uvek prisutnu vodu, pijte čaj, domaći voćni šejk, smuti, kvas, jogurt, domaći voćni jogurt, kefir i 100% voćne sokove. Naravno, voda treba da dominira.

Još nije vreme za zimnicu, nju jedite zimi, kada nema svežih plodova osim pasulja, luka, krompira i šargarepe. Bitno je da hranu pripremate na zdraviji način (dinstano i kuvano bolje nego prženo) i u količini koja neće opteretiti vaš želudac (bolje je imati veći broj obroka koji su manji nego obrnuto).

Hladno vreme je idealno da pronađete novi recept za supu ili čorbu, pa slobodno navalite, one su uglavnom niskokalorične, a aromatične. Izuzetak su krem čorbe, što i nije za preporuku.

Svaki dan jedite u isto vreme, imajte tri obroka i dve užine i potrudite se da to bude u intervalima od 3 do 4 sata.

Ako vas je glad zatekla na poslu ili u školi, mala količina neslanih sirovih orašastih plodova i jedna voćka (mandarina) koje ste spakovali osvežiće vas, osnažiti i odagnati osećaj gladi. Ako ste ljubitelj čokolade, ponesite jednu malu crnu čokoladu (35-40 g) sa velikim sadržajem kakaoa, u suprotnom ne nosite je.

Izvadite patike iz cipelara, obične za trčanje. Kada hodate u komotnoj sportskoj obući sagorećete više kalorija, jer ćete napraviti više koraka nego u onoj formalnoj. Ako imate psa ili idete u kupovinu, obujte patike i izduvajte se. Ako je napolju hladno, krenite u šetnju kroz tržne centre.

Imate dovoljno informacija da kreirate sopstveni plan ishrane i fizičke aktivnosti. Ukoliko ste se pitali da li da se pre jesenjeg plana ishrane testirate na intoleranciju na namirnice – nemojte. To je teoretska oblast koja nema naučnu potvrdu.

Kada kupujete namirnice izaberite one najbolje, jer je mala razlika u ceni. Ne kupujte voćni jogurt –pravite ga od svežih namirnica u kojima nema šećera. Koristite blender i sokovnik umesto kupovnih sokića i kaše. Biljna vlakna su dar prirode koji često zanemarujemo.

Nikada ne preskačite doručak, jer on pokreće vaš „motor” koji će činiti da vam i dan krene kako treba.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari0
2fa38
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja