nedelja, 25.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 14.10.2020. u 23:44

Raste prodaja električnih automobila u Evropi

(Фото Пиксабеј)

BRISEL - Električna vozila činila su osam odsto prodaje automobila u Evropi u prvoj polovini godine, što je na talasu podsticaja za kupovinu otvorilo put utrostručenju njihovog tržišnog prodajnog udela ove godine, pokazuje analiza nevladine organizacije Transport & Environment (T&E).

Iako je pandemija novog koronavirusa srezala prodaju automobila, porasla je prodaja elektromobila, koje je T&E definisao kao one koje pokreću baterije i hibridni modeli.

Tako su električni automobili više nego utrostručili svoj tržišni udeo u Evropskom ekonomskom prostoru (EEA), u poređenju sa prvom polovinom prošle godine, pokazuju podaci T&E-a, prenosi Tanjug.

Očekuje se da će se direktna prodaja takvih vozila ove godine približno udvostručiti, na milion jedinica, navodi se u analizi, prenosi „Indeks”.

Povećanje prodaje T&E pripisuje strožim standardima za emisije izduvnih gasova u Evropskoj uniji, koji su stupili na snagu ove godine, te podsticajima za kupovinu u Nemačkoj i Francuskoj.

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) smatra da je prodaja električnih vozila podstaknuta nacionalnim programima podrške za podsticanje ekonomskog oporavka od pandemije kovida 19, ali da taj trend ne mora nužno biti dugoročan.

„Teško je prognozirati buduće dugoročne pomake u ponašanju potrošača na osnovu takvog veštačkog rasta podstaknutog subvencijama”, smatraju ACEA-ini analitičari.

T&E je apelovao na EU da ubuduće postavi strože ciljeve u smanjenju emisija, što bi obezbedilo istiskivanje s tržišta modela koji znatno zagađuju okolinu i njihovu zamenu električnim automobilima. Tu se najpre misli na SUV-ove, koji su, iako „proždiru gorivo”, takođe povećali svoj tržišni udeo u prodaji, na 39 odsto u prvoj polovini 2020. godine.

U međuvremenu, Evropska komisija je zacrtala planove za dalje pooštravanje ograničenja emisije ugljen-dioksida iz automobila, kao deo svog predloga za postrožavanje klimatskih ciljeva EU do 2030. godine.

ACEA je, pak, saopštila kako su kreatori tih politika trebali ojačati infrastrukturu za punjenje električnih vozila i programe podrške, kako bi vozila sa nula-emisijama postala pristupačnija.

Pored toga što ne zagađuju životnu sredinu, e-automobili su i znatno isplativiji od klasičnih benzinaca ili dizelaša, manje troše, a i jevtiniji su za servisiranje od klasičnih automobila.

Komentari1
597dc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milan Matić
Još samo da se umesto baterija koriste motori sa gorivnim ćelijama, na vodonik, auto bi se vozio skoro za đabe i apsolutno bez zagađenja. Ali ne daju naftaši!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja