sreda, 03.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 14.10.2020. u 23:44

Raste prodaja električnih automobila u Evropi

(Фото Пиксабеј)

BRISEL - Električna vozila činila su osam odsto prodaje automobila u Evropi u prvoj polovini godine, što je na talasu podsticaja za kupovinu otvorilo put utrostručenju njihovog tržišnog prodajnog udela ove godine, pokazuje analiza nevladine organizacije Transport & Environment (T&E).

Iako je pandemija novog koronavirusa srezala prodaju automobila, porasla je prodaja elektromobila, koje je T&E definisao kao one koje pokreću baterije i hibridni modeli.

Tako su električni automobili više nego utrostručili svoj tržišni udeo u Evropskom ekonomskom prostoru (EEA), u poređenju sa prvom polovinom prošle godine, pokazuju podaci T&E-a, prenosi Tanjug.

Očekuje se da će se direktna prodaja takvih vozila ove godine približno udvostručiti, na milion jedinica, navodi se u analizi, prenosi „Indeks”.

Povećanje prodaje T&E pripisuje strožim standardima za emisije izduvnih gasova u Evropskoj uniji, koji su stupili na snagu ove godine, te podsticajima za kupovinu u Nemačkoj i Francuskoj.

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) smatra da je prodaja električnih vozila podstaknuta nacionalnim programima podrške za podsticanje ekonomskog oporavka od pandemije kovida 19, ali da taj trend ne mora nužno biti dugoročan.

„Teško je prognozirati buduće dugoročne pomake u ponašanju potrošača na osnovu takvog veštačkog rasta podstaknutog subvencijama”, smatraju ACEA-ini analitičari.

T&E je apelovao na EU da ubuduće postavi strože ciljeve u smanjenju emisija, što bi obezbedilo istiskivanje s tržišta modela koji znatno zagađuju okolinu i njihovu zamenu električnim automobilima. Tu se najpre misli na SUV-ove, koji su, iako „proždiru gorivo”, takođe povećali svoj tržišni udeo u prodaji, na 39 odsto u prvoj polovini 2020. godine.

U međuvremenu, Evropska komisija je zacrtala planove za dalje pooštravanje ograničenja emisije ugljen-dioksida iz automobila, kao deo svog predloga za postrožavanje klimatskih ciljeva EU do 2030. godine.

ACEA je, pak, saopštila kako su kreatori tih politika trebali ojačati infrastrukturu za punjenje električnih vozila i programe podrške, kako bi vozila sa nula-emisijama postala pristupačnija.

Pored toga što ne zagađuju životnu sredinu, e-automobili su i znatno isplativiji od klasičnih benzinaca ili dizelaša, manje troše, a i jevtiniji su za servisiranje od klasičnih automobila.

Komеntari1
7a1b9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan Matić
Još samo da se umesto baterija koriste motori sa gorivnim ćelijama, na vodonik, auto bi se vozio skoro za đabe i apsolutno bez zagađenja. Ali ne daju naftaši!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja